סוף סוף תוכלו להבין על מה מנהל הדיגיטל שלכם מברבר


שיווק דיגיטלי

מנהל שיווק יכול להמליץ לכם להפעיל את “דב הצדק” ולדבוק בשיטת CPA, ואתם במקום להתרגש, תישאו אליו עיני עגל מבולבלות, תוך כדי שאתם עדיין תקועים על פשר המונח הראשון – מנסים להבין האם הכוונה שמאחורי “דב הצדק” מתייחסת למונח משפטי או לחלופין לדמות מוכרת מעולם הילדים.

תחום השיווק פיתח מגוון מונחים מקצועיים שכלל אינם ברורים לאדם מהשורה. אי לכך בין אם אתם מבקשים להתחיל לחקור את התחום ובין אם אתם לקוחות שמבקשים ליישר קו עם התחום, אתם מוזמנים לעבור על שורת המושגים הבאה – ולו כי מדובר בתחום מרתק שעשוי להפוך את העסק שלכם להרבה יותר רווחי וחכם. נתחיל:

PPC

Pay Per Click, פרסום ממומן בעל אופי ממוקד קהל יעד, מתוך מטרה לגרום ללקוח הפוטנציאלי להגיב, כאשר תגובה יכולה להיות השארת פרטי התקשרות, רכישה, הצטרפות לרשימת תפוצה, הורדה של אפליקציה, כניסה לאתר וכדומה. ממשק זה ניתן להטמיע במגוון מוקדים והוא מאפשר בדיקה נקודתית של ROI.

PPC

 

ROI

Rate Over Investment, נוסחה פשוטה אשר מאפשרת לחשב במדויק את אחוז הרווח מסך ההוצאה עבור קידום ממומן PPC. דרך טובה לבדוק הצלחות בשיווק הדיגיטלי.

CPA

Cost Per Action, מודל שיווקי אשר דורש תשלום רק כאשר הגולש מגיב למודעה. תגובה יכולה להתבטא כיצירת קשר, השארת פרטים, רכישה וכדומה.

CPM

Cost Per Mille, מודל שיווקי אשר דורש תשלום עבור כל אלף צפיות. אידאלי עבור כל עסק שמבקש להגביר מודעות ולא בהכרח לייצר תגובות.

CTR

Click Trough Rate, אחוזי הקלקה – נתון סטטיסטי המאפשר לבחון אלו אחוזים מסך החשיפות של מודעה מוביל להקלקה הרצויה. מכאן ניתן לגזור מסקנות חשובות, כגון אפקטיביות של תכנים, מיקומים, שעות וכדומה.

יצירת לידים

שיטת איסוף מידע אודות הלקוח, מתוך מטרה להרחיב את היקף העסק וההכנסות, כאשר ישנה חשיבות יתרה הן לכמות והן לאיכות.

לידים

Data Base

יצירה של מאגר נתונים עבור יצירה דינמית של תוכן האתר. מטעמי אבטחה נהוג לאחסן את מאגר הנתונים בכתבות שונה מזו של האתר.

אופטימיזציה – קשה לחיות כיום לצד תחום השיווק מבלי להיתקל במונח “אופטימיזציה”, וזאת כי מדובר בשיטה שמאפשרת לייעל את תוצאות החיפוש לצד שמירה על כלליים שמוגדרים ומתחדשים מבית מנוע החיפוש. כך למשל יש לוודא שהאתר מכיל תוכן מקורי ורלוונטי ושחווית הגולש נוחה ומזמינה.

שיווק דיגיטלי B2C

שיווק ייעודי של עסק עבור הצרכן הפרטי. שירות זה בעיקר מושתת על סטטוס, תמחור, רלוונטיות ופופולאריות.

שיווק דיגיטלי B2B

שיווק ייעודי של עסק אשר מיועד לקהל יעד שהוא גם כן עסקי. להבדיל משירותי B2C, פה בעיקר יש דגש על פוטנציאל של רווחיות לצד חידוד צרכיו של הלקוח, ולו כי השירות/ המוצר מיועד לקהל יעד הרבה יותר מצומצם.

Google Analytics

כלי ייעודי שמאפשר לבחון את קצב התנועה לאתר ואף לבחון האם הכניסה לאתר הינה תוצאה של פרסום ממומן, כניסה ישירה, או תוצאה של מנוע חיפוש.

אנאליטיקס

עמוד נחיתה

אתר שמחכה מאחורי קמפיין או מודעה. לרוב דף זה יכיל מעט טקסט לצד תמונה או סרטון מושך.

GOOGLE TRENDS

כלי חשוב שמאפשר לאמוד את רמת הפופולאריות של נושאים ושל מילות מפתח. כמו כן כלי זה מאפשר להיחשף למידע נרחב אשר רלוונטי לקהל היעד (קרי אירועים וטרנדים), כאשר שימוש בגרפים מסייע להפנים את שפע המידע.

בדיקת A / B

בתחום השיווק יש לא מעט מחקר מקדים וכאן בדיקת A / B בוחנת איזו וריאציה עיצובית מובילה את הלקוחות לתגובה הרצויה.

A/B Testing

 

מיקוד גיאוגרפי

מיקוד הינה מילת קסם בכול הנוגע לעולם השיווק, ופה המיקוד הגיאוגרפי מאפשר להתמקד בקהל היעד בהתאם למיקומו הפיזי (בארץ או בעולם).

אלגוריתם

למנועי חיפוש יש סטנדרטים מגוונים שבהתאם להם האתרים מדורגים. אלגוריתם החיפוש ניזון ממגוון משתנים לפיהם יש ליישר קו, על מנת שהאתר יקודם באופן אורגני אידאלי.

ביטוי זנב ארוך

בתחום הקידום האורגני ובתחום הקידום הממומן יש חשיבות יתרה לקידום מילות מפתח. ביטוי זנב ארוך מורכב לפחות משלוש מילים וביטויים. ביטוי זנב ארוך אומנם מוביל לפחות תנועה באתר, אך התנועות שכן מתקבלות נחשבות להרבה יותר איכותיות, משמע הן יותר מוכוונות מטרה.

