פרסום בפייסבוק טיפים

פרסום בפייסבוק טיפים

המאמר נכתב באמצע 2016 ולכן עדכנו אותו ל 4.3.2019 

פרסום בפייסבוק טיפים

הפייסבוק הנו מקום המפגש הפורה ביותר, הפייסבוק הנו מקום העבודה הנעים ביותר והפייסבוק הנו חלק משמעותי מהיום שלנו, בין אם נודה בכך ובין אם לא.

אי לכך עסקים רבים מכירים בכוחה הרב של הרשת החברתית ומיישרים קו עם שלל ההזדמנויות שהרשת מציעה, כאשר בסופו של יום כולם רודפים אחר אותה מטרה – הגדלת החשיפה.

כיצד ניתן להגדיל את החשיפה של הדף העסקי? או! זו בדיוק השאלה שכולם מחפשים עבורה את התשובה, ועל כן עשינו עבורכם את שיעורי הבית – להלן לקט של טיפים יעילים, את חלקם אתם מוזמנים ליישם לבד ואת חלקם באמצעות אנשי מקצוע. שנתחיל?

לגזור ולשמור

  • תזמון – זה אולי נשמע מפתיע, אך ישנה חשיבות מכרעת לשעה ביום בה אנו מפרסמים את הפוסט שלנו. בנקודה זו נציין שקיימות שתי גישות: או שבוחנים עבור כל מקרה ומקרה אלו שעות יותר אידאליות (בהתאם לתגובות), או שמהמרים באופן גורף ופשוט מפרסמים בשעות הערב. מדוע דווקא בסוף היום? לכו תתווכחו עם הנתונים, אך אם נבקש לערב את הרציונל, נציין שנראה שבשעות הערב יש פחות פעילות – משמע פחות תחרות.
  • סרטי וידאו – סרטי וידאו תופשים מדהים בפייסבוק, ואף לא נגזים אם נציף את העובדה הבאה: הם זוכים לחשיפה הגדולה ביותר. מכאן שיש לבחון כיצד גם החברה שלכם יכולה לשתף סרטון קצרצר, כזה בעל ערך מוסף – מצחיק, מלמד וכדומה. עוד נציין שמסרים שמועברים באמצעות סרטי וידאו עובדים טוב יותר דרך הנייד, ועל כן רצוי לשקול פרסום ייעודי עבור המכשירים השונים.
  • פיקסל רבותי – הפיקסל מטעם פייסבוק הנו קוד שעושה עבורכם את עבודת הריגול בחשאיות יתרה – מרגל אחר פעילות הגולשים. בזכותו ניתן לסמן את אותו קהל יעד שבהמשך יהיה נכון לפנות אליו באמצעות רימרקטינג.
  • פילוח קהל יעד – ציינו את פיקסל ועל כן נמשיך עמו, נציין שבאמצעותו ניתן לבנות קבוצות של אנשים בהתאם לעמודים בהם הם ביקרו. כך למשל אפשרי לבצע רימרקטינג לקהל היעד שכבר טרח וביקר בעמוד "צור קשר".
  • השכירו שירותי מעודדות – טוב אז אין באמת צורך להשכיר שירותי מעודדות, אך כן יש צורך לגרום לגולשים להגיב, וזאת כי תגובה מסייעת לחשיפת מרבית של הפוסט. כיצד מבצעים זאת? שואלים שאלות, מציפים תחרויות, מפרסמים דברים מצחיקים (או שנויים במחלוקת), מציפים עובדות מרתקות וכדומה.
  • סננו לידים – פייסבוק מציע להיעזר בטפסי לידים, אך לצד העובדה שהם מאוד קלים עבור מילוי, הם לא תמיד איכותיים ועל כן לרוב אינם יעילים. כיצד נמנעים מבזבוז אנרגיה על לידים מיותרים? פשוט מסננים – ולו באמצעות תוספת של שאלה אישית, כזו שדורשת מהגולש להשקיע מעט מאמץ. לידים מושקעים מהווים הצהרת כוונות – יתגלו כהרבה יותר שווים!
