נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים – מהי המשמעות השיווקית?

Depositphotos_54499153_xl-2015_web

במשך שנים רבות החוקרים הציגו בפנינו מחקרים סותרים בנוגע לשאלה הנצחית: האם נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים, או לחלופין מוצאות גברים מגולחים למשעי כיותר אטרקטיביים, כך שכעת יש מנצח – מבחן A / B מוביל אל עבר התשובה שגברים (ומשווקים) רבים תוהים לגביה. 

שימוש עקיף ויצירתי

אז כן, נשים מוצאות גברים מזוקנים כיותר אטרקטיביים! כיצד משתמשים בנתון הזה? בכל מיני דרכים, אחת מהן היא באופן עקיף ויצירתי. הנקודה היא שצריך לבחון כיצד ממנפים זאת עבור מגוון חברות שפונות לנשים ושמנגד מציעות פרטי ביגוד ייעדויים לגברים.

כך למשל חברת AdonisClothing הינה חנות מסחר אלקטרונית שמתמקדת אך ורק באופנת גברים. עם זאת, מה שמבדיל אותם מחנויות אלקטרוניות אחרות הינה העובדה שהיא לא מוכרת ישירות לגברים, אלא לנשים שקונות לבני הזוג שלהן. כמו כן, החברה מציגה את הבגדים באמצעות דוגמנים מזוקנים. מכאן ששתי עובדות אלו מובילות את ערך ההזמנה הממוצע להיות גבוה ביותר מ- 90 דולר.

 

אז מה היה לנו פה?

שני מהלכים שיווקיים:

  1. ראשית החברה שמוכרת ביגוד גברי פנתה דווקא לקהל יעד נשי – כוח קנייה שידוע כהרבה יותר משמעותי. 
  2. שנית, החברה הציגה את הסחורה באמצעות דוגמנים שעושים את העבודה מול קהל היעד הנשי – באמצעות דוגמנים מזוקנים. 

מודעות ויצירתיות

מדוע החברה בחרה להציג בדפי המכירה גברים שהם דווקא מזוקנים – כיצד נהגה הרעיון לבחון דווקא את הפרמטר הזה? ובכן אותו אדם שעומד מאחורי מבחן A / B שהוכיח את המשיכה של נשים לגברים מזוקנים הנו גבר טיפוסי שארוסתו הפרטית כל הזמן הציקה לו לגדל זקן, כך שבסופו של יום הוא החליט שאולי היא מציקה, אך היא בהחלט אישה, ועל כן מאוד ייתכן שיש נשים נוספות שחושבות כמותה – מסקנה שהובילה לאותה בדיקה שהוכיחה את עצמה. 

בין אבולוציה לשיווק

פה אנו עוצרים לשאול מדוע הווריאציה המזוקנת ניצחה? ובכן גברים מזוקנים נתפסים בעיני נשים רבות כבריאים ואטרקטיביים יותר, ולו מבחינה אבולוציונית שמבהירה לנו שעם כל הכבוד “לגבר החדש” (זה שמוריד שיער ולובש חולצות מכופתרות בצבע ורוד בייבי), עדיין הגבר הבסיסי שמוטמע בדי אן איי הנשי הנו אותו גבר שעיר, חזק ושאחראי על הצייד (לטוב ולרע). 

מסקנה?

הסיפור הזה מלמד אותנו שכאשר עומדים לשווק מוצר מסוים יש לקחת שני צעדים אחורה ולבחון מחדש למי הוא מיועד ומצד שני מי אמור לרכוש אותו. כך למשל קיימים מוצרים שמיועדים לילדים, אך קהל היעד הנו ההורים. בנוסף, יש לבחון האם ניתן לשנות משהו קטן באופן התצוגה, ולו בכדי להגדיל באופן משמעותי את אחוזי המכירה. בהחלט שווה בחינה!

כנראה שאנחנו עושים משהו טוב...

idan mandel
idan mandel
2020-09-15
Yuval Zaruches
Yuval Zaruches
2020-08-21
שרות מעולה! יחס חם ואדיב. והכי חשוב רואים את התוצאות בשטח
Daniel Rokach
Daniel Rokach
2020-06-09
פורצי דרך. ממליץ בחום
Yiftach Ambar
Yiftach Ambar
2020-06-08
משק נעמי
משק נעמי
2020-03-01
כבעל עסק אשר צריך להתחרות על לקוחות גם במרחב האינטראקטיבי היה חשוב לי לעבוד עם חברה בעלת תודעת שרות גבוהה ,ידע ,מקצועיות ויכולת להגיב במהירות לנתונים On Line . סטודיו OK מגלמת בתוכה את כל מה שחיפשתי ויותר משלב הצעת המחיר דרך העבודה על האתר וכלה בקידומו איכות העבודה הייתה גבוהה ,השירות ללא דופי והתוצאה הייתה באיכות גבוהה ביותר אשמח לעבוד עם OK גם בעתיד בברכה נ.חן סמנכ"ל שיווק ומכירות משק נעמי מושב נטור רמת הגולן
איתן תייר
איתן תייר
2020-03-01
מאוד כיף לעבוד איתם, אנשי מקצוע אמיתיים. מגיעים לתוצאות מהר ותמיד זמינים ממליץ בחום! איתן תיירות בע"מ
איתן מיכאל
איתן מיכאל
2020-02-20
חברת איתן ואנכי מודים לכם על מקצועיות ויחס חברי ואוהד .
aviv autopohone
aviv autopohone
2020-02-05
Good guys ממליץ בחום
אריאל יוסף
אריאל יוסף
2020-02-03
Kiki Belzer
Kiki Belzer
2020-02-02
We love working with Studio OK, they are always super professional and do amazing work! I highly recommend!

פופולארי

גלילה לראש העמוד

אתם מרחק קליק מקבלת המדריך:

catalog_ok_for-site

אתם מרחק קליק מקבלת המדריך:

catalog_ok_for-site