טאבולה אאוטבריין או גוגל אדוורדס? מה מתאים באמת למותג שלך?

נראה שכיום הספורט העולמי הוא סגירת באנרים, כך שגם אם עוד אין תחרויות רשמיות בתחום, כן ניתן לקבוע ש90% אחוז מכלל האוכלוסייה סובלים מעיוורון באנרים, ולו כי לרוב הם אגרסיביים ולא רצויים.

בנוסף אין זה סוד שכיום אנשים צורכים תוכן ולא פרסומות וכאן השאלה כיצד הכי נכון להפיץ – וכיוון שהתחום כה מהותי עבור הצלחה של אינספור עסקים, ניתן למצוא לא פחות משלושה שחקנים חזקים בתחום – טאבולה, אאוטבריין וגוגל אדוורדס.

מי עדיף עבור המותג שלכם? המשיכו לקרוא!

מנה ראשונה

כל מי שמכיר את עולם הפרסום, בוודאי כבר מכיר את שלושת האופציות המובילות – טאבולה, אאוטבריין וגוגל אדוורדס.

עם זאת מהם ההבדלים, מהם החסרונות, מהם היתרונות היחסיים ומה נכון עבור כל סיטואציה?

אכן שאלה מסועפת, אך עם זאת גם מרתקת, ולו כי היא עשויה לקבוע את הדרך שלכם להשגת היעד השיווקי.

נתחיל?! ובכן מי לא מכיר את הסיטואציה בה קוראים כתבה מסוימת ופתאום מדלגים לכתבה אחרת וממנה לעוד אחת, וזאת מבלי שהשקעתם מאמץ, אלא פשוט מתוך שיתוף פעולה עם ההצעות שנזרקו לעברכם?

הצעות תמימות שסה”כ הציעו ש”אולי יעניין גם אותך”? ובכן עבור הגולש הממוצע מדובר בפיתוח חווית הגלישה, אך עבור לא מעט בעלי עסקים מדובר באקט שיווקי אשר משתייך לקטגוריית טאבולה ואאוטבריין, שגם ביניהן ניתן למצוא אי אלו הבדלים.

טאבולה ואאוטבריין

התחלנו עם פלטפורמות טאבולה ואאוטבריין ועל כן נמשיך עמן: שתיהן נולדו בארץ כמעט ביחד (בהפרש של כשנה) למשפחת המלוכה “פרסום ממומן”, וביחד הן כובשות את מכלול אתרי התוכן הפופולאריים, אם בארץ ואם בעולם, כאשר בטריטוריית הפרסום בעברית, פלטפורמת טאבולה מחזיקה ביתרון יחסי.

כמו כן שתי הפלטפורמות מושתתות על מנוע המלצות תוכן ושתיהן חולקות או אותו ייעוד – להזרים תנועה של לקוחות פוטנציאלים מכתבת תוכן אחת אל כתבת תוכן שנייה, אם באותו אתר ואם באתר אחר, וזאת מתוך מטרה להגדיל את אחוזי החשיפה של אותו מוצר או שירות.

מכאן שהלקוח עשוי לחשוב שמדובר באותה גברת בשנוי אדרת, אך מי שעוסק בתחום הפרסום מבין שעבור כל סיטואציה ישנה בחירה נכונה אחת, וזאת עוד לפני שהזכרנו את השחקן השלישי – את גוגל אדוורדס.

סרטון משעשע שמציג את פלטפורמת אאוטבריין חברת http://thegrinder.co.il/

ראש בראש

אם כן כיצד מקבלים החלטה – האם לחבור אל טאבולה או לחלופין אל אאוטבריין? עברו על שלושת הקריטריונים הבאים:

אפיון מוצר – יש לאפיין את המוצר אם מבחינת יעדים, קהל יעד, כמות ההשקעה הרצויה, לחץ בזמן, גמישות תקציבית, פופולאריות של אתרים, תחומי עניין וכדומה

סוג האתרים – יש לבחון נוכחות של כל אחת מהפלטפורמות במגוון אתרים אופציונאליים, ולו מבחינת סוג וכמות האתרים בהם ניתן להטמיע את המאמרים.