  • השקיעו בתמונה המלאה – יש להבין שפרסום בפייסבוק מצריך היערכות כוללת, משמע מראש יש להיערך לסך השלבים ובכל החזיתות. אי לכך קמפיין מושקע ומוגדר קהל יעד בין היתר צריך אתר בית מוקפד, או לכל הפחות עמוד נחיתה ששומר על שפה אחידה.
  • בדיקה בדיקה בדיקה – בשיווק לא תמיד הכול צפוי, ועל כן גם אם השקענו בגרפיקה ועפנו על התוצאה, שווה להתייעץ עם קהל היעד – לשאול מה לדעתם עובד טוב יותר. כיצד? פשוט מריצים יותר מגרסה אחת ובוחנים מה צובר יותר תגובות רצויות.
  • שלב החיזור – שלב החיזור אינו רק חשוב בזוגיות, אלא גם עבור שיווק בפייסבוק. למה הכוונה? ובכן ממש כפי שאין לשלוח מכתבי אהבה לאישה שטרם מכירה אותכם, כך גם אין לשלוח מבצעים ללקוחות שטרם נחשפו אליכם. אי לכך ראוי להעביר את הקהל הקר (שאינו מכיר את העסק) תהליך. שנדגים? תחילה הציעו לו הטבה חינמית. בהנחה והוא מביע התעניינות סמנו אותו ולאחר מכן פנו אליו עם הצעה יותר מתקדמת. רק לאחר שחיזרתם, הציעו לו לרכוש מוצר/שירות מסוים.
  • UTM – כפי שאתם מתחילים להבין פייסבוק הנו מרגל לא קטן, ועל כן ראוי להכיר את אחד מהכלים היותר יעילים שלו – UTM. כלי זה מסייע לדעת מהיכן הגולש הגיע ואף היכן הוא ביקר לפני. נשמע מעניין? קחו בחשבון שיש להיעזר בגוגל אנליטיקס עבור ביצוע המעקב.
  • אופטימיזציה –הקפידו לבצע אופטימיזציה רציפה, משמע היו ערים לבצע שינויים בהתאם לדו"חות השונים, כאשר לשם כך מומלץ שהחשיפה ההתחלתית תהיה כמה שיותר רחבה, ובהתאם לממצאים לצמצם ולשפר את פילוח קהל היעד.
  • שלב החשיבה – לפני שממהרים לפרסם, עצרו ותבחנו מיהו קהל היעד – מבחינת מאפיינים ותכונות. לאחר שהתשובה ניצבת מולכם, כוונו אליו את המודעות השונות ואף התאימו אותן בהתאם למאפיינים אישיים.
  • אן לייק – לפני שמתפתים לקנות לייקים, קחו בחשבון שהם כנראה לא יהיו רלוונטיים, ומלבד שהם מייצרים רושם טוב, הנוכחות שלהם בעיקר מעיקה – אינה באמת יעילה.
  • אימאל'ה תגובה שלילית – קורה שאנשים מגיבים באופן שלילי. כאשר זה קורה אין להתעלם, אלא לענות באופן כמה שיותר עניינו ומקצועי, ובאותה נשימה לערוך בדק בית, לשקול לשנות את המודעה.
  • מקצועיות – אם אתם מפרסמים הודעה באמצעות רשימת תפוצה, הקפידו להוציא ממנה את כל האנשים שכבר נרשמו. אחרת סתם תשלמו ובמקביל תשאירו טעם רע – חבל!
  • תעשו מקלחת – תתרעננו! לאחר שהגולשים נחשפים לאותה מודעה (בין שלוש לארבע פעמים), יש לרענן את המודעה, אך עדיין לשמור על שפה אחידה. מדוע? לא מקצועי ועשוי להוביל למגמה הפוכה מזו הרצויה.

יאללה לעבודה

החכמתם? אנחנו בטוחים! עתה מגיע שלב היישום ועל כן במקום להילחץ, עברו על רשימת הטיפים, סמנו מה אתם צרכים לאמץ והכינו רשימת מטלות בהתאם לרף החשיבות. מה עוד? היכן שזקוקים לקבל עזרה חיצונית אל תהססו – הוצאות מקצועיות בתחום הינן הוצאות מניבות!

