שלום לך,

אני מניח כי בעבר פנית אלינו לשיווק החברה שלכם, אך בחרתם שלא להמשיך עמנו . אנחנו שמחים שעשיתם את הבחירה הנכונה עבורכם.

בוודאי טרחתם ליצור עמנו קשר, משמע יש לכם עסק שאתם מאמינים בו ומבקשים לדחוף אותו מעלה ושיווק דיגיטלי הוא אכן הדרך הנכונה, אך על מנת שבאמת תגיעו לטופ, אתם זקוקים למצוא מנהיג עדר (רק כזה של העידן הדיגיטלי) אשר מכיר את המאפיינים האישיים של כל גדי וכבשה, מכיר כל פיתול במעלה ההר, כל דרך עקיפה, כל שיח רעיל ממנו יש להיזהר, כל מקווה מים וכל רועה עדר שניתן לשתף עמו פעולה.

מכאן לפני שאתם עומדים לבחון מחדש את נותן השירות, אפשרו לנו להציע לכם 14 טיפים חשובים, באמצעותם תוכלו להגיע לראש הפסגה האישית שלכם, כי גם אם הפעם לא אנו נלווה אתכם, אנו מבקשים שתהיו מודעים לאן אתם הולכים ומה יש לדרוש – כי לעסק שלכם מגיעים הסיכויים הטובים ביותר!

יחס אישי – תוודאו שמשרד פרסום מתייחס אליכם כאל לקוח פרטי בעל צרכים אישיים, ולא כאל עוד לקוח. כיצד ניתן לבחון זאת? בהתאם לאופן בו ייבנה הבריף ויושקעו מאמצים לבחון מהם היעדים, המהות, הערך המוסף, מאפייני קהל היעד, בעיות נוכחיות, שיקולי תקציב וצרכים נקודתיים. רק לאחר שכל זאת יהיה מוגדר כהלכה וברור דיו, המשרד יוכל לעבור להגדיר את אופן האופטימיזציה, ערוצי המדיה, המודל השיווקי וכלי המדידה הנחוצים.

ליווי צמוד – תחום השיווק הדיגיטלי הנו תחום צבעוני במיוחד, כך מי שאינו מגיע מהתחום עשוי לעמוד מולו חסר אונים. אי לכך ישנה חשיבות יתרה שמשרד השיווק יעניק ליווי צמוד לצד זמינות מלאה, אם עבור הקניית תחושת ביטחון ואם על מנת ליהנות מתוצאות רצויות.

בחינת שירותי החברה – בהנחה ואתם מבקשים שירות מקיף, יש לוודא שהמשרד אליו פונים יודע לתת מענה מקיף עבור שורת הצרכים הבאה: עיצוב גרפי, בניית אסטרטגיה שיווקית, הקמה של קמפיינים במגוון יעדים דיגיטליים (פייסבוק, אינסטגרם..), ניהול קמפיינים באופן שוטף (לצד נכונות לשנות בו במקום דברים שלא עובדים כראוי), ניתוח מקצועי של נתונים (לצד יכולת לעבוד אל מול שורת כלי ניתוח), כתיבת וניהול תוכן, שירותי דיוור, ניהול אתרים, ניהול קראטייב בשלוחות המדיה השונות ועוד. פה נעצור לציין שעל מנת לבחון כל זאת, יש לשאול במפורש אודות שירותי החברה ובאותה נשימה לבחון מי אלו חברי הצוות שעומדים מאחורי כל תפקיד.

שקיפות לצד הוצאה – הקפידו מראש להגדיר את תחומי האחריות של כל צד (שלכם ושל משרד הפרסום), וזאת על מנת שהיקף העבודה יהיה ידוע מראש. כמו כן, יש לקחת בחשבון שמשרד פרסומי גדול עשוי להיראות נוצץ, אך ברגע שתבקשו ליצור קשר בנוגע לצורך כזה או אחר, רוב הסיכויים שהמענה שתקבלו יהיה מצד דרג פחות בכיר, להבדיל מהדרך שבה מתנהלים הדברים במשרדי פרסום יותר קטנים, בהם לא פעם המנהל עצמו עומד לרשותכם באופן אישי.

דיווחים שוטפים ותקופתיים – דוחות הם חלק בלתי נפרד מעולם השיווק הדיגיטלי ועל כן יש לוודא שאתם מקבלים גישה לדוחות לפי בקשתכם – אם באופן יום יומי (למשל של לידים) ואם באפן שבועי או חודשי, כאשר יש לוודא שהדוחות מגיעים לצד גרפים, ניתוח נתונים והסקת מסקנות.

