TikTok לעומת Snapchat: מדריך למשווקים

main-pic-1000x1000

TikTok לעומת Snapchat: מדריך למשווקים

במקום לקרוא, אפשר להאזין (7:41 דקות):

בין אם השתמשתם כבר באפליקציית TikTok ובין אם רק הבחנתם באפליקציה שרצה במגוון פלטפורמות חברתיות, בדבר אחד ניתן להיות בטוחים: TikTok אינה סתם עוד טרנד חולף.

עם זאת, קל לראות כיצד מישהו שאינו מכיר את TikTok עשוי לטעות שמדובר בחידוש של ,Snapchat ועל כן אנו מבקשים לעשות סדר: אכן מדובר בשתי פלטפורמות שחולקות תכונות וקהלים זהים, אך הערך השיווקי שונה. 

שנרחיב?

TikTok הינה אפליקציית שיתוף קליפים קצרים ואילו Snapchat גם היא אפליקציה ייעודית להעברת מסרים קצרים באמצעות סרטוני וידאו. נשמע דומה? עדיין קיימים הבדלים.

אם אינכם בטוחים היכן המותג שלכם משתלב, או אם בכלל – אתם במקום הנכון. להלן סקירה קצרה שמתמקדת בהבדלים העיקריים:

היכרות אישית עם תוכנת Snapchat

אפליקציית שיתוף וידאו שצמחה (ואז נעצרה) במהירות מסחררת. היא הושקה בשנת 2017 ובאוקטובר 2018 כבר זכתה להיות האפליקציה הפופולארית ביותר בארה”ב, כך שבסוף שנת 2019 היא הגיעה לשיא מכובד: 1.5 מיליארד הורדות ברחבי העולם.

נתונים יבשים – הנתונים מראים ש90% מהמשתמשים פעילים Snapchat מדי יום, ועל כן היא יעילה עבור הפצה של תכנים ממוקדי קהל יעד (כיום רק בהתאם למיקום ומגדר). כמו כן, 78% מהמשתמשים הם צעירים בני 18-24, כאשר בערך 61% מהמשתמשים הן נשים – סה”כ כ218 מיליון משתמשים ברחבי העולם!

היבט שיווקי – מבחינה שיווקית נציין שניתן להפיץ דרכה תוכן ייחודי (ולו בכדי להפיץ קולקציה חדשה), לייצר תחרויות נושאות פרסים, לחזק את הקשר באמצעות הצצה אל מאחורי הקלעים וכמובן מומלץ לחבור לדמויות משפיעות בכדי שיחזקו את המיתוג הרצוי. בנוסף, ישנו הכלי Geofliters, כלי שמאפשר להוסיף עזרים ויזואליים בהתאם למיקום גיאוגרפי – נתון שחברת מקדונלדס ניצלה בצורה חכמה – הגדירה סניפים מסוימים שמהם ניתן לשלוח פילטרים ממותגים. מה עוד? ישנה האפשרות לבצע רכישה דרך האפליקציה, לצפות בסרטונים רק באופן אנכי (מעצים את אחוז הצפייה), לראות את כל העוקבים, להציג מיקום נוכחי על פני מפת העולם ועוד.  

בשנת 2015 התוכנה הוכרזה כרשת החברתית של הצעירים, אך כיום היא כבר אינה כה מפתה, ולו כי פייסבוק התייצבה לתחרות (השיקה את הסטוריז) וגם האינסטגרם שינסה מותניים – חיקתה את הפילטר שמשנה את הפנים ואף סיפקה את הצורך בתוכן חזותי דינאמי. עם זאת, עדיין מוקדם מדי להספיד אותה. 

היכרות אישית עם תוכנת TikTok

תוכנת TikTok הינה רשת חברתית ויזואלית, אך לעומת האינסטגרם, היא מאפשרת לפרסם אך ורק סרטוני וידאו. מכאן שאם פייסבוק נעזרת רבות במילים והאינסטגרם נעזרת רבות בתמונות, הרי שפה אתם עומדים מול ממלכת הסרטונים.

נתונים יבשים – התוכנה מעמידה לרשות המשתמשים ארגז מדהים של כלים מובנים, כאלו שמסייעים לייצר אפקטים מושכים. היא הושקה לראשונה ב 2017 בסין, וכיום 41% מהמשתמשים הם בני 18-24 ו27% מהמשתמשים הם בני 13-17. כמו כן, 60% מהמשתמשים הן נשים, כאשר סה”כ התוכנה מחזיקה ב 41 מיליון גולשים. 

היבט שיווקי – מבחינת היבט שיווקי ראוי להבין שכיוון שמדובר בפרסום סרטונים, חלק נרחב מהצופים אלו אנשים יצירתיים בעלי גישה טכנית טובה. עוד יש לקחת בחשבון שלצד שלל טרנדים חולפים, בTikTok יש דברים שהם בהחלט קבועים, קרי ממים ומשחקים פופולאריים. בנוסף, ראוי לשים לב שמדובר בכלי אידאלי בכדי להעביר הדרכות קצרות ולייצר עניין במוצר, ואף מדובר בפלטפורמה נהדרת בכדי להעביר וייב – לבנות למותג זהות ויזואלית, כך שניתן להטמיע אצל הלקוח תחושה, עוד לפני שהוא מתחיל להכיר לעומק את המוצרים/ שירותים. 

טיפים שיווקיים – עבור שתי התוכנות

  • אם אתם רק מתחילים להכיר את הפלטפורמה, אל תמהרו לפרסם סרטונים, אלא קודם השקיעו בהבנת השפה והסגנון הכללי. 
  • השקיעו בתוכן מוקפד, אך מצד שני שדרו חוסר מאמץ. עומדים לפרסם? הראו קודם לאנשים נוספים ותבחנו את התגובה שלהם. 
  • לאחר שאתם שולטים בכללים הגיע הזמן לשבור אותם – להטמיע שפה ייחודית בהתאם למיתוג הרצוי.
  • אם קהל היעד שלכם צעיר, מוטב לפתוח פרופיל בTikTok, אך כיוון שלא ניתן לשתף דרכו לינקים או לצבור לידים, חשוב להשקיע בתוכן מקורי. כך למשל האו”ם יצא עם אתגר ריקוד לטובת המודעות הסביבתית. 
  • קהל היעד שלכם אינו צעיר? עדיין תשקלו לשווק דרך תוכנת TikTok! מדוע? בשל הסיבה הפשוטה שהסרטונים מופצים מעבר למחוזות האפליקציה עצמה, ולו בפיד הווידאו של האינסטגרם, ועל כך יעידו שלל מוזיקאים שהתחילו קריירה מזהירה באמצעות התוכנה.
  • גם ב TikTok ניתן לשווק באמצעות חשיפה אורגנית ובאמצעות פרסום ממומן, אם כי בישראל האופציה עדיין אינה זמינה. נכון להיום ניתן להשתמש במודעות שיווקיות שמופיעות לפני הסרטונים ולנצל קידום ממומן של אפקטים ממותגים והאשטגים, אם כי אופציות השיווק די יקרות, ועל כן בעיקר אידאליות עבור החברות הגדולות. אינכם חברה גדולה? שתפו פעולה עם דמויות משפיעות שפונות לקהל היעד שלכם. 

שנסכם?

גם אם נכון להיום אינכם רואים כיצד התוכנות משרתות את האינטרסים השיווקיים שלכם, עדיין שווה להשאיר עין אחת פתוחה – שתיהן עדיין מתפתחות ומושכות קהלי יעד נוספים, בעיקר תוכנת TikTok!

פופולארי

גלילה לראש העמוד