כך למשל לטאבולה יש חוזה עם YNET, חוזה שאינו משאיר מקום למתחרה אאוטבריין, כאשר באופן כללי פלטפורמת טאבולה משתפת פעולה עם 26 אלף אתרים ואילו אאוטבריין “רק” עם 11 אלף אתרים.

עם זאת, יש סוגי פרסומים שלא ניתן לבצע דרך מערכת טאבולה (למשל מאמר על השוק האפור או מאמר על דרכים להעלים מס), וזאת כי מדובר בסוג תכנים ש YNET אינה מוכנה לפרסם, ועל כן נוסיף שבאופן כללי יש לבחון את סוג התוכן הרצוי בהתאם למדיניות שמקובלת על שתי הפלטפורמות, וזאת כי לא פעם תוכן שיפסל באחת יתקבל בברכה אצל השנייה.

חלוקת תכנים וקהלי יעד – פלטפורמת טאבולה מראש מחלקת את אזורי הפרסום בהתאם לסוג התכנים, אך יחד עם זאת בתחומים בהם ישנה תחרות גדולה (למשל בתחום הכלכלה או הרפואה האסתטית) דווקא אאוטבריין תהיה עדיפה, וזאת כי התשלום עבור הפרסום יתגלה כיותר זול.

מכאן שניתן להסיק שכל עוד מדובר בקהל יעד B2B, הרי ששוב אאוטבריין תהיה עדיפה, ולו כי מדובר בקהל יעד יותר ממוקד, וזאת כי לאחרונה אאוטבריין יצרה את הפיצ’ר הCUSTOM AUDIENCES – פיצ’ר שמאפשר לדייק בין קהלי יעד מסוימים לבין תכנים רצויים.

גוגל אדוורדס

לאחר שהבנו מי היא טאבולה ומי היא אאוטבריין, נוסיף את השחקן השלישי לזירה, את גוגל אדווררדס, שגם הוא מהווה מערכת פרסום ממומנת ואף מוצלחת לא פחות, אם כי באופן מעט שונה.

במה מדובר? בפלטפורמה המוכרת לכל, מבית גוגל העולמית, וככזו היא יודעת להציע מגוון דרכים על מנת לחבור ולמשוך את קהלי היעד – דרכים כגון מודעות גרפיות, סרטוני וידאו, מודעות שמוטמעות באפליקציות בנייד, באנרים וכמובן טקסטים ייעודיים.

גוגל אדוורדס כידוע הינה מערכת מכרזים אשר מאפשרת לרכוש שטח פרסומי מקוון בדף תוצאות החיפוש – הן בגוגל והן במגוון אתרים נוספים ששותפים לגוגל.

מכאן שאם נעבור אל שורת היתרונות, נסכם שיתרונה הגדול של מערכת גוגל אדוורדס מתמקדת במיקוד, נגישות, זמינות ושקיפות, ואם נבקש להבין יותר במה מדובר, נגלוש אל שורת היתרונות הבאה:

  • המפרסם שולט בגובה התקציב, כאשר ניתן לבחור כל מחיר שנע בין 0.05$ לבין 50$ עבור הקלקה.
  • העלות יחסית נמוכה בחלק מהמקרים כמובן וככל שאנחנו ממקדים יותר את מסע הפרסום- בד”כ.
  • מתאפשרת הגדרת תקציב יומית ובנוסף העלות ניתנת לשינוי בכול רגע נתון.
  • אין צורך להתחייב למערכת.
  • ניתן לרשום אנשים לרשימת תפוצה.
  • ניתן להשיג לידים איכותיים, דוגמת מילוי טפסים ייעודיים.
  • ניתן לקדם הורדת אפליקציות.
  • התשלום הנו פר הקלקה ורק לאחר כ30 יום.
  • ישנה שליטה מלאה על התוכן הפרסומי ועל בחירת מילות המפתח.
  • המודעות ניתנות לשינוי בכול רגע נתון וללא השפעה על העלות.
  • המודעות מופיעות הן בתוצאות החיפוש והן במודעות תוכן ברשת.
  • מודעה אחת יכולה להיות רלוונטית עבור כמה מילות מפתח.
  • מסופקים ללא תשלום נוסף דוחות מפורטים אשר מסייעים למקד את הצלחת הפרסום.
  • גוגל מעניקה סדרת קורסים מקוונים אשר מאפשרים להימנע מתשלום לחברת פרסום.
  • באמצעות תקשורת דרך המייל ניתן ליהנות מתמיכה אישית של צוות גוגל אדוורדס.
  • התוצר הנו מידי, תוך כמה דקות ניתן לייצר קמפיין מניב.

