רימרקטינג, שיווק רודף לקוח ופרסומות שרודפות אחרי? אין יותר מזה!

אנחנו אוהבים לקטר כשאנחנו מקבלים דואר זבל, אנחנו אוהבים להרים אצבע מאשימה לעבר פרסומות שקופצות ללא הזמנה ואנו מבינים שעולם השיווק הנו מפלצת ערמומית בעלת זרועות ארוכות כאשר באמצע שיטוט בפייסבוק אנו נתקלים “כאילו במקרה” במותג שרק השבוע בדקנו לגביו ברשת.

 

עם זאת, האם פרסומות שרודפות אחרינו אכן מייצגות את הרוע המוחלט?

ובכן לצד העובדה שזה מעניק לנו נושא שיחה ועוד מטרה להוציאה עליה קיטור (כי מי מאתנו הישראלים לא אוהב מדי פעם להתלונן על זוטות?) הרי שאם נעצור שנייה ונבחן את הדברים עם יד על הלב, נמצא שלא הכול כ”כ שחור, ואף ניתן להרוויח לא מעט מהיכולות של עולם הפרסום לזהות אותנו כצרכנים אופציונאליים של מוצר כזה או אחר.

במה מדובר? בואו נמשיך לנתח את הדברים ולבחון אלו שינויים חיוביים נערכים בתחום ממש בימים אלו!

 

היו מנומסים – אמרו תודה!

כיום לא מעט אנשים עובדים מהבית או לחלופין קבורים במשרד עד שעות מאוחרות, כך שלא יוצא לנו יותר מדי לבקר בקניונים, לקרוא כתבות עומק ובטח שאין לנו זמן פנוי לבצע מגוון השוואות.

אי לכך מי מאתנו שכן מבקש להישאר מעודכן במגוון שירותים ומוצרים, מי מאתנו שכן מבקש לבצע רכישה מבלי באמת להתפנות לכך ומי שכן רוצה שיגישו לו טעימה של מידע מרתק תוך כדי הפסקת הקפה – צריך להודות שפרסומות שעוקבות אחרינו ועובדות עבורנו אינן כה נוראיות, וזאת כי באמצעותן ניתן להרגיש חלק מהמרקם הצרכני, להישאר מעודכנים, לרענן את היום ופשוט מאוד לקבל מידע מעניין מבלי לבקש.

מכאן שגם אם רק 80% מהמידע שזורם אלינו רלוונטי, הרי שיש להיות מנומסים ופשוט לומר תודה!

תודה שכן חושבים עבורנו מה עשוי לעניין אותנו (בזכות התפתחות ערוצי הפרסום ואנליזה חכמה לרוב ישנה התאמה בין רצוי למצוי), תודה שהמידע כבר אינו נופל עלינו אלא סה”כ מציע חלון הצצה (ואילו אנו בוחרים האם להסית את הווילונות), תודה שמבלי להשקיע זמן אנו מקבלים מידע רב ותודה שאנו זוכים ליישר קו עם הקצב המסחרר שמייצג את העידן הטכנולוגי של היום.

 

שם המשחק – רלוונטיות

מבקשים דוגמה לכך שפרסומות בעצם כן רצויות?

ובכן מכירים את חווית הגלישה ביוטיוב בה אנו בוחרים שיר אחד ומיד נחשפים לשורת שירים מאותו ז’אנר שאנו גם כן אוהבים, כך שבאמצעות חיפוש יחיד זוכים במאגר מדהים של רשימת שמע אישית?

ובכן בדיוק כך גם נכון הדבר בתחום הפרסומות שעוקבות אחרינו – בין אם אנו מתעניינים לגבי רכישת רכב חדש ובין אם אנו מתעניינים לגבי מחירי טיסה לאירופה.

כלומר מבלי שנשים לב מגוון הצעות מפתות ורלוונטיות נופלות עלינו, כך שהחיפוש הרבה פחות מתיש והרבה יותר חוויתי ומניב.

עם זאת, אין להתבלבל ששם המשחק אחר מאשר רלוונטיות, וזאת כי לולא הפרסומות אכן היו רלוונטיות (כפי שחווינו לרעה עד לפני כמה שנים), הרי שאז כלל המאמר אינו היה תופס, ומכאן יש לעבור לנקודה הבאה שמאפשרת לכל זאת לקרות נכון – לעדכון החדש של גוגל בכול הנוגע לאד בלוק.

