נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים – מהי המשמעות השיווקית?

Depositphotos_54499153_xl-2015_web

במשך שנים רבות החוקרים הציגו בפנינו מחקרים סותרים בנוגע לשאלה הנצחית: האם נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים, או לחלופין מוצאות גברים מגולחים למשעי כיותר אטרקטיביים, כך שכעת יש מנצח – מבחן A / B מוביל אל עבר התשובה שגברים (ומשווקים) רבים תוהים לגביה. 

שימוש עקיף ויצירתי

אז כן, נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים! כיצד משתמשים בנתון הזה? בכל מיני דרכים, אחת מהן היא באופן עקיף ויצירתי. הנקודה היא שצריך לבחון כיצד ממנפים זאת עבור מגוון חברות שפונות לנשים ושמנגד מציעות פרטי ביגוד ייעדויים לגברים.

כך למשל חברת AdonisClothing הינה חנות מסחר אלקטרונית שמתמקדת אך ורק באופנת גברים. עם זאת, מה שמבדיל אותם מחנויות אלקטרוניות אחרות הינה העובדה שהיא לא מוכרת ישירות לגברים, אלא לנשים שקונות לבני הזוג שלהן. כמו כן, החברה מציגה את הבגדים באמצעות דוגמנים מזוקנים. מכאן ששתי עובדות אלו מובילות את ערך ההזמנה הממוצע להיות גבוה ביותר מ- 90 דולר.

 

אז מה היה לנו פה?

שני מהלכים שיווקיים:

  1. ראשית החברה שמוכרת ביגוד גברי פנתה דווקא לקהל יעד נשי – כוח קנייה שידוע כהרבה יותר משמעותי. 
  2. שנית, החברה הציגה את הסחורה באמצעות דוגמנים שעושים את העבודה מול קהל היעד הנשי – באמצעות דוגמנים מזוקנים. 

מודעות ויצירתיות

מדוע החברה בחרה להציג בדפי המכירה גברים שהם דווקא מזוקנים – כיצד נהגה הרעיון לבחון דווקא את הפרמטר הזה? ובכן אותו אדם שעומד מאחורי מבחן A / B שהוכיח את המשיכה של נשים לגברים מזוקנים הנו גבר טיפוסי שארוסתו הפרטית כל הזמן הציקה לו לגדל זקן, כך שבסופו של יום הוא החליט שאולי היא מציקה, אך היא בהחלט אישה, ועל כן מאוד ייתכן שיש נשים נוספות שחושבות כמותה – מסקנה שהובילה לאותה בדיקה שהוכיחה את עצמה. 

בין אבולוציה לשיווק

פה אנו עוצרים לשאול מדוע הווריאציה המזוקנת ניצחה? ובכן גברים מזוקנים נתפסים בעיני נשים רבות כבריאים ואטרקטיביים יותר, ולו מבחינה אבולוציונית שמבהירה לנו שעם כל הכבוד “לגבר החדש” (זה שמוריד שיער ולובש חולצות מכופתרות בצבע ורוד בייבי), עדיין הגבר הבסיסי שמוטמע בדי אן איי הנשי הנו אותו גבר שעיר, חזק ושאחראי על הצייד (לטוב ולרע). 

מסקנה?

הסיפור הזה מלמד אותנו שכאשר עומדים לשווק מוצר מסוים יש לקחת שני צעדים אחורה ולבחון מחדש למי הוא מיועד ומצד שני מי אמור לרכוש אותו. כך למשל קיימים מוצרים שמיועדים לילדים, אך קהל היעד הנו ההורים. בנוסף, יש לבחון האם ניתן לשנות משהו קטן באופן התצוגה, ולו בכדי להגדיל באופן משמעותי את אחוזי המכירה. בהחלט שווה בחינה!

פופולארי

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדין המדריך המקוצר לשיווק ברשת העיסקית קשה למצוא אנשים שלא מכירים, או לפחות שלא שמעו את המושג “לינקדין”, וזאת כי כיום מדובר באחת מהרשתות

לקריאה מלאה»
גלילה לראש העמוד