דיוור מיילים – אל תמהרו להתייאש!

Depositphotos_7637070_xl-2015_web

דיוור מיילים – אל תמהרו להתייאש!

במקום לקרוא, אפשר להאזין (4:03 דקות):


פרסום לרשימת תפוצה – אחת השיטות הותיקות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.
אם המחשבה לכתוב דוא”ל שיווקי גורמת לך להרגיש קצת לא נוח, אתה בהחלט לא לבד. האינסטינקטים שלנו אומרים שאם מישהו לא השיב להודעת הדוא”ל הראשונה ששלחנו, הם לא יתלהבו (בלשון המעטה) את נציק להם שוב.

עם זאת, ראוי להכיר בכך שבמקרה זה האינסטינקטים טועים. מעט מאוד לקוחות פוטנציאליים משתפים פעולה עם הדיוור הראשון – או עם הדיוור השני או השלישי, ואף אם נבחן את נתוני מחקר שנערך על ידי Iko System, נגלה ששיעור התגובה למייל הראשוני עומד על 18% וצונח ל 13% במייל הרביעי, אך אם רק מראים עקביות, פתאום מגלים שאחוזי התגובה במייל השישי מטפסים ל 27%.

שיעור תגובה בהתאם למיקום הדוא”ל

מחקר דומה שנערך על ידי Yesware הראה שאחוז התגובה להודעת הדוא”ל הראשונה עומד על 30% ועל14% כשמדובר בדוא”ל הרביעי. במסגרת המחקר הם שלחו בסה”כ 10 מיילים, כך שהמייל אחרון זכה רק ב7% תגובה. עוד הם מצאו שלוש מסקנות מעניינות:

  1. 70% מכלל המשווקים מפסיקים לשלוח דואר אלקטרוני כבר לאחר פעם אחת שהמייל לא זכה למענה.
  2. 92% מכלל המשווקים מפסיקים לשלוח דואר אלקטרוני לאחר שהמייל לא זכה למענה ארבע פעמים ברציפות.
  3. ב80% מהפעמים אנשים שמקבלים מייל שיווקי מתעלמים ממנו בחמשת הפעמים הראשונות, אך לאחר מכן הם כבר כן מגלים התעניינות.  

מסקנה?

גם כשאחוזי התגובה יורדים בין מייל אחד לשני מדובר בטעות קריטית לחדול מלשלוח מיילים שיווקיים, וזאת כי אותם לקוחות שעוקבים אחר המייל חמש פעמים לפחות ורק אז מתייחסים אליו, הם בדיוק אותם לקוחות שבסופו של יום מניבים כ 80% מסך המכירות. בנוסף, מחקרים נוספים חושפים כי סדרת מיילים שנעה בין 4-7 הודעות מספקת פי 3 יותר תגובות, מאשר אם שולחים סדרת מיילים שמסתפקת רק ב 3 מיילים בלבד.

כמה זמן צריך לחכות לפני שתבצע מעקב?

התשובה הקצרה היא “לא ארוך.” את רוב המיילים פותחים ביום שבו הם נשלחים. מסקנה? ניתן להניח שאם מישהו לא ישיב למייל באותו היום שבו הוא נשלח, הוא כבר לא ישיב כלל.

אז כמה זמן צריך לחכות לפני שתשלח מייל נוסף?

ככלל, נכון לחכות בין יומיים לשלושה (בין מייל ראשון לשני), ולאחר מכן מומלץ להאריך את תקופת ההמתנה בכמה ימים, טרם שולחים דוא”ל עוקב נוסף (מייל שלישי ורביעי). מכאן שאם נחזור לשיטת ה6 מיילים (רק במייל השישי מתייחסים), נציין שיש לשלוח כשישה מיילים במהלך פרק זמן של 30 יום.

מעקב אישי

לכל עסק לקוחות משלו ופה יש להתחיל מהתבנית שציינו (שליחת 6 מיילים עם מרווח של כמה ימים בין מייל אחד לשני), אך להמשיך עם מעקב אישי ולהיעזר באוטומציה – אם בכדי לבחון מה באמת עובד ואם בכדי לשמור על סדר. נשמע מסובך? כלל לא! קיימות שלל תוכנות שמסייעות לשמור על רצף של מיילים – כולל שליטה על המרווחים שבין המיילים, בחירת ימים ושעות מועדפים ואף שמאפשרות מעקב אחר כמות הלקוחות שפתחו את המייל ומעקב אחר כמות הלקוחות שהגיבו למייל. בהצלחה!

דיוור מיילים שיטת שיווק מוצלחת וחשובה- אל תמהרו להתייאש!

שולחים מייל שיווקי ללקוח ובפעם הרביעית שלא נענים מתייאשים? מדובר בטעות – מדובר באומנות האחוזים: דווקא כשמאבדים תקווה פתאום מצליחים. 

פופולארי

6 רעיונות לפרסום עסק

מחפשים רעיונות לפרסום עסק? אין צורך ללכת רחוק. במיוחד עבור העסק ריכזנו עבורכם 6 רעיונות שיעזרו לכם לקדם את העסק. בין הרעיונות אמצעים דיגיטליים ולא

לקריאה מלאה»
גלילה לראש העמוד