ג’ומלה

מערכת חופשית לניהול תוכן שיצאה לאוויר ב2006. המערכת כתובה בשפת ה php והיא מכילה אינספור הרחבות. היא מאפשרת בניית אתרים, בלוגים ושילוב עיצובים בקלות יתרה.

אוטומציה שיווקית

טכנולוגיה חשובה שתפקידה לסייע למשווק לקבוע אלו פעולות יתבצעו כהמשך ישיר למגוון תרחישים. דוגמה? ברגע שגולש נכנס לקישור, ניתן להגדיר מראש שעוד חודש הוא יקבל מייל עם עדכונים.

דומיין

ת”ז הייחודית של כל אתר. הסיומת co.il שמורה לאתרים בישראל, לעומת מגוון אופציות אחרות שמייצגות מגוון מוסדות. חשוב לבחור בשם קליט ושמכיל לא יותר מ15 תווים.

באנר

שטח פרסומי שמכיל טקסט לצד תמונה (או לחלופין סרט קצר), ובאופן כללי יש אינסוף אופציות של באנרים לבחירה. מחירי הבאנרים נקבעים בהתאם למיקומים ולגודל, והם מובילים את הלקוח הפוטנציאלי לדף נחיתה ייעודי.

מדד איכות

Quality Score, מדד איכות מושפע באופן ישיר מהCTR (סך הקליקים הצפויים פר מודעה), מאיכות הבחירה של מילות מפתח, מחוויית הגולשים באתר וכדומה. מכאן ש Google AdWordsמחשב ובהתאם לתוצאה המודעה תקבל את מקומה – ביחס להודעת האחרות שבאותה קטגוריה.

TABOOLA

כלי פרסומי שמאפשר  לפרסם באתרים שונים ברחבי הרשת כתבות תוכן ברמה מאוד גבוהה ובעלות ערך מוסף, אשר מכניסות את המוצר מהדלת האחורית, אם באמצעות קישור ואם באמצעות אזכור משני. אידאלי עבור לקוחות בסדר גדול בינוני ומעלה – בעלי כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים.

PAGE RANK

כל דף של אתר מדורג באמצעות הציון שמעניק”PR”. הדירוג מושפע משורה ארוכה של גורמים – כגון איכות הקישור של הדף, איכות התוכן וכדומה. על מנת לבחון נתון זה ניתן להתקין תוכנה ייעודית, או לחלופין לבדוק את סרגל הכלים של גוגל.

בידול

לא מעט עסקים שמחזיקים בקונספט יחסית זהה מתחרים על אותה משבצת שיווקית. אי לכך בידול הוא שם המשחק. מכאן שיש לבחון מתחרים ויש לבחון היכן העסק שלכם מציע ייחודיות ולהתמקד בכך במסע השיווקי. לא פעם נדרשת בחינה חיצונית על מנת לדעת להצביע על אותה נקודה שמשנה את כלל התמונה וממצבת את העסק שלכם כדומה אך שונה.

מיתוג

סך הפעולות הנדרשות על מנת להפוך עסק למותג מוכר בעל DNA ברור. כאשר בונים מיתוג יש להשקיע בבניית חבילת מסרים ובארגון עולם התוכן, כאשר גרפיקה מהווה נדבך משלים וחשוב לא פחות.

מיצוב

על מנת להשאיר את הרושם הרצוי כל עסק צריך לעבור מסנן שישאיר ויאיר את הערכים שמבקשים למנף, וזאת ניתן לעשות באמצעות שורה מגוונת של תארים. למשל “יוקרתי ודינמי” לעומת “צעיר ושאפתני”. על מנת לעשות זאת יש לבנות חבילת מסרים ייחודית, אותה יש להביע באמצעות מלל וגרפיקה מדויקים.

מג’סטיק Majestic

סימולציה פופולארית של מנוע החיפוש. הסימולציה מנתחת שלל קישורים על מנת לבחון אלו יותר יעילים מאחרים.

“הצפרדע הצועקת” Screamin Frog

תוכנה פנימית שמאפשרת לקבל ריכוז נרחב ומגוון של נתונים הנוגעים לאתר, כולל כאלו שנוגעים לקידום אתרים. הגרסה החינמית תומכת בכ500 דפים.

Yoast

פלאגין שמוסיפים לאתר לטובת SEO מאפשר להזין תיאור עמוד כותרת עמוד, קנוניקל ועוד. יש לו 2 גרסאות חינמית ופרימיום. הפלאגין הזה תורם לפעילות ה- On Site של האתר והופך אותו ליותר ידידותי למשתמש וקריא מבחינת גוגל.

SEMRush

תוכנה מעולה, מלאה בפיצ’רים מעניינים שעוזרים מאוד במחקר מתחרים, שם תוכלו ללמדו על התנועה שלהם לאתר, מילות מפתח שהם משתמשים בהם, לינקים ועוד ועוד.

אדסנס

תוכנית שותפים מבית גוגל בעלת פוטנציאל רווחי. התוכנית מציעה למי שיש אתר לשתף מודעות עסקיות, וביחד עם גוגל להתחלק ברווחים, עבור כל לחיצה על גבי מודעה.

אגריגטור

כלי אשר מסייע לעמוד פנימי של אתר להתאנדקס באופן מהיר, ולו כי הוא נסרק ע”י מנוע החיפוש בתדירות גבוהה. הפעולה מתבצעת באמצעות אתר “אגרירטור” שמטעם ייעודו אוסף שלל פריטי מידע מאתרים אחרים, אותם הוא מרכז באופן מתומצת.

אג’קס

איגוד מגוון טכנולוגיות אשר מאפשרות לצפות בתוכן בעל אופי דינאמי, מבלי שיעלה הצורך לטעון מחדש את העמוד.

