התקשרו עכשיו

072-256-9000

מה זה RTM ?

Do it now

מה זה RTM ?

RTM

אנשים כיום חיים במסכים. בין אם זו עובדה עגומה או מצחיקה, היא נכונה.

אנחנו בבית ומסמסים לבעל שיבדוק את העוף בתנור, אנחנו בפייס ומגלים שהחברה ילדה אתמול תאומים, אנחנו באינסטוש וחווים ביחד עם ההורים את הטיול באלסקה, אנחנו בטוויטר ולמדים על אמנות וכדומה.

מכאן שהמסקנה ברורה – גם אם בבית מעדיפים שהתקשורת תהיה בינאישית, הרי שבכול הנוגע לעולם השיווק ניתן לנצל זאת, או לפחות להכיר את השיווק מזוויות יותר מעניינת, כי עוד תמונה ועוד פוסט כבר פשוט לא מספיק מרגשים.

מה כן מרגש? הלא ידוע!

כיצד נערכים ללא ידוע? מתכנתים את עצמנו ל”מוד” יצירתי וקשובים לחדשות מפתיעות.

על מה לעזאזל אנחנו מדברים? על RTM!

מה זה RTM? REAL TIME MARKETING!

העידן הזה ומה שהוא עושה לנו

בעוד שהפן הטכנולוגי אינו עוצר לרגע ומייצר אינספור חזיתות בהן ניתן לתקוף לטובת קידום דיגיטלי, הרי שגם הקופירייטר מרגיש שהוא נמצא בתחרות, מרגיש שמה שהיה מספיק מגניב לפני שנה היום כבר אינו תקף, כאשר אם מחפשים את מי להאשים, נציין שאך ורק את העידן בו אנו חיים.

כיום תמיד יש משהו יותר טוב, יותר חדש, יותר מתקדם וכדומה, כך שממש מפתיע שלא יותר אנשים סובלים מקשיי קשב וריכוז.

לאן כל זה מביא אותנו? לאופציית השיווק הרותחת – לשיווק RTM, אם כי מראש נציין שהכול יש לקחת במינון ואף במידת זהירות סבירה, אחרת הפוטנציאל מתהפך למפלה.

מהר מהר

כיום הכול קורה מהר. כאמור הטכנולוגיה משיגה את עצמה, אך לא רק היא, אלא כפועל יוצא גם הגולשים למדו לפעול מהר, במיוחד בכול הנוגע לסגירת פרסומות ולגלילה מטה אל עבר הדבר הבא.

מכאן של  RTMיש לא מעט כוח. הוא מצליח לגרוף נקודות חיוביות מצדו של הגולש, ולו כי מרגע פרסום הידיעה (כזו או אחרת) ועד לרגע הציוץ (או פרסום הפוסט) כמעט שלא עבר זמן, ובנוסף החיבור הרלוונטי לאופי המוצר (או השירות) מרשים ביותר, או לכל הפחות מעלה חיוך.

תורת הקשר השיווקי

ציינו שחשוב לוודא שהקשר שבין החברה לבין הסיטואציה קיים, ולו באופן עקיף. בהנחה שהוא חסר, הגולש יבחין שנעשה מאמץ נחמד, אך עדיין מדובר במאמץ יתר, וכאשר זה מורגש, גם הניסוח הכי שנון והגרפיקה הכי מושקעת פשוט לא יעבדו – כי הגולשים לא טיפשים!

כך למשל נציין דוגמה טובה לצד אחרת שפחות צלחה – שתיהן רכבו על הניצחון של נטע ברזילי (האחת והיחידה).

מצד אחד חברת “אל על” עשתה עבודה טובה כאשר פרסמה פוסט של מטוס החברה בדמותה של נטע, לצד הכיתוב “נטע העפת אותנו לשמיים”. פה ה RTM עבד נהדר, כיוון שהציבור ידע שחברת “אל על” מלווה אותה לכל אורך הדרך, ועל כן בסופו של תהליך החיבור היה טבעי והגיוני, שנון ומצחיק.

לעומת זאת, חברת “פרימור” גם כן פרסמה פוסט שנון, אך החיבור במקרה הזה היה חסר, כך שההשקעה גרפה התעלמות. משמע לא נגרם נזק, אך גם לא הושגה תועלת.

אזהרה!

ציינו נזק ועל כן נציין שאין להקל ראש בשימוש בRTM, וזאת כי יש צורך יש להיזהר מ:

  1. תביעה בגין הפרת זכויות קניין
  2. תגובות כעוסות
  3. כניסה לאזורים סגורים – כגון פוליטיקה, או נושאים פוגעניים.

שימוש לא מושכל עשוי לעצבן ולהעליב אנשים, וכשזה קורה, הביקורות לא מאחרות לבוא – הקטילה עשויה להיות הרבה יותר משמעותית מאפקט ההצלחה, משמע אין למהר לעשות שימוש בשם או בתמונה של ידוען (או של חברה) ללא אישור – הקנס עשוי להגיע לגובה של 100,000 ש”ח.

עבור מי זה טוב – המשווקים או הלקוחות?

אין שאלה האם שיווק בזמן אמת יכול לייצר את ההד הרצוי, אך יש לקחת בחשבון שגם אם הפוסט יצליח ואף יגרוף אחוז חשיפה גבוה ויוביל לשיתופים, הוא עדיין יישכח במהירות (העידן בו אנו חיים), אם כי בתת מודע הוא יישאר לעד.

מסקנה? יש להשקיע במינון נכון, משמע אין לחכות דרוכים לדבר הבא, מבלי להיות פעילים במישורים נוספים.

עם זאת, מהצד של מנהלי הקריאייטיב הדברים עשויים להיתפש באופן מעט שונה, כי מבחינתם מדובר באתגר יצירתי, וכאשר יש התאמה, ההתרגשות במשרד גדולה – ופה הסכנה!

הסכנה שההנאה האישית של מנהלי השיווק תגרום להיות פחות זהירים ולחלק את זמן העבודה באופן מוטעה, אם כי מצד שני מדובר בזריקת אדרנלין (100% טבעית) עבורם, וגם מכך אין להתעלם…

RTM מול REM

אנו במשרד OK נעזרים בRTM, אך יודעים מתי כן, עד לאן למתוח את החוקים, מתי הרעיון השיווקי פשוט מגרד בכל הגוף אך עדיין יש להתעלם ממנו ואף מהו מינון נכון. אנחנו קשובים, אנחנו מחושבים, אנחנו יצירתיים, אנחנו מנוסים והכי חשוב אנחנו כל פעם מעט שונים – משתנים בהתאם לצרכים והיעדים האישיים שלכם.

כי יש RTM ויש REM – REAL EFFECTIVE MARKETING

יש אותנו – משרד פרסום OK!

 

 

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
גלילה לראש העמוד