ללא בושה – מאמר על פחד!

ללא בושה – מאמר על פחד!

ללא בושה – מאמר על פחד!

אם נבחן מהי ההגדרה של פחד, נמצא שמדובר בתחושה רגשית ופיזית שאינה נעימה ושנגרמת כתוצאה מאיום מסוים, וככול שאותו איום פחות צפוי, כך הפחד יותר גדול. 

בעולם השיווק ניתן לראות שלמרות שאנו חיים בתקופה שבה נתונים מוחשיים מאוד משכנעים ואילו תחושות לא פעם מונחות ברשלנות בצד, עדיין לא מעט ממנהלי עסקים בוחרים להתעלם משורת עובדות ולתת במה לתחושה הכי קדומה שיכולה להיות – פחד. 

מתגברים על הפחד מהלא מוכר- מעניקים הזדמנות לשיווק דיגיטלי

ואתם – אתם אומרים את האמת?

אם תשאלו חמישה בעלי עסקים שמתעניינים בתחום השיווק האם הם מפחדים לצעוד קדימה, סביר להניח שרק 1 יודה באמת וש-3 לא יאמרו את האמת. 

מהי אם כן האמת? שהתחום זר ועל כן מרתיע!

אם נחזור להגדרה של פחד, נחדד שככול שהאיום פחות צפוי כך הפחד יותר גדול, משמע בתחום השיווק לא משקיעים X ובתוך יום מקבלים Y, אלא מדובר בתהליך ממושך ולא תמיד צפוי, ועל כן מי שאינו צלח הצלחה בתחום השיווק הדיגיטלי בהחלט עשוי לחשוש פן הוא ישקיע סכום משמעותי מבלי לקבל תמורה.

האם משרדי פרסום לא יכולים להתחייב לשורת הישגים? ובכן באופן כללי התשובה הלא נעימה היא בהחלט שלילית. משרד פרסום אינו יכול להתחייב שבתוך X זמן תזכו ל-X לקוחות חדשים, או לאחוזי חשיפה מסוימים.

מצד שני, משרד פרסום כן יכול להציג שלל הצלחות שהוא עומד מאחוריהן ואף דוגמאות להצלחות שהחלו מאותם נתוני פתיחה שדי זהים לנתוני הפתיחה של העסק שלכם, כך שיתאפשר להסיק שאם השירות עבד עבור עסק אחד, הוא גם יעבוד לטובתכם. 

בכול זאת מתעקשים שמשרד שיווק יתחייב על הצלחות נקודתיות? ובכן עליכם להבין שניתן להתחייב על הצלחה כללית, אך לא על מהלכים מסוימים. מדוע? כיוון שבתחום השיווק הדיגיטלי (שהוא באמת מדהים ומשמעותי) קיימים אינספור גורמים ומשתנים, כך שמאוד קשה לצפות הצלחה של עסק אחד בהתאם למאפיינים שלקוחים מעסק אחר – עסק בעל מאפיינים שונים לגמרי. 

מתגברים על הפחד מהלא מוכר- מעניקים הזדמנות לשיווק דיגיטלי

גם שאלות צריך לדעת לשאול

אז מה עושים? הרי כולם יודעים שלא קונים חתול בשק

ובכן יש לדעת לשאול את השאלות הנכונות! 

במקום לשאול אלו הישגים ההשקעה תעניק, יש לשאול כיצד עובד התהליך, מהו פרק זמן סביר שבו ניתן להתחיל לראות תוצאות, מה קורה אם בתום תקופה שהוגדרה המצב השיווקי נשאר תקוע, באמצעות אלו כלים ניתן למדוד את אחוזי ההצלחה (על כך נפרט בהמשך), האם ישנה יכולת

מעדיפים לראות לייב?

הפנס שכל בעל עסק מחפש

ממש כפי שילד בחדר חשוך יתנחם בעובדה שיש לו ביד פנס מאיר, כך כל בעל עסק שחושש מלהשקיע בשיווק יכול לצבור ביטחון ממגוון כלים שהוא יכול להחזיק ביד.

אז נכון שלא נציע לבעל עסק פנס, אך כן כלים מסייעים שמאפשרים לחוש שהלא נודע אינו כזה מפחיד כפי שתחילה נראה. 

באלו כלים מדובר? בכאלו שממחישים שאכן עומדים מול משרד פרסום מקצועי ושיודע מה הוא עושה.

מתגברים על הפחד מהלא מוכר- מעניקים הזדמנות לשיווק דיגיטלי

כיצד מוודאים זאת? עברו על הטיפים הבאים:

  • בחנו אלו סוגי מומחים משרד הפרסום יודע להציע
  • בחנו מהו הוותק בתחום
  • בחנו על אלו הצלחות משרד הפרסום יודע להצביע
  • בחנו האם המחיר המבוקש אינו “מחיר רצפה” שמנסה בצורה נואשת להשיג לקוחות.
  • בחנו האם משרד הפרסום אינו מהסס לומר את האמת, כלומר יש לצפות ממשרד פרסום מצליח שיצהיר שהוא טוב במה שעושה, אך באותה נשימה שלא יתחייב לגבי הצלחות מוגדרות.
  • תוודאו שמשרד הפרסום תמיד זמין ומעמיד לרשותכם איש קשר אדיב ומרכזי.
  • בחנו שמשרד הפרסום אינו מהסס לציין באמצעות אלו כלים הוא מודד הצלחה (הבטחנו ונגענו בכך) ובאמצעות אלו כלים ייעודיים הוא מבצע אופטימיזציה. היו בטוחים שקיימים לא מעט כלים שכוללים גרפים מוחשיים, כך שגם אם אינכם בקיאים בתחום תוכלו תוך כמה שניות להתמצא בקצב ההתקדמות. 
  • בחנו האם משרד הפרסום מקפיד על שקיפות מלאה לכל אורך התהליך, כאשר המוטיב שקיפות מחזיק בחשיבות יתרה – מציע קרן אור לאחוז בה בתוך החשכה המרתיעה של הלא נודע. 

