Marketing Automation

Depositphotos_335958572_l-2015_web

Marketing Automation

כל מי שמכיר את תחום השיווק הדיגיטלי יודע לומר שכל הזמן החוקים משתנים, נוספים כלי עזר ומתחדדים דגשים, ועל כן גם אם פועלים בהתאם לשיטת שיווק שהוכיחה את עצמה לפני שנה/שנתיים, אל תהיו בטוחים שהיא תסייע באותה המידה גם היום, פשוט כי מאוד יכול להיות שהיא כבר אינה רלוונטית, ופה אנו עוצרים להכיר את התחום החם ביותר נכון להיום – Marketing Automation!

במה דברים אמורים?

אם ניקח צעד אחורה, נמצא ש70% מסך ההחלטות שנוגעות לרכישה מתקבלות עוד בכלל לפני שהגענו להתייעץ עם המוכר. כך בעוד שקל להפוך את אותם 70% לרוכשים, קשה לאתר את אותם אנשים שמתעניינים במוצר ולהכניס אותם לקטגוריית ה70%. על כן, המטרה היא אחת – לאתר את הלקוחות בשלבים כמה שיותר מוקדמים ולפעול באופן מושכל. 

כיצד? יש לפעול במקום ובזמן הנכון. שוב שואלים כיצד? אפיון לקוח והכרת מסע הרכישה מתמצתים נהדר את המטרה!

שנרחיב? לגבי אפיון קהל יעד, חשוב להבין למי המוצר/שירות פונה ועל כן הכרחי להגדיר מגדר, גיל, תחומי עניין, פלטפורמות חברתיות רלוונטיות, תחום תעסוקה, סטטוס משפחתי וכדומה. מה בנוגע למסע הרכישה? פה נעצור להכיר את נוסחת ה3 שלבים שלרוב חוזרת על עצמה: 

  1. הלקוח מזהה בעיה/ הזדמנות/ צורך
  2. אותו זיהוי מתחדד אך לא ברור באיזה פתרון נעזרים
  3. הלקוח עומד להחליט איזה נותן שירות יעניק את הפתרון הרצוי

בכול אחד מהשלבים נכון לפעול. כיצד? באלגנטיות כמובן! יש לבנות מערך תכנים שמותאם באופן אישי הן לקהל היעד והן לשלב שבו הלקוח מצוי, כי ככול שנפנה ללקוח הפוטנציאלי יותר מוקדם, כך בשלב השלישי הוא יותר יתקרב להמרה הרצויה. 

קרדיט: http://slideplayer.com/slide/15066431/

*הרוב הגורף מתחיל את תהליך הרכישה עוד לפני הביקור באתר

מערכת אוטומטית לצד מענה אישי

שנחזור להגדרה ?Marketing Automation ובכן מדובר במערכת טכנית שמסייעת להוביל את הלקוח הפוטנציאלי בין שלושת השלבים באופן אוטומטי. מכאן שעובדים הרבה פחות קשה, מעניקים מענה יותר ייחודי ומשיגים תוצאות יותר ממוקדות.

כך למשל, אם מזהים לקוח שנמצא בשלב השני (ברור לו מהו הצורך אך לא מהו הפתרון) והוא מבקש לעצב את אתר הבית, נחשוף אותו לתוכן שמציע כלי עיצוב חכמים, ורק לאחר שנבחין שהוא עבר על הדברים, נפנה אליו ישירות ובו זמנית נבליט את יכולות העיצוב שרלוונטיות עבורו. 

מכאן שהלקוח יחשוב שהדברים “פתאום” הסתדרו עבורו, אך בעל העסק יידע שהוא לאורך כל הדרך משך בחוטים הנכונים מאחורי הקלעים.

Marketing Automation

Photo by Carlos Muza on Unsplash

נשמע נהדר – גם אתם רוצים את החיים קלים?

יש דבר אחד עליו טרם דיברנו והוא נושא העלות. אין לטעות שמדובר במערכת זולה, ועל כן היא אינה מומלצת עבור כל מטרה או עבור כל בית עסק. אי לכך בהנחה ורוצים לנצל את המתווה הכללי, אך מבלי להיגרר להוצאות כבדות, טוב לדעת שניתן ליישם חלקים מהשיטה באופן אישי. 

מה בתכל’ס עושים? משקיעים בהגדרת מאפייני קהל היעד ומנתחים באלו שלבים “תופסים” את הלקוח. בנקודה זו ניתן להבין מה מחפשים ואף להשיג חלק מהיעדים בחינם, ולו באמצעות כלים שמעניקים פתרונות אוטומציה חינמיים וחלקיים, כך שהמשך הפעולה אומנם תהיה אישית, אך כבר הרבה יותר ממוקדת וקצרה. 

הלקוח מבצע X המערכת מבצעת Y

שנסכם? כולם יודעים שחלק מסוד הקסם זה להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון, אך בעולם השיווק הדיגיטלי אין קסמים, אלא נדרשת הרבה מחשבה והשקעה, ופה תוכנה ייחודית מסייעת להעביר את המסר הנכון, ללקוח הנכון בשלב הנכון.

מבקשים פרטים נוספים ולהבין כיצד גם אתם יכולים להסתייע בכך מבלי להוציא הרבה? יש לנו כמה תשובות עבורכם, פנו אלינו עוד היום!

OK?!

פופולארי

6 רעיונות לפרסום עסק

מחפשים רעיונות לפרסום עסק? אין צורך ללכת רחוק. במיוחד עבור העסק ריכזנו עבורכם 6 רעיונות שיעזרו לכם לקדם את העסק. בין הרעיונות אמצעים דיגיטליים ולא

לקריאה מלאה»
גלילה לראש העמוד