טקסט עוגן

אנקור טקסט הנו הבסיס לקישור, כאשר הוא יכול להיות כל מילה רצויה. האנקור קריטי עבור מלאכת קידום אתרים, ולו כי רצף המילים משפיע על דירוג הנושא בפלטפורמת התוצאות.

גוגל אמפ

גוגל אמפ נולד מתוך הצורך שהגישה לאתרים דרך המכשיר הנייד תהיה מהירה יותר. כאשר מופיע ברשימת החיפוש לוגו של AMP מלווה בברק קטן, ניתן לדעת שמדובר באתר מהיר לגלישה, ולו כי הטכנולוגיה מוטמעת בו.

ביד

מעין מכירה פומבית של מילות מפתח. כאשר כמה מפרסמים מבקשים את אותה מילת מפתח, הם נדרשים להציע מחיר מינימלי ומקסימלי שהם מוכנים לשלם עבור מילת המפתח, כאשר בהתאם לנתונים נקבע מחיר באופן אוטומטי.

בלוגרול

כינוי נפוץ למקבץ קישורים שממוקמים בבלוג אחד ומפנים אל עבר אתרים מאותו התחום.

כובע שחור

המילה “שחור” מרמזת על התנהלות שלילית אשר מתבצעת כאשר מנסים להשיג יתרון יחסי בתוצאות החיפוש בגוגל. כיצד? למשל ע”י הטמעה מרובה של מילות מפתח, קישורים וכדומה. כדאי? מדובר בהתנהלות שעשויה להוריד את האתר מרשת החיפוש.

ברנד 

כינוי רשמי של אתר ששייך למותג. האלגוריתם של גוגל יודע לקשר בין ברנד למילת חיפוש ומכאן לדרג את האתר בעדיפות גבוהה בראש תוצאות החיפוש.

יחס נטישה

יש לשאוף ליחס כמה שיותר נמוך. מדובר באחוז הגולשים שביקרו בדף והחליטו לסוב לאחור במהירות יתרה.

חוות תוכן

ניסיון למשוך כמה שיותר לקוחות באמצעים פחות כשרים, באמצעות אתר שמורכב מריבוי של ביטויים פופולאריים, מבלי שהתוכן עצמו יהיה ערוך נכונה או מושקע.

יחס המרה 

היחס שבין הגולשים באתר לבין אלו אשר ענו על מהטרה שלשמה הם “נמשכו” לאתר. כך למשל אם מתוך 100 גולשים בעמוד רק 3 השאירו פרטי התקשרות, הרי שיחס ההמרה עומד על 3%.

זחלן

תפקיד הזחלן להיכנס לכמה שיותר דפים באתר, כאשר יש יחס ישר בין קצב עדכון האתר לבין קצב ביקור הזחלן. חשוב לשתף עם הזחלן פעולה, על מנת לא לפגוע בנראות האתר בעמוד התוצאות.

תקן עיצוב

תקן עיצוב מכריע כיצד על דפי הרשת להיות מעוצבים, כאשר יש לקחת בחשבון שגוגל יכול לבחון כיצד האתר בנוי מבחינה ויזואלית, ולו באמצעות קבצי Robots.txt וCSS.

התנערות 

יש קישורים אשר גורמים נזק לאתר ועל כן גוגל פיתח כלי אשר מסייע להתנער מהם – Disavow Tool! כלי זה מאפשר למנוע החיפוש להתעלם מאותם ביטויים.

דלת אחורית 

טריק של קידום אתרים. טכניקה זו מפנה את הגולש לדף רווי במילות מפתח – אם עבור דירוג גבוה ואם עבור הפניה אל עמוד מסוים ברשת.

קישור יוצאים

לא מעט אתרים מטמיעים קישורים אשר מפנים אל עבר אתרים אחרים. יש לשים לב לכמות שלהם, אך כל עוד הם ממוקמים נכון והקונטקסט הגיוני, אין בכך רע ואף אפילו ישנה תועלת.

סחר אלקטרוני

אתרים רבים מאפשרים רכישה מקוונת. אתרים שכאלו צרכים להכיל מערכת סליקה או כל פתרון אחר , כגון מערכת PayPal.

היררכיה

האופן בו מסודר האתר. על היררכיה יש לחשוב טרם מקימים אתר, בהתאם לצורך, יעדים וסוג המידע שמבקשים להעביר.

פיד

הפיד חוסך שורת כניסות נפרדות לאתר, ולו כי הוא אוסף שלל אייטמים מאותו מקור.

HTTP

הפרוטוקול אשר אחראי על אופי גלישה נוח וטבעי בין שורת אתרים.

HTTPS

בדומה HTTP, רק שבמקרה זה ניתן לשלוח מידע מוצפן, ולו כי מבקשים לשמור על מידע רגיש בטוח.

אחסון 

כל אתר צריך חבילת אחסון, על מנת שניתן יהיה לצפות באתר מכל מקום רצוי. יש חבילות שונות בעלות מאפיינים שונים, אותם יש לבחור בהתאם לנפח האחסון, התנועה באתר וכדומה.

אינפוגראפיקה 

תיאור גרפי של נתונים ועובדות. האינפוגראפיקה ידועה ברזולוציה מאוד גבוהה ואף לרוב תופסת כמה מסכים.

אייפי

לכל אתר יש כתובת פיזית אשר מורכבת מ4 ספרות.

ISP

ספק אינטרנטי, כאשר מנוע החיפוש יכול לאתר מיקום של גולשים באמצעות המרכזייה של הספק.

ג’אווה סקריפט 

שפת תכנות אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות חשובות באתר, כגון להוסיף טפסי שליחה, מחשבון וכדומה.

פיתיון קישורים 

דרך עקיפה למשוך תנועה, ולו באמצעות מאמר שיוצר עניין ודיון ועל הדרך מהווה מוקד לקישורים מאתרים אחרים.

