Inbound Marketing

Depositphotos_77107273_xl-2015-Inbound-Marketing_web

Inbound Marketing

אם אתם מתעניינים בעולם השיווק הדיגיטלי, בוודאי כבר שמעתם על השחקן החדש בזירה, על Inbound Marketing – אותה שיטה שמשנה את חוקי המשחק, או לפחות את התפיסה של אנשים לגבי קידום אתרים, כי כיום בכדי שהאתר יגיע לראש תוצאות החיפוש יש להשקיע בלא מעט נישות ובו זמנית שיתוף הפעולה של בעל העסק הכרחי, פשוט כי כבר אין דבר כזה “שגר ושכח”. 

אז מי היא Inbound Marketing ומהו תפקידה?

היא מרחיבה את נישת השיווק ובו זמנית הופכת אותה ליותר איכותית ואפקטיבית, וזאת מבלי לגרום לשלם יותר ואף נרחיב ונחדד שליד שהושג באמצעות Inbound Marketing נחשב מאוד זול ואיכותי. 

נשמע מעניין? טרם נצלול פנימה נטעם דוגמה:

רעבים? בואו נקפוץ שנייה למטבח!

נניח לרגע שרוצים להכין עוגה ומבקשים שלא יישאר ממנה פירור. מה עושים? לא נכנסים באופן אקראי לאתרים של מתכוני עוגות שמכינים מהר באמצעות 3 מוצרים. קודם כל לוקחים כלי כתיבה ומנסים להבין למי מכינים את העוגה, אלו יכולות מגדירות אותי במטבח, אלו כלי מטבח עומדים לרשותי, כיצד עד היום הגיבו החברים כשהגשתי להם קינוח, באלו כלי הגשה הקינוח נאכל הכי טוב וכדומה. רק לאחר שכל התשובות נמצאות ברקע יש לבחור את המתכון המנצח, וכמובן להיעזר בכלי מדידה ולהיות קשובים לטיימר של התנור.

פרסום ok Photo by Brooke Lark on Unsplash

שינוי תפיסתי

מתחילים להריח משהו בתנור? ובכן Inbound Marketing בהחלט מצריך שינוי תפיסתי, פשוט כי אין נוסחת קסם, אלא צריך להביט בדוחות – לבחון את מספר הפניות לאתר ובאלו כלי אוף ליין ואון ליין בית העסק נעזר.

רק לאחר שכל הנתונים ברורים יש לגשת לעבודה, ופה סוף סוף נציין שעבודת Inbound Marketing מושתתת על הצד של הלקוח – כל מה שמעניין, מושך, מסקרן ובאופן כללי נוגע להתנהלות ולחוויית הלקוח כאשר הוא בא במגע עם מסר שיווקי, ולו מסר עקיף. 

שנפשט? Inbound Marketing מתייחס לשיווק באמצעות תוכן – כל מה שעשוי לעניין את לקוח הקצה.

טובת הלקוח = טובת האתר!

מדוע הלקוח כה משמעותי? מלבד העובדה שהוא זה שבסוף מחליט האם לבצע את ההמרה הרצויה, נציין שגם גוגל שינתה את מנגנון הקידום. כיום גוגל דורשת בשלומו של הלקוח והיא מחזקת כל קידום שדואג ומתחשב בחוויית המשתמש, ועל כן לא רק שחשוב להשקיע בבניית רשימת תפוצה, במדיה חברתית רלוונטית ובתוכן איכותי, אלא אפילו חשוב כיצד מבצעים קישורים (נתון שלכאורה נטו טכני). 

מטרה אחת, ארבעה שלבים

בכדי להשיג תנועה איכותית לאתר (כזו שכוללת לקוחות שסוגרים עסקה), צריך לבצע 4 שלבים: 

  1. למשוך את קהל היעד לאתר – באמצעות בלוגים, גוגל ומדיה חברתית.
  2. לבצע המרה – לשלוט בהתנהגות של המבקר באתר, למשל באמצעות טריקים שיגרמו לו למלא טופס “צור קשר”. מדוע שלב זה קריטי? מאפשר לחזור ללקוח המתעניין במייל, ולו בשביל להזכיר לו שאתם קיימים ולבסס אמון והערכה. 
  3. לסגור עסקה – להפוך את הלקוח המתעניין ללקוח משלם.
  4. לטפח באהבה – לאחר המכירה יש לשמור על הלקוח. מדוע? מי יודע, אולי הוא יחזור ואולי הוא ימליץ לאחרים.

