התקשרו עכשיו

072-256-9000

CORONA

כיצד יין, אלזה ואנה ושיווק דיגיטלי קשורים לקורונה?

מי שנכח בארץ בחגיגות ה-70 מכיר היטב את השורה מהשיר הנצחי “שבט אחים ואחיות: “כאן זה בית כאן זה לב”. מדוע אנו מציינים זאת? כיוון שברגע שנכפה עלינו להיצמד לבית, על העסקים להבין כיצד הם ממנפים את הסיטואציה החדשה לטובתם, ופה יין בוטיק ואלזה ואנה נפגשים באמצע ומראים שני צדדים של אותו מטבע. שנרחיב?

יש עסקים שהשכילו לבוא לקראת הלקוחות, לקראת אלו שלא נטשו אלא המשיכו לתמוך. כך למשל “יקב פלטר” ברמת הגולן החליט שהוא מחלק בקבוק יין במתנה לכל אחד מתושבי הקיבוץ שבו הוא ממוקם, מתוך מטרה כנה להרים את המורל (ומאוד ייתכן שגם מתוך תפישה שיווקית שרואה כמה צעדים קדימה). מנגד הוט, יס ושלל חברותיהן החליטו שהן ממנפות לרעה את התלות של אנשים במסך המרצד, כך שהן שיחררו לאוויר את סרט הילדים האהוב “אלזה ואנה 2” לצד דרישת תשלום (יקרה יותר או פחות). מכאן שאין זה קשה להבין איזו גישה השקיעה “בבית” ובו זמנית הטמיעה תחושת מחויבות ונאמנות. 

הכי טוב בבית

חברות רבות מבינות שעתה מדובר בתקופת הדממה, ועל כן גם אם אין הרבה מה לעשות מבחינה עסקית, עדיין ניתן להשקיע בעובדים, ולו באלו שיצאו לחל”ת. מכאן שלא מעט ניתן לשמוע אודות חברות ששלחו לעובדים מתנות חג צנועות אך שמכילות הרבה מחשבה, ואף שהעניקו לעובדים תנאים כמה שיותר מתחשבים. מדוע זוהי דרך נכונה שראוי לאמץ? כיוון שעובד מרוצה הוא עובד שמועיל בשני אפיקים: עובד מרוצה מפיק הרבה יותר תועלת בעבודה, ובנוסף הוא מסייע בשיווק החברה, ולו באמצעות הודעת וואטסאפ שהוא מרצונו שולח למספר קבוצות, פשוט בכדי להשוויץ בחברה שבה הוא עובד. 

 

מנצלים את המומנטום!

דווקא כיום יותר מתמיד אנשים נמצאים ברשתות החברתיות ובגוגל בפרט, ולו כי יש להם הרבה פחות גירויים אחרים (סליחה – ילדים לא באמת נחשבים), ועל כן אם לא רוצים להתחיל מאפס את ההליך של שיווק דיגיטלי, יש להפנים שהשגרה אכן תחזור וכשזה יקרה אתם רוצים להיות ממוקמים במקום גבוה, ועל כן זמן קורונה אינו זמן להרים רגליים, לפתוח בקבוק בירה קרה ולהוסיף חתיכת לימון, אלא עתה זהו בדיוק הזמן להפוך לימונים ללימונדה – להמשיך ולתחזק את קידום האתר, כי אם עכשיו תעצמו עין, אח”כ יהיה הרבה יותר קשה להשלים פערים.

דברים קטנים שעושים הרבה

ידוע שככול שהמשבצת יותר קטנה,

כך החופש יותר גדול ופה תפישה זו

מאוד רלוונטית. למה הכוונה? כיום עסקים רבים מבקשים לחשב כל הוצאה, אך בו זמנית מבקשים לקדם את העסק, ועל כן זהו בדיוק הזמן לפנות מקום ליצירתיות ואף לבצע דברים לבד. מה למשל? להלן שלושה רעיונות:

  1. לשלוח מייל ללקוחות, מייל שבו מציעים פעילות נחמדה שקשורה למהות של העסק ובו זמנית להעברת הזמן.
  2. לשלוח הודעה לנייד שמכילה תמונה משעשעת, כזו שנוגעת לתחום ולסיטואציה העכשווית.
  3. להעניק ללקוחות תמורה יותר גבוהה מבדרך כלל וזאת מבלי לייקר את העלות. כך למשל אם מדובר בקונדיטוריה מקומית, מוטב לצ’פר את הלקוח בקרואסון נוסף, או לחלופין במתכון של קינוח אהוב וקל ליישום. 

