התקשרו עכשיו

072-256-9000

חם מתחמם קורונה – שירות דיגיטלי לצד יחס אישי

הקורונה כאן ועם כל הצער שבדבר היא בהחלט באה ללמד אותנו דבר מה, או לפחות כך אנו מבקשים להאמין, כי חיים ללא סיבה הם פשוט מסע ללא פנייה נכונה או שגויה.

מכאן שאם גם אתם עסקים קטנים ובינוניים מתעוררים בימים אלו לתוך עולם חדש, יש להתחיל להכיר אט אט במציאות המתהווה, כי היא אולי זרה ומרתיעה, אך יחד עם זאת יש בה הרבה חוכמה, ואם רק תהיו ערניים, תגלו שהיא מובילה למסלול של התייעלות, ופה ניגש לבחון כיצד העולם המקביל שלנו הופך לעולם העיקרי – כיצד העולם הדיגיטלי מעניק מענה מלא עבור אינספור צרכים יומיומיים, קיומיים וחברתיים. 

הקורונה לקחה את היתרונות של העולם הדיגיטלי ושדרגה אותם בכמה מידות. אנשים למדו שאין צורך לצאת מהבית בשביל לקבל חוות דעת מקצועית, לסגור הזמנה בסופר, להגיע ללקוחות, לקבל שירות אישי, לעבור בדיקה רפואית, ללמוד, להשתתף בחוג, לערוך פגישת עבודה, לשבת על קפה עם חברה וכדומה, כך שפלטפורמות קיימות קריZOOM  כבשו את הפסגה, אך בו זמנית גם התגלו במערומיהן, כי פתאום השימוש הרב האיר מספר בעיות (קרי היכולת להתפרץ לשיחה סגורה בzoom – בעיה שנכון להיום הספיקה לקבל מענה).

תודה לך גברת קורונה

בימים אלו לא מעט עסקים מגלים עד כמה זה יעיל לקיים פגישת עבודה באופן מקוון.

פתאום הפגישות הרבה יותר אפקטיביות וקצרות והעובדה שעובדים רבים החלו לעבוד מהבית מוכיחה את עצמה כיעילה וחסכונית, ולו כי פתאום אין צורך לשלם על מיזוג, על דלק, על השכרת רכבים וכדומה. 

כעדות לכך חברת “קלטורה” (חברה שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות) מצביעה על עלייה דרסטית בביקוש, כאשר בין היתר מתגלה תוצר לוואי – עבודה מהבית מובילה לפעולות מקוונות נוספות, משמע פתאום אנשים מזמינים אוכל ועורכים קניות באופן מקוון, ופה אנו מבקשים להאיר את הנגזרות שרלוונטיות עבור תחום השיווק הדיגיטלי.

נלקח מאתר https://www.mako.co.il/special-mako-news/Article-89199f71b803d31006.htm

*המציאות החדשה אינה פוגמת בתפוקת העבודה, אלא ההיפך הוא הנכון.

 4 נגזרות דיגיטליות שגם לכם מוטב להפנים

  1. רמה חדשה של שירות – הלקוחות שלכם מתרגלים לניהול מצבים באופן דיגיטלי – כך שגם לאחר תום עידן הקורונה הם יצפו ליהנות מאותה רמה גבוהה של שירות. שנדגים? אם כיום ביטוח לאומי מעניק כרטיס נטען שכולל את הקצבה החודשית (במקום לגשת פיזית לדואר), הרי שאנשים יצפו ליהנות מאותה רמה גבוהה של התייעלות גם בהמשך.
  2. חיבור בין יכולת לצורך – לאור הדברים מסתמן שהעולם הדיגיטלי יודע להציע הרבה יותר, ועל כן זהו בדיוק הזמן להבין מהם הצרכים של קהל היעד ומהו האופי הייחודי של השירות/המוצר. מנקודה זו תחברו בין השניים ותתייעלו. 
  3. אין אונליין אין עסק – עסקים ללא שירות אונליין מפסידים הכנסות.
  4. רזומה – הנדל”ן הדיגיטלי עומד להיות הרבה יותר יוקרתי, משמע אם עד היום לקוחות ציפו מעסק להחזיק אתר, הרי שאותה ציפייה מתקבעת ואף מחייבת. 

פייסבוק הוא רק פילגש נחמדה

כיום ברור לכל שאנשים רק מחפשים כיצד לרכוש באופן מקוון, ועל כן שלל עסקים שלא חשבו שיש להם צורך באתר פתאום מגלים שבכדי לשרוד הם חייבים תביעת רגל דיגיטלית, ועל כן רבים פונים לפייסבוק – פלטפורמה נוחה ומוכרת. 

עם זאת, ברור לכל שמכירה דרך פייסבוק אינה מספיק טובה, ולו כי היא אינה מסודרת, אינה מכילה קטלוג, אינה מאפשרת מכירה בלחיצת כפתור, מחסירה מידע חשוב ובאופן כללי היא משאירה רושם בעייתי ופחות מניעה לסגור עסקה. מכאן שמדובר בפתרון זמני – בפתרון שיניע עסקים רבים לשלב הבא: להקים אתר דיגיטלי מקצועי. 

אם נדגום מהנתונים שבשטח, נמצא שאומנם חלה ירידה משמעותית במחזורי הקניות של עלי אקספרס, אך מצד שני סך העסקאות של אמזון צמחו פלאים – כאשר גם אתרים נוספים מצביעים על עלייה משמעותית בהיקף המכירות. 

מבקשים הוכחות? עוד בימים הראשונים של הקורונה אתר הקניות נקסט נהנה מעלייה של 7% במחזור הקניות.

קחו 2 מטר אחורה

בנקודה זו אנו מבקשים לקחת צעד אחורה ולומר שעם כל הכבוד ליתרונות שנוגעים להתנהלות הדיגיטלית, גם רצוי להיות ערים לשתי מגמות מנוגדות שמתהוות בזמן שאנו נושמים אוויר שממזמן לא היה כה נקי.

שנרחיב? ביום שבו החיים יחזרו למסלולם יקרו שני דברים מנוגדים:

  1. לקוחות יביעו את הצמא האנושי לאותו יחס אישי שזמן רב הם לא חוו.
  2. לקוחות יצפו להמשיך ליהנות מאותן אפליקציות מקוונות שמקלות על מגוון פעולות ומשימות.

פה נחדד שלצד הצורך בשירות אישי, עדיין קיימות הסיבות שמאז ומעולם מנעו מאנשים לרכוש יותר באופן מקוון. להלן הסיבות העיקריות – בהתאם לאיגוד האינטרנט הישראלי:

  • 63% מהצרכנים לא בטוחים שיקבלו את המוצר הרצוי
  • 52% סולדים מעלויות המשלוח
  • 56% נרתעים מהמכס והמיסוי
  • 50% לא בטוחים שהמוצר יגיע

מסיקים מסקנות ועוברים למעשים

מה עליכם לעשות? לפעול בשני מישורים מקבילים!

עליכם למצוא כיצד להעניק ללקוח את אותו יחס אישי (למשל פגישה פרונטלית) ובו זמנית להציע לו פלטפורמה דיגיטלית שמכילה טכנולוגיות מתקדמות וממוקדות. מכאן שאם גם אצלכם נפח העבודה ירד בעקבות הקורונה, זהו בדיוק הזמן לשבת על הדברים – למצוא את הנוסחה הנכונה ולהתחיל לגזור משימות מעשיות. 

בהצלחה – הולך להיות חשוב ומעניין!

גלילה לראש העמוד