אתר מראה 

אתר זהה לאתר קיים, ולו על מנת להוות גיבוי. כמו כן, כיוון שגוגל אינו מעריך אתרים מועתקים, אתרי מראה זוכים לתיוג ספציפי, ולו על מנת לדעת שמדובר באתר מאושר ולהימנע מ”עונש”.

מאט קאטס 

יש לכם שאלה בנוגע לקידום אתרים? מאט קאטס הוא האיש שלכם – מנהל איכות חיפוש מטעם גוגל, אשר מחזיק בבלוג ובחשבון טוויטר פעילים, בהם הוא מנחה מנהלי אתרים כיצד להתייעל.

נופולו

סימון ייחודי עבור קישורים, באופן שמונע השפעה על דירוגי אתרים אחרים.

ניווט

התמצאות בתוך אפליקציה או אתר. הניווט מיוחס למגוון תפריטים וקישורים פנימיים, כאשר ניווט ייחודי יתאפיין בחוויית שימוש אינטואיטיבית עד כמה שניתן.

און פייג’ 

אלמנטים מגוונים, כגון קישורים, טקסטים, כותרות וכדומה אשר מצויים בדף האתר ומשפיעים על הדירוג של מנוע החיפוש.

אוף פייג’

אלמנטים חיצוניים לאתר אשר משפיעים על הדירוג של מנוע החיפוש. אלמנטים כגון רישום באינדקס, קישורים חיצוניים, גיל האתר וכדומה.

תוצאות אורגניות

תוצאות חיפוש אשר מתקבלות ללא קשר לקידום ממומן, כאשר עשרת המקומות העליונים הם המבוקשים ביותר.

פנגווין

עדכון מבית גוגל שמטרתו אחת – לפגוע באתרים שפועלים מחוץ לקווים. אלגוריתם זה יעיל עבור כל הגרסאות והוא מתעדכן באופן תדיר.

פינטרסט

רשת חברתית אשר מאגדת תמונות, יצירות ואיורים של גולשים, מתוך מטרה לשתף, לפרסם ולשמור. לא מעט גופים מסחריים עושים ברשת שימוש, על מנת למתג ולהגדיל מכירות.

שאילתה

כאשר מבקשים לחפש מידע בגוגל, מזינים מונח בתיבת החיפוש. אותו פעולה קרויה “שאליתה” ובאמצעותה מקבלים רשימה של תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר.

ציון איכות באדוורדס

ציון איכות מדרג מ1 ועד 10 כל מודעה, כאשר הציון הסופי משפיע באופן ישיר על מחיר הלחיצה ומיקום הדף. הציון מושפע ממגוון משתנים, כגון שיעור הקליקים, איכות דף הנחיתה, רלוונטיות המודעה וכו’.

הפניה

בכול הנוגע לקידום אתרים, הפניה מתייחסת בעיקר להפניה מאתר ישן לחדש, ולו על מנת לשמור על הדירוג של הדף הקודם.

ארגז חול

לעיתים קורה שאתר קיים אינו מופיע בתוצאות החיפוש, למרות שלפני כן הוא כן הופיע ואף בראש תוצאת החיפוש. מקרים שכאלו מעידים על סנקציה מטעמו של מנוע החיפוש, או לחלופין על אתר חדש.

מנוע חיפוש

מנוע החיפוש הפופולארי ביותר שייך לגוגל, אך בעיקרון מדובר באתר גדול אשר מאגד שלל תמונות, קבצי מדיה ואתרים שמופיעים בעת הקלדת שאילתה.

ספאם 

שם נרחב למגוון דרכים עקלקלות דרכן שולחים לקבוצת יעד רחבה מידע שאינו בהכרח רצוי או רלוונטי. בעקבות ריבוי של ספאם בשנים האחרונות נוצרו מגוון כלי מניעה.

רשת חברתית

אתר אשר מאפשר לכלל הרשומים בו ליצור אינטראקציה קבוצתית או אישית, על בסיס תחומי עניין משותפים, אך לא בהכרח. להבדיל מבלוגים, כאן התמסורת הינה קצרה ועניינית, מבוססת משפטים, קטעי וידאו ותמונות.

טייטל

לכל דף של אתר יש טייטל אשר נסרק במנועי החיפוש. טייטל זה מסייע לבחון את הרלוונטיות של שאילתת החיפוש, ועל כן רצוי שהוא יכלול לפחות מילה אחת אשר רלוונטית לתוכן הדף.

טראסטראנק 

גוגל קובע את רמת האמון שלו בדפים ואילו טראסטראנק אחראי על כך, כאשר הוא מתבסס על קבוצת הדפים הראשונה.

מנהל תגים

יישום חשוב מבית גוגל אשר מאפשר לנהל את כלל הסימונים במקום אחד, על ידי תגים שמופיעים באפליקציה או באתר אינטרנטי, וזאת במקום להטמיע אותם אחד אחד בקוד המקור.

כתובת אתר

URL הנו כתובת מלאה של העמוד בה מצוי הגולש, כאשר יש הבדל מהכתובות של הדפים הפנימיים. כמו כן, חשוב לשיים לב שהURL אינו זהה לשם הקובץ הממשי שעל גבי השרת, ולו כיוון שניתן לבצע Rewrite – משמע לשכתב אותו.

שימושיות

מנוע החיפוש הנו כלי חכם אשר יודע לתעדף אתרים איכותיים, בין היתר גם בהתאם לקריטריון הוויזואליות וחוויית השימוש.

 ויראלי

אחת מאופציות השיווק היותר מעניינות, מדובר באופציה לשתף פריט מידע כלשהו בין מגוון משתמשים באופן גורף.

