התקשרו עכשיו

072-256-9000

Depositphotos_45005177_xl-2015-seo-_web

קידום אתרי אינטרנט ב 2020

יש לכם אתר אינטרנטי? מצוין! עתה רק נותר לוודא שני דברים:

  1. שהלקוחות שלכם מגיעים אליו 
  2. שהאתר מניע את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה והוא משאיר את הרושם הנכון.

נשמע פשוט? כמובן שלא, ועל כן קיימים בעלי מקצוע שמתמחים בקידום אתרים, כך שאם רק תבחרו להיעזר בהם, מהר מאוד תגלו שהם חוסכים לכם הליך יקר של ניסוי וטעייה ומובילים היישר למטרה. אז מה עומד מאחורי קידום אתרים, מהם השלבים, מהם “חוקי המשחק”, תוך כמה זמן רואים תוצאות, עבור מי השירות מיועד ומהן החלופות? להלן כמה תשובות שגם לכם מוטב להכיר:

מיישרים קו

ראשית ניישר קו ונסביר שמבחינת גוגל אין זה משנה אם אתם חברה ותיקה וידועה או אם אתם עסק בוטיק שרק מתפתח, אלא גוגל מעניקה לכל האתרים הזדמנות שווה להגיע לראש תוצאות החיפוש, ועל כן שווה להשקיע את סך האמצעים האפשריים, הן האמצעים הפיננסים והטכנים והן האמצעים המקצועיים והעיצוביים. שנרחיב? בבקשה!

  • אמצעים פיננסיים – השקעה הגיונית בהתאם לצרכים, יכולות, יעילות ונדבכי השיווק הרלוונטיים.
  • אמצעים טכנים – התייחסות לפרמטרים שנוגעים להתמצאות באתר, למהירות גלישה, להטמעת קודים, לביצוע אופטימיזציה וכדומה.
  • אמצעים עיצוביים – כיום אין שאלה שלצד תוכן איכותי, גם חשוב להשתמש בתמונות וסרטונים, ופה רצוי לדעת כיצד והיכן.
  • אמצעי מקצועיים – בקיאות בשכלולים האחרונים, בתוכנות החדשות, בעדכוני החוקים שגוגל מכתיבה, ביצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, ביעילות הקישורים הפנימיים וכדומה.

 

אפיקי קידום

קידום אתרים באינטרנט נעזר בשני אפיקים, לרוב במקביל. אפיק אחד הנו קידום ממומן ואפיק שני הנו קידום אורגני. מה עדיף? בגדול מדובר בשני נדבכים משלימים, אך ראוי לבחון כל מקרה לגופו. כך למשל אם מבקשים לקדם אתר למכירת כרטיסים לאירועי חנוכה, הרי שבעיקר מוטב להשקיע בקידום ממומן, וזאת בכדי שהאפקט יהיה מידי וכיוון שבתום ההשקעה הכספית אין זה יהיה משנה שתוצאות הקידום יצנחו באופן מהותי.

 

קידום אורגני

קידום אורגני הוא ממש מלאכת מחשבת, במיוחד לאור העובדה שקיימים למעלה מ200 משתנים שמשפיעים על הדירוג של גוגל ומדי תקופה גוגל משנה את המשקל של כל פרמטר, כך שמדובר בתחום מאוד דינאמי. עם זאת, בשורה התחתונה הסוד הוא להיות ערניים לשינויים ולהתאים את האתר לחוקי הדירוג של גוגל, לבצע באופן תקופתי אופטימיזציה, לחדש את האתר מעת לעת ולוודא שהוא מציג יחס נכון של תוכן ותמונות ומייצר לגולש חוויית התמצאות נוחה. כמו כן, ראוי לדעת שני דברים חשובים: קידום אורגני אינו אבקת קסמים, אלא זרע משובח שיש לטפח עם הרבה אהבה (ומקצועיות) ורק לאחר כמה חודשים מתאפשר לקצור את הפירות. דבר שני שיש לדעת הוא שהגולשים של היום הרבה יותר מעריכים שיווק חכם, כזה שאינו מייצר תחושת כפייה, ופה שיווק אורגני זוכה בנקודות זכות.

 

קידום ממומן

קידום ממומן הנו קידום מטעה. לכאורה הוא נראה די פשוט, אך המציאות היא שגם הוא דורש לא מעט הבנה, וזאת כי קיימים מגוון אפיקי פעולה, שלל מוקדים שבהם ניתן לקדם ואינספור טריקים מקצועיים שעשויים למקד את השיווק – להשיג תוצאות איכותיות לצד מינימום השקעה. בנוסף, גם כאן נדרשים לבצע אופטימיזציה מדי תקופה ולהסיק מסקנות. מה עוד? קידום ממומן מייצר תוצאות מידיות, אך מרגע שפוסקים מלשלם, התוצאות מתאדות במהירות מפתיעה.

 

שני שלבים משלימים

חשוב לקחת בחשבון שגם לאחר שמשקיעים בקידום איכותי, וגם אם מורגשת תנועה ערה באתר, עדיין יש להבין שלא בכך תם הקידום, וזאת כי בין היתר חובה לוודא שהאתר עומד בקריטריונים, אחרת כל עבודת הקידום הושקעה לחינם – הגולשים ימהרו לצאת מבלי לסגור עסקה. מסקנה? לפני ואחרי שמשקיעים בקידום האתר חובה לוודא שהוא עונה על המטרה, משמע מדובר בעבודה משולבת – נדבך אחד ללא השני הוא רק חצי עבודה.

על רחבת הריקודים

האינטרנט מהווה זירת ריקודים אחת גדולה בה שלל עסקים מוצגים לראווה, ועל כן יש לדעת היכן לרקוד, איזה שיר לשים, עם איזה פרטנר רוקדים, עד כמה מעלים את הסאונד וכדומה, משמע הכרחי להבין היכן מקדמים את האתר (בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בגוגל וכדומה), עם מי מחליפים קישורים, כמה משקיעים בתוכן וכמה בקידום ממומן, באיזו אפליקציה נעזרים, איזה כלי עזר מסייע למדוד הישגים ועוד. מכאן שעל כל עסק להבין מספר דברים: האם מקדמים את האתר לבד – מקרה זה אפשרי רק אם מדובר בעסק קטן וללא מתחרים, ורק אם מתחייבים להשקיע בכך זמן. כמו כן, בכדי להבין מה עושים חובה להיעזר ביועץ לקידום אתרים. במקביל, אם לא מתכוונים לקדם לבד, יש לבחון באיזו חברה נעזרים, ופה חשוב לבחון לא רק תמחור, רזומה, ניסיון, מומחיות חברי הצוות ורמה מקצועית, אלא גם חיבור אישי ומהם סך השירותים שניתנים. בהצלחה!

גלילה לראש העמוד