האמא הפולנייה החדשה

אם גם העסק שלכם נפגע, נראה שמישהו הגדיר אותו “כלא חיוני”. האומנם? ובכן ימי הקורונה משנים סדרי עולם, מגדירים מחדש מהו עסק חיוני ומהו עסק שנחשב כמותרות, כך שגידול חקלא

י הנו חיוני אך גידולי של עצי נוי פחות, משמע אט אט מסתבר שטייס אינו מקצוע כה נחשק כבעבר (עד לפני כשבועיים), ועל כן אם הקורונה לא תמהר לעזוב, יגיע היום שבו אותה אם

 פולנייה תייחל שבנה יהיה קופאי וחס וחלילה לא טייס מובטל. היכן כל האנדרלמוסיה הזו תופסת אותנו? כנראה שבתור לקופה בסופר, אך גם באופן יותר מקצועי – זהו בדיוק הזמן לעצור ולהביט לעסק שלכם בעיניים, לבחון כיצד יכולים לייעל אותו, פשוט כי השגרה נעלמה וכבר אין שום סיבה להמשיך ולפעול על אוטומט. אותה הפסקה יזומה מזמינה כל עסק ועסק לבחון כיצד הוא יכול להתייעל – כיצד הוא יכול להפוך להיות יותר חיוני, ולו בעיני עצמו ובעיני רואה החשבון.

 

היו אקטיביים

אם כבר ציינו את האמא הפולנייה, נציין שללא מעט עסקים יש מה ללמוד ממנה בתקופת הקורונה. למה הכוונה? ובכן אמא פולנייה טובה מבקשת לוודא שגם אם הילד לא אוכל את האוכל המושקע של המבשלת בגן, הוא עדיין לא יירד במשקל, ועל כן היא פשוט דוחפת לו צלחות עמוסות בירקות חתוכים בכל הזדמנות, וכידוע זה עובד נהדר. מה עליכם בעלי העסקים לעשות? אותו הדבר, אך מבלי שהלקוחות ירגישו מותקפים. כך למשל מוטב לארגן קבוצות רכישה, לשלוח הטבות ומבצעים ולאתר קהלי יעד שמהווים כוח רכישה משמעותי ופשוט לפנות אליהם עם הצעה מפתה.

רלוונטיות

העולם כפי שהכרנו עד לפני 3 שבועות נזנח אי שם מאחור, ועל כן על כל בית עסק למצוא את מידת הרלוונטיות היחסית ופשוט למנף אותה, וכיוון שאנו אנשים של הוכחות בשטח, נפנה אתכם לדוגמאות, ולו בכדי שתעלו על הערך המוסף הרלוונטי שייחודי לכם.

  1. חברת הבירה קורונה שנפגעה פגיעה לא צפויה רק בשל שמה, הכריזה שהיא מסבה חלק ממכונות הייצור עבור ייצור בקבוקוני אלכוג’ל.
  2. הלקוחות שלכם לא יכולים להגיע עד אליכם? הגיעו עד אליהם!
  3. עתה כאשר רובינו ספונים בבתים, כדור הארץ מרגיש הרבה יותר טוב, ולו בשל מזעור משמעותי בזיהום האוויר. פה אנו מציעים שתיקחו את האלמנט שנוגע לתפישה הירוקה ותסבירו ללקוחות שלכם כיצד אתם שומרים על הסביבה, עם וללא קשר לימי הקורונה. 

ג’ונגל עירוני – SHOWTIME!

לסיכום נציין שיש הרבה מה ללמוד ממה שקורה בטבע, ומי שמחובר לחדשות כבר הבחין בחיות הבר שאט אט משתלטות על השטחים העירוניים. למה הכוונה? ממש כשם שהחיות הריחו הזדמנות להגדיל את הטריטוריה, כך גם העסקים הקטנים (קרי מכולות שכונתיות) הבינו שמדובר בSHOWTIME – בהזדמנות להשתלט על הטריטוריה של החברות הגדולות ואף להעניק שירותים מעט שונים. התייחסו לנתון זה כאל חומר למחשבה!

גלילה לראש העמוד