וובמסטר טולס

כלי חשוב אשר מאפשר לבעלי אתרים לקבל התראה מגוגל במגוון נושאים. דוגמה? ניתן לקבל המלצות עבור שיפור האתר, לבחון את מיקום האתר בראש תוצאות החיפוש וכדומה, כאשר בין היתר גם ניתן באמצעות וובמסטר טולס לערער על קבלת עונש, או לבקש מגוגל שיכלול עמודים חדשים באינדקס.

וורדפרס 

מערכת ניהול אתרים. המערכת התחילה כייעודית עבור בלוגים והמשיכה לשרת מגוון סוגי אתרים. באמצעות המערכת ניתן להזין עמודי תוכן ולעדכן מידע באופן עצמאי, כאשר ניתן לשחק עם מגוון עיצובים ולהתנהל מולה גם בשפה העברית.

קסנו

תוכנה חשובה עבור מקדמי אתרים אשר מבקשים לבצע היררכיה מושכלת בתוך האתר, כאשר בין היתר קסנו יעילה עבור מציאת כותרות, לבחון את כמות הקישורים היוצאים, לאתר עמודים שאין בהם מספיק קישורים פנימיים, לאתר תיאומי מטה כפולים וכדומה.

אקסרומר

מי שמבקש לקדם אתרים בדרך לא דרך, יימצא עזרה רבה בתוכנת אקסרומר. אקסרומר מאפשרת לייצר מספר רב של קישורים עבור האתר הרצוי, באמצעות פלטפורמות שמציעות להעלות תוכן מוזן.  

אקסאמאל

פורמט ייעודי אשר מאפשר לעצב מפה לאתרים (עבור מנועי החיפוש), כאשר כיום פורמט אקסאמאל גם מייצר מפות ייחודיות עבור תמונות וקטעי וידאו.

יאלפ 

אתר ידוע עבור עסקים מקומיים בארה”ב. פופולאריות האתר מושתת על אמינותו, ועל כן ביקורות שמריחות יותר מדי טוב גורמות לבחון מחדש את איכות ואמינות האתר.

 יוטיוב

אתר שהתחיל משני סטודנטים ועם הבז’ הראשוני נרכש ע”י גוגל. באתר ניתן למתג ולפרסם עסקים, ולו באמצעות האופציה הפשוטה להעלות סרטי תדמית, הדרכה ועוד, כאשר יש למתג את הסרטים השונים בהתאם לנושא. כמו כן, כיום גם ניתן להרוויח ביוטיוב כסף מפרסום של פרסומות קצרות.

מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני מאפשר לבצע עסקאות ללא מגבלות של מיקום, שפה או מרחק, כאשר ניתן לבצע באופן מקוון שלל עסקאות באמצעות המייל, הודעות, שירותי אינטרנט, עגלת קניות ועוד.

אתר רספונסיבי

מדובר באתר דינאמי אשר מגיב לצרכי המכשור והמשתמשים. כך למשל תצוגה של תמונה תשתנה בהתאם לאופן העמדת המסך. אידאלי עבור הבטחת חוויית משתמש.

 עמוד שער 

עמוד ייעודי עבור צרכי אופטימיזציה, נולד מתוך מטרה להשיג תוצאות דירוג יותר טובות במנוע החיפוש האורגני, בהתאם למילות חיפוש ספציפיות. לרוב דפים אלו לא יכילו מידע רב, אך כן יניעו לפעולה (כגון ההוראה לחץ כאן), ולו כי עמוד שער מהווה מסדרון, דרך מעבר לקראת הגעה לדף הראשי.

גוגל סייטלינקס

בדרך כלל כאשר מחפשים מותג במנוע החיפוש, ניתן להיתקל בפורמט גוגל סייטלינקס, אשר בין היתר מאפשר לתקן מוניטין ואף לשלוט בשטח נרחב של עמוד תוצאות החיפוש, וזאת כיוון שכלי זה מאפשר להבין טוב יותר את מבנה האתר ולהוות קיצור דרך לעמוד הרצוי. כמו כן, חשוב לדעת שמנהל אתר יכול לבטל כלי זה, אך כמעט שלא לשלוט בו.

רידיירקט 302

הפנייה זמנית לעמוד ייעודי עבור זמן מוגבל, מבלי שיתעורר הצורך לגשת אל קבצי השרת. לרוב כלי זה שימושי כאשר מבקשים לבצע בדיקה של עמוד אינטרנטי, לקבל משוב על יצירה של דף תוכן חדש וכדומה, כאשר יש לדעת כיצד לעשות בכלי זה שימוש מבלי לפגום באיכות הנראות בעיני מנוע החיפוש.

לינק שבור 

קישור בלתי פעיל, אם כי הכתובת שגויה, הדף הוסר, המשתמש מחזיק בתוכנה שמונעת גישה וכדומה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שקישורים מעין אלו פוגמים באיכות דירוג האתר, ועל כן ברגע שהקישור מופיע, יש לטפל בכך.

גוגל מפות

שירות אינטרנטי אשר מציע מגוון מפות שכוללות תצוגת לוויין, לצד הוראות הגעה משולבות מידע לגבי מיקומי עסקים, כך שבין היתר מדובר בדרך שיווקית עקיפה.

מדיה חברתית

המדיה החברתית מציעה שלל פלטפורמות בהן ניתן לתקשר ואף לפרסם באופן ישיר ועקיף אורגני וממומן, כאשר בין היתר ניתן ליצור שיתופי פעולה, לשחרר סרטונים, לתחזק בלוגים ולתקשר עם לקוחות.

שיעור נטישה

שיעור הנטישה מתאר את אחוז האנשים אשר מגיע לאתר אך אינם ממשיכים לדף נוסף. בהתאם לשיעור הנטישה ניתן להסיק אודות אופי ההתאמה לקהל היעד ועוד הרבה יותר. באופן כללי כל עוד הנתונים עומדים על פחות מ40% נטישה, הרי שניתן להיות מרוצים ולהסיק שמגוון גורמים בדף עובדים נכון, גורמים כגון עיצוב הדף, מהירות האתר, חווית המשתמש וכדומה.