 

האח הגדול עושה סדר

אין זה סוד שפרסומות יכולות לא רק להעיק, אלא בנוסף גם להיות פוגעניות ומזיקות ועל כן טוב להתעדכן שנכון ל 15.2.2018 גוגל מפעילה חוסם פרסומות הן באפליקציית כרום והן בדפדפן, וזאת מבלי היכולת לבטלו.

מכאן שלא מעט אתרי תוכן שניזונו מפרסומות צרכים ליישר קו עם החוקים של “האח הגדול” ואף כולם עומדים להרוויח מכך (כפי שעוד מעט נבין).

במה מדובר? אם נתחיל משורת הסיכום, נציין שתכנים פרסומיים שלא יעמדו בסטנדרטיים של גוגל פשוט מאוד יוסרו, כאשר יש שלושה דירוגים: עובר, תחת אזהרה (יינתנו 30 יום על מנת לתקן את הפרסומת) ונכשל (הפרסומת תוסר מדפדפן כרום).

 

החזרת אמון הציבור

ציינו שהמהלך הנ”ל טוב לא רק עבור הצרכן אלא גם עבור הצד השני שמבקש להרוויח מהפרסומות, ופה נסביר שמפרסמים יותר לא ישלמו עוד על צפיות סרק של גולשים, אלא ישלמו אך ורק על פרסומות אפקטיביות ובנוסף אנשים פחות יתקינו אד בלוק, כך שאתרים ירוויחו יותר כניסות, ולו כי הם ירוויחו מחדש את אמון הציבור – הציבור ילמד אט אט להעריך את התוכן שמוצע לו (גם כזה שלא ביקש).

כמו כן, גם מול גולשים שלמרות הכול כן יבחרו להתקין אד בלוק גוגל תדע כיצד להתמודד – באמצעות אפשרויות מימון אשר מאפשרות לאותם גולשים להחליט האם להסיר את החוסם, או לחלופין לשלם בעד הכניסה לאתר.

 

רימרטינג

מקור: https://www.askpavel.co.il/blog/paid-advertising-invalid-clicks-tools

*דוגמה לכך שלא מעט קליקים על מודעות מממונות פשוט אינן אפקטיביות – מגמה שעתידה להיעלם בזכות דירוגי הפרסומות.

 

מהפכה יצירתית

איזו עוד משמעות טמונה מאחורי המהפכה?

מהפכה יצירתית, כלומר תעשיית המדיה הדיגיטלית תצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש, וכאשר זה יקרה, ניתן לצפות ללא מעט תובנות מפתיעות שלחלקן כבר ניתן ביטוי (כבר כיום ניתן ליהנות ממינון יותר נכון ומבחינה מחדש הן של רלוונטיות והן של מיקומי הפצה) ולחלקן נותר רק לחכות, אך הן יגיעו, כי מה היא חברת פרסום ללא קורטוב של יצירתיות?!

בנקודה זו נותר לשוב ולתהות האם החידושים הבאים יובילו את הלקוח התמים לצאת מחדש נגד המערכת, ואכן ניתן להניח שכן (ולו כפי שציינו הישראלי הממוצע נהנה להתלונן) אך עד כמה? ובכן התשובה תלויה עד כמה אותן פרסומות יהיו רלוונטיות ובעלות ערך מוסף, עד כמה אותן פרסומות יהיו ידידותיות ואינטראקטיביות.

 

טריילר פרסומי

לבסוף יש לעצור ולהודות באמת אחת פשוטה – פרסומות הן אלו שממנות לא מעט אתרים איכותיים ולא פעם גם אתרים חינמיים.

אי לכך אין להיות צבועים, אלא יש להודות שכן יש מקום לפרסומות וגם לכאלו שלא בהכרח ביקשנו.

עם זאת, כן יש מקום להפיק את המרב מאותן פרסומות, כן יש מקום לדרוש שהן לא יהיו מעיקות או פוגעניות וכמובן שגם כן יש מקום לקוות שהן ימשיכו להשתכלל ואף להיות יותר רצויות, ולו בזכות המחאה השקטה של האד בלוק, וכאן יש להעביר את השרביט לחברות פרסום שמבינות דבר או שניים בתחום, ופשוט לקוות שהשינוי המגמתי ימשיך להיות חיובי עבור שני הצדדים.