הכול טוב ויפה אך עדיין בין תיאוריה לפרקטיקה ובין ידע לקפיצה מוחשית למים קיים פער לא קטן, ועל כן אם בכול זאת מבינים שעומדים לפספס הזדמנות טובה ורק מחפשים את הטריגר שיאפשר לעשות את הצעד הבא, הרי שיש להיעזר ב 2 האופציות הבאות:

  1. השקעה קטנה
  2. למידה

מעדיפים לראות לייב?

אופציה א’ – השקעה קטנה

שנרחיב? ובכן אם מרגישים שאתם חייבים לעסק שלכם הזדמנות אמתית, אך חוששים ללכת על כל הקופה, הגיע הזמן שגם אתם תהיו כנים. במה מדובר? 

תאתרו משרד פרסום שנחשב מקצועי עבור סדר גודל של עסק כשלכם והיו כנים עמו. תספרו שרוצים לנסות את עולם השיווק הדיגיטלי אך בו זמנית מתים מפחד פן לוקחים רווחים שעמלתם עבורם רבות ופשוט זורקים אותם.

תסבירו שהמטרה ההתחלתית להשקיע בצורה מתונה, ולו כדי לראות כיצד העסק הזה שקוראים לו “שיווק דיגיטלי” עובד. מהנקודה הזו אפשרו למשרד הפרסום לאחוז במושכות עבורכם. המשימה שלו למצוא נישה שיווקית שאינה דורשת השקעה כספית גבוהה אך שעדיין עושה את העבודה. פה ראוי לדעת שמדובר במשימה אפשרית ובו זמנית מאתגרת, וזאת כי הרבה פעמים השקעה חלקית אינה מספקת ואף עשויה להיות מיותרת.

אופציה ב’ – למידה

אין כמו ידע כדי להסיר חששות לא מבוססים. עם זאת, אין הכוונה שתוך כמה שבועות תהפכו למומחי SEO, אך כן הכוונה שתתחילו ללמוד את התחום יותר לעומק. תבינו כיצד שיטות השיווק עובדות (התמקדו בכמה אפיקים ואל תתפזרו), בחנו אלו כלים ייעודיים קיימים וכמובן תעקבו אחר אחוזי ההצלחה שמפורסמים בתחום.

מעדיפים לראות לייב?

זריקת אומץ

לקראת הסוף נציין שאינכם לבד וכיוון שאנחנו מאמינים שצרת רבים היא בהחלט חצי נחמה, התנחמו בעובדה שרוב העסקים שמתקדמים בצורה מדהימה באמצעות קידום דיגיטלי, פעם היו ממש במקום שלכם: עם אותו תקציב מוגבל, עם אותו חוסר ידע ועם אותו פחד גדול, רק שהם בסופו של יום כן קפצו למים – יש מי שעם מצופים (מהסוג שציינו) ויש מי שבעיניים עצומות.

השורה התחתונה היא שכל עסק מצליח בין היתר צריך מעט תעוזה וחברת שיווק מקצועית שתדע להחזיק לו את היד ולהוביל בדרך להצלחה. בהחלט שווה בדיקה!

 

עדיין מפחדים??

מלאו את שאלון ההתאמה שלנו ואלי יחד, נתגבר על הפחד ונשבור שיאים חדשים!

כנראה שאנחנו עושים משהו טוב...

idan mandel
idan mandel
September 15, 2020.
Verified
Yuval Zaruches
Yuval Zaruches
August 21, 2020.
Verified
שרות מעולה! יחס חם ואדיב. והכי חשוב רואים את התוצאות בשטח
Daniel Rokach
Daniel Rokach
June 9, 2020.
Verified
פורצי דרך. ממליץ בחום
Yiftach Ambar
Yiftach Ambar
June 8, 2020.
Verified
משק נעמי
משק נעמי
March 1, 2020.
Verified
כבעל עסק אשר צריך להתחרות על לקוחות גם במרחב האינטראקטיבי היה חשוב לי לעבוד עם חברה בעלת תודעת שרות גבוהה ,ידע ,מקצועיות ויכולת להגיב במהירות לנתונים On Line . סטודיו OK מגלמת בתוכה את כל מה שחיפשתי ויותר משלב הצעת המחיר דרך העבודה על האתר וכלה בקידומו איכות העבודה הייתה גבוהה ,השירות ללא דופי והתוצאה הייתה באיכות גבוהה ביותר אשמח לעבוד עם OK גם בעתיד בברכה נ.חן סמנכ"ל שיווק ומכירות משק נעמי מושב נטור רמת הגולן

פופולארי

גלילה לראש העמוד

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע”וף משרד הכלכלה
072-2569000