שיווק תוכן

אחת הדרכים החזקות כיום על מנת לקדם אתרים באופן אורגני נוגעת לשיווק תוכן. מדובר באסטרטגית שיווק שניתנת למשחק במגוון פורמטים, (מאמרים, דפי נחיתה ועוד), כאשר המטרה הגלויה היא שיתוף מידע בעל ערך מוסף, כך שהלקוחות הפוטנציאליים יבקשו לצרוך את המידע מבלי להרגיש שמישהו מנסה למכור להם בכוח.

ניתוח נתוני כניסה לאתר

בחינת הטראפיק באתר מאפשרת לבחון עד כמה האתר פופולארי וללמוד באלו דפים יותר מבקרים, כאשר אחת הדרכים עבור הגברת התנועה מצויה בקידום אורגני, בבחירת קמפיין שיווקי אישי, בבניית קישורים ועוד.

לינק פנימי

קישור פנימי עשוי לכלול הורדות של קבצי מדיה ועוד, כאשר מגוון קישורים בתוך דומיין יחיד עשויים להיתפש כחיצוניים, ולו בשל תתי תחומים שונים.

אנקור טקסט

ביטוי שמשמש כהיפר קישור תוך התייחסות לטקסט נקודתי, עובדה שמסייעת למנוע החיפוש להעריך את איכות ורלוונטיות הלינק, ואף לשפר את דירוג האתר.

קריאה לפעולה

CTA קריאה לפעולה, ביטוי שגורם לאדם לעשות מעשה כאן ועכשיו, למשל להירשם, לרכוש להשאיר פרטים וכדומה. נתונים מראים שקריאה ישירה מעלה את אחוז שיתוף הפעולה, משמע להשיג לידים, לבצע מכירה וכדומה.

גוגל טרנדס

כלי קריטי עבור אנשי שיווק, גוגל טרנדס מאפשר לבחון פופולאריות של מילות מפתח ונושאים פר תקופת זמן וזאת באמצעות גרפים נוחים לשימוש. כמו כן, הכלי מאפשר לקבל מידע אודות שירותים ואירועים אשר עשויים להיות רלוונטיים עבור מושא השיווק, מסייע לבחון את התנהלות המתחרים, להישאר מודעים למגמות מובילות, טרנדיים עונתיים וכדומה. 

קישור נכנס

קישור שמגיע מאתר אחר עבור שיפור תוצאות החיפוש, ויותר מכך, נהוג לבחון כמה קישורים נכנסים יש על מנת לדרג את פופולאריות האתר, ולו עבור קידום התנועה.

האשטג

כל מי שמכיר את האינסטגרם מכיר את האשטג # – סימן נפוץ שעוזר לקטרג את הנושאים בהתאם לקטגוריה הרצויה.

ניהול מוניטין מקוון

כלי שמאפשר לשלוט על אופי תוצאות החיפוש עבור מונח מסוים, כך שניתן לשמר / לבנות תדמית חיובית, ולו באמצעות מחיקה של חומר שלילי ומתן במה למידע מחמיא. עם זאת, על מנת ליהנות מכלי זה יש להשקיע במחקר מילות מפתח, לבנות לינקים, לבצע אופטימיזציה וכדומה.

כלי תכנון מילות מפתח

מחקר אודות מילות מפתח הנו עיסוק חשוב ביותר ועל כן טוב להכיר מגוון כלים חינמיים אשר מפשטים את העבודה, כאשר “כלי תכנון מילות מפתח” מבית גוגל הנו הפופולארי מבין האופציות (ואף חינמי).

טיפוח לידים

לא מעט לקוחות הינם פוטנציאליים, גם אם ברגע נתון הם אינם מביעים עניין במוצר. מכאן שטיפוח לידים מסייע לשמור עם אותם לקוחות פוטנציאליים קשר רציף ואף אט אט לשכנע אותם לחשוק באותו מוצר/ שירות.

אינדוקס 

פעולה שלרוב מבוצעת ע”י מקדמי אתרים. פעולה זו מסתכמת בהוספת האתר לאינדקס האתרים הכללי, כאשר כיום ישנה תוכנת “גוגל קפאין” אשר מייעלת את התהליך בזכות מהירות פעולה מרשימה.

עלות פר קליק

PPC, אופי תמחור פופולארי עבור פרסום מגוון במנועי החיפוש. התשלום עבור כל לחיצה ידוע מראש והמחיר נקבע בהתאם למחיר שמשלמים המתחרים, מנוע החיפוש ופופולאריות המונח.

עמוד שגיאה

מכירים את צמד המילים NOT FOUND? ובכן מדובר בהודעת שגיאה – מצב בו הגולש כן מתקשר עם השרת, אך אינו מגיע לעמוד הרצוי, אם כיוון שהוקלדה כתובת לא נכונה ואם כיוון שבעל האתר הסיר עמוד מבלי לבצע הפנייה מהכתובת הישנה.

שיווק B2C 

טקטיקת שיווק ייעודית עבור לקוחות פרטיים, להבדיל משיווק B2B אשר פונה לחברות גדולות. רשת החיפוש עשירה בערוצי שיווק B2C, ולו כי כיום לפני רוב רכישה פונים לרשת האינטרנטית עבור השוואות, בחינה מקדימה ובדיקת רזומה.

קישור נו-פולו 

הוראה ייעודית למנוע החיפוש אשר מורה להתעלם מקיומו של דף אינטרנטי, או לא לאפשר אינדוקס של אתר אשר מכיל את הקוד. מתי משתמשים בכך? כאשר הדף אינו רווחי.

בלוג

כמו יומן, רק ברשת. הבלוג מאפשר העלאת תוכן אישי, כגון פוסטים, מאמרים, חדשות, מדריכים וכדומה, כאשר ייחודיות של בלוג טמונה באינטראקציה עם הקוראים וביכולת לנהל דיון פתוח, כאשר בלוגים פופולאריים עשויים להיות רווחיים.

