התקשרו עכשיו

072-256-9000

כיצד משפיעה מגפת ווירוס הקורונה על העסקים הקטנים והבינוניים והמשווקים הדיגיטליים?

ארגון הבריאות העולמי הכריז על נגיף הקורונה כמגפה עולמית. זו תקופה לא וודאית עם המון סימני שאלה, ולמרות שאין לנו את כל התשובות, אנו כן רוצים לשתף את מה שאנחנו יודעים ולהציע הנחיות פרודוקטיביות עבור הלקוחות שלנו – עבור העסקים הקטנים והבינוניים  שעשויים לחוות שינויים משמעותיים.

מגיפה זו משפיעה על בריאות הציבור ובו זמנית על סך הכלכלה. 

לדברי גוגל, מאז השבוע הראשון של פברואר אחוזי החיפוש בתחום הרקיעו שחקים ובו זמנית נצפתה תופעה משנית: נערכו הרבה יותר חיפושים ברשת שעוסקים במוצרים משלימים, ולא רק חיפושים שנוגעים לאלכוג’ל. 

איך גוגל ופייסבוק מגיבים לקורונה?

כיום הרשת עמוסה בתוכן שעוסק בנושא, תוכן שנוגע לתסמינים, מידע על חיסונים וייעוץ בנושא נסיעות. במקביל, גוגל מסירה כל תוכן שעשוי להיות בעייתי ושמבקש לנצל את המצב, כך שאם חשבתם להיות יצירתיים באופן שלילי, תחשבו שוב, כי מסתבר שלצד ארגון הבריאות, גם גוגל עומדת על המשמר – לטובת הבריאות והמוסריות של כולנו.

מיישרים קו ומתייעלים

לאור הדברים יש לנהוג בחוכמה ולהישאר מעודכנים. כיצד? בכמה צעדים:

  • בדוק את חשבונותיך – חשוב להישאר מעודכנים לגבי  התעריפים: ייתכנו שינויים בקליקים ועשויים לצוץ עדכונים בעלויות. כמו כן, היו ערים לירידות בתנועות הגלישה של הלקוחות, ולו באמצעות Google Analytics. מאוד ייתכן שתבחינו בירידה בקליקים, מה שאומר ירידה באיכות של ההמרות. 
  • תקשורת מקרבת – תקשורת יעילה הינה המפתח לשמירה על קשר עם הלקוחות. המפרסמים נדרשים ליצור אמון הן מול לקוחות קיימים והן מול לקוחות פוטנציאליים. כיצד? באמצעות דואר אלקטרוני ותכנים נקודתיים שמפרסמים באתר. בנוסף,  חנויות שנאלצות לדחות או למזער פעילות נדרשות לטוות מערכת יחסים ארוכת טווח, ופה נמליץ לבוא בתקופה זו לקראת הלקוח (ולא לנצל את מצבו). היו בטוחים שבטווח הרחוק צעד זה ישתלם – הלקוח יחוש נאמנות לאותו בית עסק.  
  • עדכון –  בהנחה ובית העסק מושפע מהמצב, Google ממליצה לעדכן את שעות הפעילות ואת התיאור בפרופיל של Google. בנוסף, ראוי לעדכן אם חלים שינויים בשירותים, משמע שמירה על שקיפות מאוד חשובה בימים אלו של חוסר וודאות. 
  • מאפסים אסטרטגיה – אומנם לא מעט מהשינויים האחרונים יכולים להיות מלחיצים, אך הדבר הטוב ביותר יכולים לעשות כמשווקים יכולים לעשות הוא להביט קדימה ולהרגיע את הצרכנים כמיטב יכולתנו, ולו באמצעות העברת הודעות ברורות ומדויקות.
  • מעדכנים באופן שוטף – גם בימים מאתגרים מעין אלו הלקוחות מבקשים סטנדרט גבוה של שירות ועל כן חשוב לוודא מה קיים או אזל מהמלאי ולעדכן בהתאם. בנוסף, ברור שאין לפרסם מוצרים שעשויים להיות חסרים.
  • מצמצמים וממקדים – עבור עסקים רבים התאמת האסטרטגיה עשויה להיות כרוכה בהגבלת תקציבים וכמובן בהשהיית קמפיינים מסוימים. חלק מהלקוחות חוששים מירידה בתנועה לאתר שזו הושגה בעמל רב, ועל כן ההמלצה שלנו היא להוריד תקציבים ולהשהות קמפיינים לא חיוניים בלבד ובו זמנית למקד הוצאות של מודעות שנהנות מחשיפה איכותית ואורגנית.

 

הערה לענף הנסיעות

אם אתם עוסקים בענף הנסיעות והתיירות, נציין שאומנם שלל מדינות  אסרו טיסות למדינות בסיכון גבוה ואסרו טיסות שאינן חיוניות, כך שמצד אחד ישנה פגיעה ישירה בענף, אך מצד שני נוצרה מגמה מעניינת ואף הזדמנות: במהלך החודש האחרון העניין בטיסות זולות צמח ב -90%, וזוהי דוגמה קלאסית לכך שבימים אלו נדרשים לשנות גישה – לעשות מלימונים (שהולכים נהדר עם קורונה) לימונדה.

גלילה לראש העמוד