קווי דמיון

אם נעבור על קווי הדמיון, נמצא שבשלושת האופציות ניתן להיות בשליטה מלאה אחר ההוצאות (עם זאת בפלטפורמת טאבולה ואאוטבריין התשלום היומי יותר גבוה), ניתן להתערב בכול רגע נתון ולשנות את גובה התקציב, ניתן לבחון את הצלחת הקמפיינים באמצעות נתונים מדידים (CTR, כמות האנשים שהקליקו ונחשפו למאמר ואחוז האנשים שהקליקו מסך האנשים שנחשפו למודעה) ואף עבור שלושת האופציות יש לעשות שיעורי בית מקדימים, בהם יש לבחון את מהות המוצר/ השירות, קהל היעד, יעדים (למשל האם מבקשים שאנשים יורידו קובץ, ירכשו מוצר, או יעשו מנוי) וכמובן שיש לקבוע את ההגדרה שלכם עבור הצלחה.

ערך מוסף

לאחר שבחנו את קווי הדמיון שבין טאבולה לבין אאוטבריין, נעבור להשוות בין שתיהן לבין גוגל אדוורדס.

ובכן אחד היתרונות הגדולים של טאבולה ואאוטבריין טמון בעובדה שהן מספקות ערך מוסף ללקוח הפוטנציאלי (באמצעות טיפים, מאמרים תוכן אינפורמטיבי וכדומה) והן יותר מותאמות להעדפות אישיות – עובדות שמסייעות לא מעט למיתוג האיכותי של העסק.

בנוסף שתי פלטפורמות אלו אינן מייצרות תחושה של דחיפה כוחנית אל עבר המוצר המשווק, וזאת כי הלקוח הוא הצד שבוחר האם לפנות לכתבה כזו או אחרת, בהתאם לתחומי עניין אישיים.

כמו כן, כאשר המטרה היא B2B, הרי שהצורך למקד את קהל היעד הרבה יותר מהותי, אחרת ניתן להשיג הרבה הקלקות, אך לא כאלו שמניבות, כלומר יהיו הרבה לידים, אך לא כאלו שמועילים.

מכאן שעל מנת להשיג את המטרה הרי שטאבולה ואאוטבריין לא פעם עדיפות, ולו כי הן יוצרות אמון והן הרבה יותר ממוקדות, גם אם הדרך להצלחה יחסית יותר ארוכה.

עם זאת, כאשר המטרה היא B2C, הרי שגוגל אדוורדס עשויה להספיק.

כאן ועכשיו

לאחר שראינו עבור אלו סיטואציות טאבולה ואאוטבריין עדיפות, נעבור לציין עבור אלו סיטואציות גוגל אדוורדס עדיפה, וגם פה נמצא רשימה לא קטנה של סיבות.

ראשית נציין שבאמצעות שיטה זו ניתן לפלח את קהל היעד באופן גיאוגרפי הרבה יותר ממוקד, ובנוסף שיטה זו מאפשרת שימוש יעיל ומהיר של דפי נחיתה (לעומת שתי האופציות האחרות), כך שניתן ליהנות מתוצאות מידיות ועל כן ללקוח יותר קל להאמין בהצלחה ומכאן שגם להתמיד.

כמו כן, אם מבקשים להימנע מתשלום למשרד פרסום, הרי שאופציה זו יותר נגישה ופחות מאיימת לאדם מן השורה.

שורת סיכום

לסיכום נציין שכפי שבוודאי ניחשתם, אכן אין אמת אחת וכל לקוח דורש בדיקה מחודשת של אנשי מקצוע שחיים את התחום, ואם מבקשים לפעול לבד, הרי שמחכה לכם עזרה מקוונת בשני המקרים.

עם זאת, נראה שהמסקנה העיקרית היא  שעל איכות יש לשלם והפעם המחיר הוא לא רק כסף אלא גם זמן, כלומר אם מבקשים להשקיע בקמפיין שכולל מאמרי תוכן, מראש יש להיות סבלניים – בהצלחה!