קוד פתוח

תוכנות בעלות קוד פתוח מאפשרות לבצע שינויים מותאמי צורך באתרים אישיים. כך משל ניתן להקים אתר אישי בהתבסס על תבנית קיימת ולקבל מענה מלא עבור שורת צרכים נקודתיים. בנוסף קוד פתוח יעיל עבור יצירת קישורים לאתר, כך שבין היתר הקוד יעיל עבור הגברת התנועה.

גרף המידע של גוגל

מאגר נתונים חשוב ביותר, אשר מוטמע במנוע החיפוש של גוגל. כיצד זה עובד? המערכת מלקטת שלל נתונים ממגוון מקורות, מתוך מטרה להציגם באופן ויזואלי (תמונות, גרפים..) בעת חיפוש.

נגן קובץ מצורף

יצירת קישור עבור שיתוף של קובץ מדיה (פלאש, מצגות, סרטון וכדומה), מבלי להשתמש בשרת ייעודי ומבלי שהגולש יאלץ לצאת מהדף בו הוא נמצא, אלא באמצעות לחיצה פשוטה הקובץ נפתח.

נגישות

כאשר מבקשים להתמקד בקבוצות בעלות צרכים מיוחדים, רצוי להנגיש את האתר, משמע יש לבצע התאמות טכניות הן בעיצוב והן בתוכן. כך למשל נהוג ליצור קונטרסטיות צבעונית ולהקפיד על כתב גדול ומרווח. כמו כן, אין מדובר בברירה, אלא לפי חוק יש להתאים כל אתר לתקני הנגישות הישראליים, אשר מבוססים על חוקי הארגון האינטרנטי העולמי.

רימרקטינג

מעקב אחר הגולשים באתר, מתוך מטרה להמשיך לחזר, ולו כי הם הצטיירו כלקוחות פוטנציאליים (הם כבר ביקרו באתר). כמו כן, כלי זה מאפשר הן לאסוף נתונים אודות הגולשים והן לשלוח להם מודעות שיווקיות, ולו מתוך מטרה למשוך חזרה לאתר.

שיווק במנועי חיפוש (SEM)

שיטת שיווק ממומנת שנחשבת למאוד יעילה. שיטת ניווט פירורי לחם מושתתת על קישור מושכל בין מילות מפתח לבין מודעות מעוצבות.

ניווט פירורי לחם

כלי ייעודי הן עבור מנוע החיפוש והן עבור הגולשים. ניווט פירורי לחם מסייע להבין את ההיררכיה של הדפים שבתוך האתר. 

רשת המדיה של גוגל

שיווק ממוקד ומאוד יעיל, ולו כי הרשת מאפשרת לשלוח מסר שיווקי לקהל יעד מוגדר, בהתאם לבחירת המונחים, דפי תוכן ועוד, כאשר לשם כך יש לפתוח חשבון בגוגל Ad-Words. מי שבוחר לעשות זאת יופיע באתרים מובילים, כגון YouTube, Gmail ועוד.

מג’נטו

מערכת קוד פתוח ייעודית עבור טיפול במסחר אלקטרוני. המערכת ניתנת להטמעה ישירות בממשק ניהול האתר, כאשר מעל ל1500 תוספים מאפשרים שלל אופציות פעולה.. מג’נטו כתובה בשפת PHP ורצוי לעקוב אחר העדכונים הרבים שמאפיינים אותה.

מיני סייט 

כפי שהשם מרמז, מדובר באתר קטן, אליו ניתן להגיע באמצעות באנר, קישור או האתר עצמו. יתרון של מיני סייט טמון בעובדה שמדובר בדף יחיד, אך כזה שמכיל מידע רלוונטי תלוי נושא החיפוש. מכאן שמדובר בכלי יעיל ביותר עבור קידום האתר הראשי ושיווק של מערכת מסרים רצויים.

רשימת תפוצה 

אחת מהדרכים היותר נעימות לשמור על קשר ולחזר אחרי לקוחות. באמצעות רשימת תפוצה ניתן באופן מהיר לשמור על קשר עם כמות נכבדה של לקוחות ואף להזכיר להם אודות הסיבה שלשמה הגיעו לאתר. ככול שרשימת התפוצה יותר מדויקת, כך הפוטנציאל השיווקי יותר גבוה. לשם כך נהוג ליצור דף ייעודי עבור השארת פרטים, ממנו גוזרים את כתובת המייל ומשייכים לקבוצת הדיוור הרצויה.

ריקוד גוגל

“המונח “ריקוד גוגל” מתאר מצב בו האינדקס מתעדכן (מדי חודש), כך שמגוון תוצאות חיפוש משנות את מקומן.

סינדיקציית תכנים באינטרנט

שם ארוך עבור פיד שמאפשר להפיץ מידע מתומצת מאתר החברה. מכאן שבמקום להיכנס לכל האתר, הגולש זוכה לקבל טעימה של תכנים רלוונטיים, תמונות וסרטים קצרים. מכאן שאם מבקשים לייצא תוכן באופן מהיר ויעיל למגוון רשתות (כגון פייסבוק), הרי שמדובר בכלי אידאלי.

רידיירקט 301

כאשר נתקלים בהפניה מעין זו ניתן להסיק שהגישה נכחדה. במקום לקבל הודעת שגיאה 404, הגולשים יגיעו לעמודים החלופיים שכן פועלים. כך למשל שימוש בהפניה זו מאפשר לגולשים לשמור כתובת של אתר במועדפים, ובתום לחיצה קצרה להגיע לכתבות חדשות.

תגי מטה

תגי מטה מספקים מידע למנוע החיפוש אודות האתר. כלי זה שימושי עבור מקדמי אתרים, וזאת כי אלו נעזרים בו על מנת להזין מידע ולקדם במנועי החיפוש. כמו כן, יש מגוון סוגי תגים, כגון “מטה דסקריפשן” שמעניק תיאורי תוכן תמציתיים.