בדיקת עלות תועלתעולם השיווק הדיגיטלי מצריך לא מעט ניסוי וטעייה, ועל כן כל הזמן יש להיות עם היד על הדופק, לבחון כדאיות כלכלית של השקעה שיווקית.

דרשו תקופת ניסיון – חשוב לוודא שהמשרד אליו אתם פונים מספיק ישר והוגן על מנת להציע תקופת ניסיון ללא התחייבות (בין חודשיים לארבעה חודשים), בה משרד השיווק ילמד על העסק שלכם ויתחיל להריץ קמפיינים. בתום התקופה אם תהיו מרוצים, תוכלו להמשיך את שיתוף הפעולה בלב שלם ואף להתחיל לראות תוצאות רצויות. עוד נציין שמומלץ לבחור במטרה מוגדרת, על מנת שהבחינה תהיה הרבה יותר פשוטה ומדידה.

השאירו את הכוח בידיים שלכם – חשוב ביותר להשאיר את הכוח בידיים שלכם וכאשר מדובר על כוח בזירה הדיגיטלית, הכוונה היא למידע – כגון רשימת לקוחות, מידע על הגולשים, היסטוריית גלישה, אופי האינטראקציה של הגולשים וכדומה. מדוע מדובר בכוח גדול? כיוון שמידע מאפשר למקד את המערך השיווקי באופן אידאלי ולהימנע מהוצאות מיותרות. אי לכך יש לוודא מראש שמשרד הפרסום אינו מתעקש לשמור את הדוחות אצלו, וזאת על מנת שאם תבקשו לעבור למשרד פרסומי אחר, תהיו חופשיים ולא תחושו “כבולים”.

רזומה – כיצד בוחנים רזומה? ובכן אומנם אינכם מגיעים מהתחום, אך מראש נגלה לכם שאל תאפשרו לנתונים כגון “כמות הקלקות” לסנוור אתכם, אלא יש לבחון את כמות המכירות, כאשר תמיד טוב לראות תיק עבודות ולדבר עם לקוחות קודמים. כיצד? משרד שיווקי איכותי לא יהסס להצביע על מגוון לקוחות קודמים וקיימים.

*ציינו שיחה עם לקוחות קיימים, ועל כן נעצור ונמקד שרצוי להעלות מולם את השאלות הבאות:

  • כמה זמן הם משתפים פעולה עם משרד השיווק? ככול שיותר זמן, כך ניתן ללמוד על שביעות רצון יותר גבוהה.
  • מול מי הם מתנהלים כאשר צץ צורך או ישנה שאלה?
  • מהי רמת הזמינות של החברה?
  • עד כמה ההיענות מרגישה מקצועית?
  • מהי התחושה הכללית מהמפגשים הבינאישיים?
  • כמה מאמצים משרד השיווק השקיע על מנת לבחון את DNA הייחודי של העסק?
  • עד כמה הם חשים שבעי רצון ואף רגועים שהם נמצאים בידיים טובות?

התרחקו מהבטחות – אל תדרשו תוצאות מידיות, יש להבין שלא פעם הדרך הטובה היא הדרך הארוכה. כמו כן, משרד שיבטיח לכם תוצאות בתוך זמן קצר (מבלי שבחן לעומק את הנתונים והיעדים האישיים של העסק) אמור להאיר נורה אדומה.

בחנו חלוקת תקציב – יש לצפות ממשרד שיווק דיגיטלי שיחלק את עוגת התקציב באופן מחושב ואף במגוון מוקדים, לצד יכולת ניוד תקציב מהירה, ולו כי זוהתה הזדמנות או לחלופין בעיה.

בקשו דוגמאות – אל תאפשרו לשלל מונחים לאיים עליכם (או להרשים אתכם), אלא יש לצפות ממשרד שיווק שיידע כל זאת וידבר אליכם בגובה העיניים, ואף יספק דוגמאות של עסקים דומים אשר הצליחו להתרומם בזכות שירותי המשרד.

בחינת חידושים – התחום הדיגיטלי הנו תחום דינאמי ועל כן יש לצפות ממשרד הפרסום שמצד אחד יידע לבחון באופן שוטף חידושים, אך מצד שני לא ימהר לזנוח שיטה מוכחת ולעשות “ניסיונות” על חשבון הצלחת העסק שלכם.

חיבור אישי – ממש כפי שהטאצ’ האנושי לא יחליף את התוכנות בתחום השיווק, ולו כי לרגש וליצירתיות יש משקל חשוב, כך גם אין תחליף לחיבור האישי שבין משרד שיווק ללקוח, ועל כן אל תקשיבו רק לשכל, אלא גם ללב.

עזרנו לכם? אנו שמחים! תמיד תדעו שאנו פה בשבילכם, שלכם, עומר, מנכ”ל משרד פרסום OK.