*99% לא ירכשו בביקור הראשון באתר

קרדיט לתמונה: https://conversionuplift.com/shopping-cart-abandonment-why-it-happens-how-to-recover-baskets-of-money/ 

כיצד כיצד כיצד?

אז כיצד עומדים בארבעת היעדים? באמצעות תוכן נכון!

כל הרעיון הוא לשלוח ללקוח פיתיון, רק שבמקום תולעת שמנמנה, יש להציע תוכן שהלקוחות באמת מוצאים בו ערך. תוכן שבונה תחושת אמון, שנראה מקצועי, שעונה על צורך וכמובן שמוביל לסגור עסקה. 

אז איך עושים זאת נכון? ובכן יש להשקיע בתוכן בעל ערך מוסף (דורש מחקר מקדים לצד יצירתיות), להשקיע בתשתית ידידותית ואינטואיטיבית (הן בעיני גוגל והן בעיני הלקוח) ולפעול במדיות חברתיות רלוונטיות, כאשר כל זאת מתוך מטרה שהפעילות תוביל בחזרה לאתר. 

הבנו? בואו נעלה שלב!

השיטה שזה עתה ציינו, עובדת רק אם קיים תיאום מושלם בין מה שמשדרים ומייצגים לבין אופי התוכן שמייצרים.
בכדי להשיג תיאום מרבי צריך לבנות תוכנית אסטרטגית ולבחון אלו אמצעי הפצה הכי מתאימים, כאשר פרמטר נוסף שדורש התייחסות הוא הטופס “צור קשר” שמופיע באתר, טופס שבין היתר מצריך בדיקת A/B מדי כמה שבועות. 

צילום: Armand KhouryPhoto by Armand Khoury on Unsplash

המסע למטרה

אז מה היה לנו פה? פרידה מהתפיסה הישנה שבה שיווק מתמקד בשיפור קוד html , בדחיפת מילות מפתח, ביצירת קישורים ובמגוון תרגילים שנועדו לרמות את גוגל.

מאז שגוגל הכניסה למשוואה את חווית הלקוח, התוכן קיבל מקום של כבוד ועל כן כל עסק צריך להבין שאם הוא רוצה לשמר לקוחות ראשית יש להשיג לקוחות.

אם הוא רוצה להשיג לקוחות יש להשיג לידים, אם הוא רוצה להשיג לידים יש לפתות את הלקוח, אם הוא רוצה לפתות לקוחות יש להשקיע בתוכן איכותי וממש פה מחכות אינספור אפשרויות – למשל כתיבת בלוג חיצוני, פרסום כתבות ברשתות חברתיות, דיוור של קבצי הדרכה, השקעה בספרים אלקטרונים וכדומה.

החלק שלנו

חברת OK מוסמכת במתן פתרונות Inbound Marketing

השירות שלנו כולל:

  • ניתוח מאפייני קהל יעד וחוויית רכישה 
  • הגדרת תכנים תומכי המרות  
  • הגדרת ויצירת תוכן שיווקי בהתאם למודל Inbound Markeing
  • תכנות עזרים משלימים, קרי דפי נחיתה וכפתורי לחיצה מותאמי תוכן
  • שילוב בין Inbound Marketing לבין Marketing Automation

טיפ לדרך? התמקדו בצורך של בית העסק ובצורך של קהל היעד, התפזרו מתוך מטרה להיות יצירתיים והתמקדו מחדש.

טיפ אחרון לדרך? היו סבלניים וכל הזמן תבקרו את עצמכם – בדיוק כפי שאנחנו עושים.

יש שאלות?  מוזמנים לפנות אלינו ולהבין כיצד פתרונות Inbound Marketing פוגשים את העסק שלכם.

פופולארי

6 רעיונות לפרסום עסק

מחפשים רעיונות לפרסום עסק? אין צורך ללכת רחוק. במיוחד עבור העסק ריכזנו עבורכם 6 רעיונות שיעזרו לכם לקדם את העסק. בין הרעיונות אמצעים דיגיטליים ולא

לקריאה מלאה»
גלילה לראש העמוד