עומדים לבחור חברת שיווק? אל תחזרו על אותה טעות!

john-schnobrich-2FPjlAyMQTA-unsplash_web

עומדים לבחור חברת שיווק? אל תחזרו על אותה טעות!

בשביל לחבור לחברת שיווק צריך הרבה יותר מאשר לקבל החלטה שמקציבים תקציב ייעודי, אלא בין היתר צריך לעשות שיעורי בית, כי אם כבר עומדים לבצע השקעה (בקידום העסק) מוטב שהיא תניב פרי, אך מה בתכל’ס צריך לבחון וכיצד? מה ניתן לעשות מעבר לבחינת הלקוחות הקיימים ומעבר על הפידבקים? להלן מספר דגשים שככול הנראה אינכם מכירים:

העסק שלכם נקי – אין צורך שיסבנו אתכם!

תחום הקידום הדיגיטלי מאוד נרחב ועל כן יש משרדי שיווק שמתמחים במגוון אפיקים ויש משרדי שיווק שמתמחים בנישות מסוימות. אין אופציה אחת עדיפה על השנייה, אך כן הכרחי לוודא שהמשרד הנבחר מתמחה בקפדנות יתרה בנישה הרצויה. 

אינכם יודעים מהי הנישה הרצויה? נקודה טובה, ועל כן נציין שמשרד שיווק מקצועי קודם כל ישקיע זמן בבחינת המהות העסקית, לפני שהוא ימהר להמליץ על נישה מסוימת, וכמובן שהוא לא ידחוף לעבר הנישה שבה הוא מתמחה. חוששים? אתם יכולים להיות בטוחים שאם אותו משרד ידחוף לנישה מסוימת, אתם כבר תשימו לב. זקוקים לעזרה? להלן סקירה קצרה, כך שבתומה תהיו הרבה יותר חכמים.

Photo by Matthew Tkocz on Unsplash

נעים להכיר – נישות דיגיטליות

  • קידום ממומן – קידום ממומן מבוסס על השקעה כספית בתמורה לתנועה ישירה לאתר. מדובר בשיטה שתוצאותיה מידיות. במיוחד אידאלי עבור פרויקטים קצרי טווח ועבור עסקים בעלי כיסים עמוקים.

טיפ: בכדי לוודא בקיאות בתחום, מוטב לעבור על נתוני קמפיינים שזה עתה פעילים.

  • קידום אורגני – קידום אורגני מבוסס השקעה בתכנים איכותיים, בבניית אתר שמיישר קו עם החוקים של גוגל ומבוסס על התמקדות במאפייני קהל היעד. בנוסף, זהו כלי אידאלי אם רוצים להשקיע לאורך זמן, אם מחפשים לידים איכותיים ואם רוצים לבנות מערכת אמון מול הלקוחות. 

טיפ: אל תסמכו על משרד שיווק שממהר להציע אופציה זו מבלי שטרח לשמוע על המטרות, המצב הנוכחי ומהות העסק. 

  • קידום מבוסס תוכן – כתיבת תוכן מהווה נישה מהותית מתחום הקידום האורגני. פה יש לשלב בין מחקר שנוגע למאפייני קהל היעד, מחקר מילות מפתח וכמובן כתיבת תוכן איכותית. עבור כך ניתן למצוא משרדי פרסום שמעניקים חבילה שלמה – מומחי  SEO שעובדים עם כותבי תוכן מוערכים.

טיפ: תבקשו לראות תכנים שמופיעים באתרים של לקוחות.

  • פעילות ברשתות החברתיות – כיום יש הרבה ומעבר לפייסבוק ואינסטגרם, כאשר “הסוד הכפול” הוא לדעת היכן נכון לפעול בהתבסס על מכלול המאפיינים של קהל היעד וכיצד נכון לפעול בכול פלטפורמה, ומי שמכיר את הזירה, יודע שכל נישה מחזיקה בחוקים משלה. 

טיפ: עברו על תיק העבודות ותשימו לב שהחברה מציבה יעדים – הן מבחינת מטרות והן מבחינת זמנים.

  • יועץ חיצוני – קיימים לא מעט עסקים גדולים שמחזיקים מומחים משלהם, למשל אנשי PPC, צוותי CEO, מעצבים, אנשי תוכן וכדומה, אך הם זקוקים ל”רב חובל” שיעבור עבורם על אסטרטגיית השיווק, יגדיר אותה מחדש ויחלק באופן מושכל תפקידים לאנשי הצוות. 

טיפ: שימו לב שאותו יועץ עובר היטב על סך המשתנים העסקיים ועל היכולות של כל בעל מקצוע.

  • התמחות נישתית – הרבה פעמים מה שחסר זה רק תוסף צדדי, למשל סרטון או סרט אנימציה קצר, ופה יש לפנות לחברות שמתמחות בנישה. 

טיפ: תעברו על כמה סרטונים ותבחנו אם מתחברים לסגנון. 

לקחת עגלה שלמה או שסל קטן יספיק?

תוהים איזו חבילת שירותים צרכים? תענו על השאלות הבאות:

  • האם העסק שלכם חדש?
  • האם יש לכם אנשי מקצוע בתחום?
  • האם תחום הקידום חדש עבורכם, ואם לא האם מערך הקידום הנוכחי סה”כ עובד היטב?
  • האם יודעים לשים את האצבע על מה שלא עובד במערך השיווק הנוכחי?
  • האם כבר זמן רב אתם מרגישים שהקידום לא בכיוון הנכון?
  • האם ברור לכם איזו נישה זקוקה לדחיפה (גרפיקה, תוכן ..)?

עניתם? נראה שעתה יותר ברור האם זקוקים למעטפת שיווק שלמה, או רק לתוספת ממוקדת. כמו כן, אל תאפשרו לאנשי מקצוע לבלבל אתכם עם מונחים מקצועיים ועם הבטחות מרחיקות לכת.

Photo by John Schnobrich on Unsplash

עומדים לסגור עם משרד שיווק? 8 דגשים שחובה להכיר:

  1. הבינו היטב עד כמה התמיכה של משרד השיווק עומדת להיות רציפה ומתמשכת.
  2. אל תאפשרו למשרד השיווק לגרום לכם להתחייב למשך שנה שלמה.
  3. תעברו היטב על שיטת החיוב ואף תבחנו האם קיימים תנאים עבור יציאה מהחוזה (כדאי שיהיו).
  4. הבהירו אלו שירותים אתם מצפים לקבל ותפנימו מהי המשמעות מבחינת זמנים.
  5. עברו על המלצות של לקוחות.
  6. אם משווים הצעות מחיר, השוו בהתאם למפרט, לאופי השירות, לתדירות השירות ולרמת המקצועיות. 
  7. אל תתקדמו עם משרד שיווק שאינו משקיע רבות בבחינת העסק – במצבו, במאפייניו, במתחריו, במצבו הנוכחי וכדומה.
  8. תדרשו לדעת באלו כלי מדידה נבחנת העמידה ביעדים. רק כך תוכלו לעקוב אחר התשואה שמאחורי ההוצאה. 

מרגישים יותר מוכנים? בואו תבחנו האם יש לנו להציע לכם בדיוק מה שאתם מחפשים – מבטיחים להיות אמינים!


קרדיט תמונה ראשית: Photo by John Schnobrich on Unsplash

פופולארי

גלילה לראש העמוד