Exit Rate

אחוז הגולשים שיוצאים מהאתר (אם מהדף הראשי ואם מכל דף אחר).

שיווק בנייד 

כיום מכשירים ניידים מהווים ערוץ שיווקי ישיר ויעיל ועל כן יש לוודא שהאתר מותאם, כאשר פרסום מבוסס מיקום אשר שולח הודעות ממוקדות בהתאם לקהל היעד, מהווה כלי שיווקי מתקדם ואפקטיבי.

כתובת אתר ידידותית

קידם אורגני יודע להעריך כתובת אתר נוחה לשימוש, כגון כתובת שמורכבת משם הדף, שם הדומיין וסימן החילוק (/) – כך שמדובר בכלי נוסף עבור הקפצת האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש. עוד נציין שיש להימנע מאותיות בעברית ויש לוודא שכתובת האתר מבטאת את היררכית העמודים באתר.

CRM – Customer Relationship Management, משמע טכנולוגיית מידע ייעודית הן עבור מתן מענה לצרכי הלקוחות והן עבור שימור הקשר לאורך זמן.

שיפור יחסי המרה

CRO, המהות של שיווק דיגיטלי, הרצון לעמוד ביעדים, ולו באמצעות העברת המסר באופן מושך, אם באמצעות שדרוג עיצוב אתר הבית, בחירת מילים מושכלת וכדומה.

גוגל Analytics

איסוף מידע באופן מסודר (למשל מידע אודות התנהגות הגולש באתר) על מנת לאפשר לגזור מסקנות מושכלות לטובת ייעול הקמפיין הנבחר.

 DAYPARTING 

ידוע שיש שעות לצד ימים בהם קמפיינים יותר יעילים. מכאן שניתן לבצע התאמה עבור קהלי יעד מוגדרים, ובכך לחסוך כסף ולנצל את ההוצאה באופן מרבי.

GDN

אחת מרשתות הפרסום היעילות מבית גוגל, אשר זוכה להגיע ל75% מסך גולשי גוגל בכול העולם. המערכת נעזרת בפלטפורמות מבית יוטיוב, אתרי שותפים וכמובן שגם גוגל, מתוך מטרה לשדך בין פרסומות לבין קהלי יעד נקודתיים.

קובץ רובוטס

יש לא מעט תיקיות לצד דפי אתר שאין לאנדקס. קובץ רובוטס מיידע את גוגל בכך.

מפת חום 

כאשר מבקשים לשדרג אתרים ודפי נחיתה, עושים שימוש נרחב בכלים ייעודיים מתוך מטרה ללמוד על התנהגות הגולשים ולבצע התאמות. אחד מהכלים שמאפשרים ללמוד אודות התנהגות הגולשים הנו “מפת חום” – כלי חזותי אשר צובע אזורים שונים מגווני סגול (קר) ועד אדום (חם), בהתאם לרמת העניין שהגולשים מגלים בקטגוריות, כאשר הצבע האדום מהווה סממן חיובי.

מפת אתר XML

קובץ ייעודי שמעביר לגוגל מידע אודות דפי אתר שדורשים אינדוקס.

ותק דומיין

פרמטר בעל השפעה ישירה על SEO. המשוואה פשוטה: ככול שדומיין יותר וותיק, כך הוא יותר אפקטיבי ומקודם.

סיגנלים חברתיים

שיתופי תוכן ברשתות חברתיות באמצעות כפתורים ייעודים (ממש כגון “לייק”).

 סאב דומיין

אתר שקשור לדומיין הראשי, אך הוא מקודם עצמאית.

החלפות קישורים

כאשר מבקשים להשפיע על קידום אתר באמצעות מילת מפתח, ניתן לבצע החלפת קישורים, משמע ניתן להחליף קישורים אל מול אתרים ששייכים לאותו עולם תוכן.

סמכותיות דומיין

קריטריון מהותי עבור קידום בגוגל. מדובר במדד מבית גוגל אשר בוחן את רמת הסמכותיות של דף (או דומיין) בהקשר לתחום נקודתי.

עדכוני אלגוריתם 

גוגל מבצע עדכוני אלגוריתם באופן תדיר, מתוך מטרה לייעל ולחדד את תוצאות החיפוש.

חוויית משתמש

חווית משתמש משפיעה באופן ישיר על קידום האתר, וזאת כי גולש שנהנה מהעיצוב, מאופן סידור המידע, מהממשק וכדומה, יישאר יותר זמן באתר, משמע יקדם אותו.

קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים מוכוון אזור גיאוגרפי על מנת למקד את קהל היעד. כך למשל ניתן לחפש שירות פר עיר ספציפית, כאשר התוצאות יהיו מוכוונות ביטוי מפתח שכולל את אותה עיר.

תגית rel canonical

כאשר מבקשים למנוע תוכן כפול באתר, עושים שימוש בתגית rel canonical, כך שבאמצעותה ניתן לציין בפני גוגל באיזה דף יושב התוכן המקורי ואיזה דף יש להשאיר מחוץ לאינדקס.

אינדקס סמנטי לטנטי

היכולת של מנועי החיפוש להבין את משמעות מילות החיפוש המוקלדות, כך שניתן לשלב בין תוכן לבין מילות נרדפות למילות המפתח, מעט כמו בינה מלאכותית.

Keyword Density

יש לדעת כמה פעמים לחזור על מילות מפתח בכול במאמר, כאשר המגמה הרווחת היא שעל מילות המפתח להוות כ3% מסך התוכן. עם זאת, תוכן איכותי וזורם הרבה יותר חשוב מכמות הפעמים.

דף מטמון

דף שמכיל את הגרסה המעודכנת ביותר שנשמרה, מאז הפעם האחרונה בה גוגל סרק את העמוד.