לא ניתן כיום לעסוק ברצינות בתחום השיווק הדיגיטלי מבלי להכיר בתרומה הענפה של פייסבוק ואם נדייק – מבלי לעשות שימוש ספציפי בפיקסל.

פייסבוק

כאשר מדובר בפיקסל, בעצם מדובר בשלושת הממים המרכזיים אשר מהווים את הבסיס של כל הסיפור.

  1. מ’ א’- מיהם האנש/ים אשר נכנסו לאתר
  2. מ’ ב’ –מה הוביל אותם לאתר
  3. מ’ ג’ –מה הם עשו באתר

במה מדובר? ובכן ברכיב חשוב ביותר בכול הנוגע לשיווק בפייסבוק. הפיקסל מאפשר לחדש שיווק עבור קהל יעד רלוונטי שכבר ביקר באתר ומביע התעניינות.

מדוע זה טוב? כיוון שמחקרים מראים שסיכויי ההמרה (ביצוע מכירה, השארת פרטים, יצירת לידים וכדומה) הרבה יותר גבוהים ככול שהניסיונות מתקדמים, ועל כן כאשר כבר יש זרעים ראשונים של כוונה, כל שנותר לעשות זה להשקות ולחכות לפריחה, ובמקרה זה לתקוף מחדש ולסמן וי על המטרה.

מדע מדויק

עד לפני כמה חודשים היה צורך בשני קודים על מנת להשיג את המטרה:

  1. היה צורך לאתר קבוצות יעד
  2. לעקוב אחר אופי ההמרות.

עם זאת, בשל הרצון לייעל את התהליך שני הקודים אוחדו. הפיקסל מאפשר כיום לפייסבוק לחבר בין האתר שלכם לבין הגולשים שמהווים לקוחות פוטנציאלים בפייסבוק, כאשר את אותה קבוצה ניתן לסמן כקבוצה שפונים אליה עם שיווק חוזר, או לחלופין קבוצה שלא פונים אליה, על מנת להימנע מפרסום  משני שעשוי להיתפש ככוחני.

מקרה לדוגמה

שנדגים? ובכן לצורך העניין נבחר בסיטואציה בה מבררים אודות רכישת ריהוט גינה. מה עושים? כמובן שפונים לאינטרנט ותוך כדי חיפוש נכנסים למגוון אתרים שעוסקים בתחום. לאחר מכן גולשים בפייסבוק (ולו מתוך הרגל), ו”במקרה” נחשפים לפרסומות עבור ריהוט גינה שמקורן באותם אתרים בהם גלשתם. האם אכן מדובר בצירופי מקרים? שיווק דיגיטלי מוצלח אינו משאיר מקום ליד המקרה, אלא מנהל מאחורי הקלעים את סך המשתנים.

מתאוריה למעשה

ארבעת השלבים עבור שימוש בפיקסל:

  1. לחבור אל מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק
  2. להטמיע קוד ביעד שלנו (דף נחיתה/ אתר)
  3. לחבר בין שני האלמנטים
  4. על מנת לוודא הצלחה, יש לעשות שימוש בקטגוריית “Facebook Pixel Helper” אשר מייצרת אייקון לצד שורת הכתובת. כאשר סימן זה מופיע, ניתן לוודא שאכן הפיקסל הוטמע באתר באופן תקין.

יתרונות בולטים

שני היתרונות המהותיים של פיקסל:

  1. הפיקסל מאפשר לאמוד את התועלת של המהלך השיווקי הנבחר
  2. הפיקסל מאפשר לייעל את שורת המהלכים השיווקיים העתידים

שורת שאלות לצד תשובות

  • ש’: הטמעתי פיקסל באתר, האם זה מספיק עבור ביצוע המרות?

ת’: לא, יש להגדיר היטב שורת הגדרות נוספות, למשל כאלו שיסייעו למערכת להבין אל איזה קהלי יעד לפנות.

שאלות

 

  • ש’: יש לי יותר מאתר אחד, כיצד פועלים?

ת’: ניתן להתקין פיקסל זהה בכול נכס דיגיטלי ששייך לנו, אך יש לוודא שמדייקים בהגדרת קהל היעד וביעד ההמרה הרצוי, מתוך מטרה להבין אלו פעולות לצד המרות מתרחשות בכל יעד.

 

  • ש’: יש לי יותר מעסק אחד, כיצד מפרידים?

ת’: יש להכיר את ממשק Business Manager. ממשק זה מאפשר לפתוח מספר חשבונות פרסום נבדלים, אשר משויכים בו זמנית לאותו משתמש, ללא קשר לפרופיל הפרטי.

 

  • ש’: פעלנו לפי הספר ועדיין לא צלחנו להגיע לרגע בו יש דיווחים על השגת ההמרה הרצויה – מדוע?

ת’: בתחום זה יש שורת ניואנסים רגישים שאם לא מתייחסים אליהם כראוי, ניתן להמשיך לעמוד במקום.  מה עושים? ראשית בוחנים אם אכן הפעלנו את האופציה של ההמרות (עשויה להישאר כבויה), לאחר מכן יש לבחון שההגדרה של ההמרה האישית אכן תקינה (כלומר שהכתובת של עמוד היעד אכן מדויקת).

 

  • ש’: מה עושים כאשר מטמיעים מספר פיקסלים בשורת חשבונות נבדלים אשר שייכים לכם?

ת’: יש לשקול לשתף קהלים בין שורת החשבונות.

שם המשחק – המרה

כאמור, יש להגדיר לפיקסל היטב את כלל המשתנים, וכאן נרחיב במעט אודות הגדרת ההמרה – אחד האלמנטים היותר חשובים. להלן שתי דרכים עיקריות:

  • א. הגדרה מותאמת אישית – הגדרה זו מתבססת על ביקור של גולש בעמוד מסוים באתר.
  • ב. הטמעת איוונטים – יש להטמיע אותם באופן ידני.

ארבעת יתרונות השיטה

לבסוף נחדד ונסכם שלפיקסל יש תפקיד חשוב ביותר עבור שיווק. להלן ארבעת יתרונותיו העיקריים:

  1. הפיקסל מהווה כלי מדידה איכותי
  2. הפיקסל אידאלי עבור אופטימיזציה
  3. הפיקסל אידאלי עבור בניית קהלי יעד מותאמים אישית בטריטוריית השיווק בפייסבוק
  4. הפיקסל מקל את שיעור ההמרה במגוון מכשירים