רובינו נמצאים בפייסבוק? ידוע!

קל לפרסם בפייסבוק? ידוע!

ניתן לתפעל את המערכת באופן עצמאי? ידוע!

פרסום נכון בפייסבוק

כיצד עושים זאת נכון? זה כבר פחות ידוע, וגם מי שחי את התחום למד דברים חדשים, ולו כי כך זה כאשר מחברים בין חוכמת ההמונים לבין אחד הכלים היותר משומנים בתעשייה הדיגיטלית –

הדברים משתנים, מתחדשים ומפתיעים, וכיוון שיש אינספור טיפים יעילים עבור פרסום נכון בפייסבוק, הפעם נבחר לציין מה אין לעשות, וזאת כי לא הפעם הדרך להצלחה וללמידה מתחילה מדרך השלילה.

מה אין לעשות?

  1. אין לנסות ללכת על כל הקופה – אין לכוון את הפרסום עבור קהל יעד רחב מדי, כך ניתן רק “להרוויח” פניות לא רלוונטיות אשר ינגסו בזמן הפנוי שלכם, יפגעו בתקציב השיווק ויגרמו לכם להתייאש מהר מדי מיעילות המערכת.

-כיצד להתגבר על כך? ניתן לייצר כמה שיותר בידול באמצעות אפיונים והיסטוריית ההתעניינות של הגולשים.

*דוגמה לפילוח הגילאים במערכת

  1. “אל תרצח” – אל תרצחו את המודעה בגין שימוש יתר, אלא הקפידו לשנות ולחדש תוכן, או אפילו רק תמונה. מה עוד ניתן לעשות? להגדיר את תדירות חשיפת המודעה (דרך מנהל ההודעות), או פשוט למנוע חשיפה משנית (היעזרו בפיקסל).
  2. אין להשקיע במטרה מבלי לראות את הדרך – אנשים רבים יודעים שיש לחדש חומרים, ועל כן משקיעים בכמות ומזניחים איכות.

פה נציין שמוטב לשים תמונות איכותיות, ואף רצוי לתעדף תמונות של פרצופים, מוצרים, נופים וכדומה. כמו כן, השקיעו כמה שניות בטרם תקלידו את הכותרת (יש לה משמעות עצומה) ואם יש לכם מסר חשוב – הקפיצו אותו אל ראש המודעה.

  1. אל תחסכו – לא מעט עסקים קטנים חוששים להוציא הרבה על שיווק, ועל כן משקיעים מעט ומכאן שגם נחשפים מעט.

-מה עושים? אמצו את הנוסחה הבאה: השקיעו כשבעה אחוז מסך ההכנסה שלכם על שיווק ומשם תגזרו כמה מבקשים להשקיע בפרסום בפייסבוק.

  1. אל תדרשו כאן ועכשיו – מצד אחד העולם הדיגיטלי מאוד דינאמי אך מצד שני בכול הנוגע לשיווק, התוצאות עשויות להתעכב. אי לכך יש להבין את המצב ולא להתייאש מהר מדי.

פתרון? מראש שימו לכם יעד פרקטי לצד טווח זמן פרקטי, ובינתיים עד שהימים יעברו, בחנו את התגובות, את המדדים ותנסו להבין מה ניתן לשפר.

  1. אל תפרסמו ותשכחו – לא מעט בעלי עסקים מפרסמים פוסט וממהרים לחזור לעיסוקם, מבלי לבחון מה אומרים הנתונים.

כיצד ניתן להתייעל? מומלץ לפרסם מספר מודעות יחסית זהות (אך שונות), להשוות מה עובד יותר טוב וכמובן ליישם מסקנות.

  1. אל תקפצו למים מהר מדי – לא מעט עסקים טועים לחשוב שהעיקר לבחור קמפיין ולמהר לרוץ עמו. טעות? גדולה! ראשית יש להבין מהי המטרה (להוביל לדף נחיתה / ליצור קשר..) ובהתאם לבחור את הקמפיין המתאים.
  2. הימנעו מקישור לא יעיל – לא מעט בעלי אתרים עסקיים מאפשרים לגולשים לקפוץ בין האתר לבין הפייסבוק (ולו על מנת להמשיך דיון פומבי).

צעד נחמד, אך יש לוודא שהגולש לא נזרק אל הדף הכללי של פייסבוק, כך שתוך שנייה הוא ישכח מקיומכם, ולו כי בדיוק חבר העלה פוסט חדש.

איך עושים פועלים חכם? מוודאים שהקישור לדף החברה נפתח כחלון חדש (כ Blankולא כ Self).

  1. אל תתעלמו – אחד מהחוזקות של בעל עסק בפייסבוק טמון ביכולת לבצע אינטראקציה ישירה מול אינספור לקוחות ובו זמנית לפזר שלל מסרים. עם זאת, לא מעט בעלי אתרים פשוט לא מנצלים את הפלטפורמה, כך שגם מדובר בפספוס וגם בפגיעה במוניטין של העסק.

מסקנה? לא אחת אלא שתיים:

  1. אם אין לכם משאבים או זמן לתחזק דף – עדיף לוותר עליו.
  2. ניתן להתייעל עם אפליקציית התראות אשר מנתבת את הפוסטים ישירות למייל.

פרסום נכון בפייסבוק - ממה להמנע?

טיפים? שלושה:

  1. הגיבו גם לפוסט חיובי וגם לפוסט שלילי
  2. הקפידו על מענה אישי וייחודי

 

  1. תיזמו המשך שיחה, ולו על מנת להוכיח שבדקתם את נושא הפנייה. לקוח שמרגיש חשוב ישקיע בחזרה.

 

  1. אל תקשו על הגולש – יש לא מעט עניין שלקוחות יגיעו לדף העסקי בפייסבוק, ולו על מנת להיחשף למבצעים ולמוצרים חדשים. עם זאת, אין להזמין אל הלקוח לחפש אתכם בפייסבוק, ולו כי הגולש לא עובד אצלכם. מכאן במקום שהלקוח ישקיע מאמץ ובדרך יאבד עניין, פשוט מאוד תנו לו את הקישור לדף העסקי.
  2. אל תטמנו את הראש בחול – חשוב ביותר שהלקוחות הפוטנציאליים יכנסו לדף העסקי שלנו, אך לא מעט עסקים פשוט מסתפקים בפרסום פוסט, מבלי להבין שכנראה רוב הלקוחות יפספסו אותו.

מה עושים? עובדים! יש להשקיע בדף העסקי – לצבוע אותו עם מידע מקיף (אך רלוונטי), לחלק טיפים, להטמיע סרטונים, לאתגר את הקהל להגיב וכדומה.

  1. אל תזלזלו באינטליגנציה של הגולשים – לא מעט חברות מתחזים ללקוחות ומשאירים פוסטים אוהדים באופן מחשיד.

יש להבין שפוסטים שכאלו מאוד מזיקים, וזאת כי הם פוגעים באמינות החברה.

  1. אל תשכחו את התמונות הקטנות – בראש הדף יש מקבץ של תמונות קטנות. יש לוודא שכלל מאגר התמונות מותאם למיתוג ועיצוב העסק, וזאת על מנת לוודא מראש שלא תועלה תמונה שאינה ראויה.
  2. אל תלכו בדרך הקצרה – רבים מבקשים לנהל לעצמם את הדף העסקי לבד, וכאשר הם רואים אפליקציה ייעודית הם ממהרים לבחון מה היא מניבה, וכך גם כאשר מדובר בכפתור Boost Post.

כדאי? תלוי! לא מעט בעלי עסקים מבזבזים תקציבים, ולו כי הם מכוונים אל קהל יעד שאינו רלוונטי.

  1. אל תבלבלו את הגולש – עיצוב הוא א’ ב’ מהמהות של פייסבוק. אי לכך יש ליישר קו – להקפיד שהעיצוב של המודעה והעיצוב של דף הנחיתה ישמרו על שפה אחידה, אחרת הגולש עשוי לחוש שהגיע למקום אחר ולחזור במהירות אחורה.

שנסכם?

מצד אחד לא ניתן להאשים את פייסבוק, הוא מצדו מציע לבעלי העסקים מגוון ערוצי פרסום, מגוון סוגי מודעות וקמפיינים, מגוון מיקומים בהם ניתן לפרסם ומגוון דרכי ניתוב יעילות. עם זאת, חוסר ידע, רצון להשיג יותר באופן יותר מהיר ורצון להימנע מעזרה מקצועית (כי גם היא עולה כסף) מובילים ללא מעט טעויות, משמע למגוון הוצאות מיותרות.

מה עושים?

או שפועלים כפי שצריך:

  1. מקבלים עזרה מקצועית
  2. לומדים את הנושא באופן יסודי

או שפשוט לא עושים!

שורה תחתונה

פרסום בפייסבוק עשוי להתבסס על השיר “אני נופל וקם”, ולו כי יש צורך בלא מעט ניסיון על מנת להפיק את המרב, ואכן ניתן להגדיל באמצעותו את נתח הלידים, להפיץ מידע, למשוך לקוחות, ליצור באז’, להגדיל את קהל היעד, להגדיל את התנועה באתר ועוד.

עם זאת, אם אין לכם:

  • אקסטרה זמן פנוי
  • יכולת אוטודידקטית מרשימה
  • תקציב ייעודי עבור ניסוי וטעייה

רצוי שתתייעלו עם חברה שמראש מבינה את חוקי המשחק, נהנית מהם ואף מתמרנת אותם נפלא.

רוצים לחבור אלינו עבור מינוף העסק שלכם בפייסובק?

בואו נתחיל בשיחת טלפון

משרד פרסום OK!