פרסום בפייסבוק טיפים – המאמר מ26.6.2016

פייסבוק הינה הרשת חברתית הפופולארית והמצליחה ביותר בעולם. פרסום בפייסבוק הינו דרך יעילה וזולה מאוד בהשוואה לאמצעי פרסום אחרים, המעניק חשיפה ממוקדת לאלפי גולשים בעזרת פילוח ממוקד לקהל יעד לפי גיל, מין, איזור מגורים, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד.

בעלי עסקים המשתמשים בפייסבוק לצורך פרסום העסק שלהם יודעים שזו אחת הפלטפורמות הזולות והיעילות ביותר הקיימות כיום. הפילוח הממוקד של קהל היעד והאפשרות לקבל נותנים על הקמפיין בזמן אמת, מאפשרות לנו לנתח את יעילות הפרסום ולערוך שינויים במידת הצורך.

אולם, גם את אתם כבר מכירים היטב פלטפורמה זו, ישנן מספר שיטות שכדאי לכם להכיר שבעזרתן תוכלו למקסם ביצועים ולייעל את הפרסום בפייסבוק. להלן הטיפים החשובים אשר יביאו את הקמפיין שלכם להצלחה מסחררת:

הכנת תשתית לפרסום

השלב המקדים לפרסום בפייסבוק והעלת קמפיינים הוא הגדלת כמות האוהדים בעמוד העסקי ע"י יצירת עניין ומשיכה של הגולשים אל העמוד. ניתן לעשות זאת באמצעות עיצוב יפה ונכון של העמוד העסקי – תמונת קאבר ופרופיל, מילוי פרטי העסק ודרכי התקשרות, כתיבת תוכן שיווקי מעניין ורלוונטי לקהל היעד ובנוסף פרסום של פוסטים שיצרו עניין ויגרמו לגולשים להישאר בעמוד שלכם.

פרסום מותאם וממוקד לקהל יעד

הפרסום בפייסבוק הינו ממוקד מאוד ומאפשר לפלח את קהל היעד עפ"י נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, עיסוק ועוד. מלבד הפילוח הכללי ניתן למקד אותו עוד יותר בעזרת מילות מפתח או לפי אוהדים של עמוד דומה הפונה לאותו קהל היעד שלך.

עיצוב מודעה בצורה נכונה

על מנת שפרסום בפייסוק יעבוד, הדבר החשוב ביותר הוא בחירת תמונה ועיצוב נכון שימשוך את עיניי הגולשים. בנוסף לכך, גם הקופירייטינג הנלווה למודעה צריך להיות מושך, קצר וקולע. נתונים אלה, הם שיקבעו אם הגולשים יקליקו על המודעה או לא. לכן, מומלץ לנצל את המקום שפייסבוק מאפשרת לשים בו טקסט שיווקי על גביי התמונה.

התמונה והמסר השיווקי שתבחר, תקבע במידה רבה את כמות הגולשים המתעניינים. לכן, חשוב להשקיע בבחירת תמונה ועיצוב איכותיים , גם אם זה כרוך ברכישת תמונה ממאגר או צלם או בעיצוב גרפי מקצועי. כמובן, חשוב שהמסר השיווקי ימוקם בצורה טובה שתשתלב עם התמונה.

תמונה מוצלחת צריכה להיות איכותית, ברורה וייחודית, אשר תתפוס בקלות את עיניי הגולשים בין כל המודעות האחרות המופיעות בניוזפיד שלהם.

הפניית הגולשים

אם מטרתכם היא ליצור מעורבות של הגולשים, כלומר לייקים לעמוד, תגובות, שיופים ופניות, מומלץ שהמודעה תישאר בתחום הפייסבוק ולא תקושר לדפים חיצוניים. אולם, אם המטרה שלכם היא לקבל לידים חדשים, מומלץ להפנות את הגולשים לאתר שלכם או לדף נחיתה הבנוי בצורה טובה וממוקדת מטרה. הפרסום בפייסבוק יכול להגדיל בצורה משמעותית את התנועה באתר שלכם ע"י פרסום קישורים של מאמרים מהאתר שלכם בפייסבוק.

פרסום מודעות

בפייסבוק ניתן לפרסם מודעות במספר דרכים:

  1. פרסום דרך מנהל המודעות של פייסבוק
  2. קידום ממומן לפוסטים בעמוד (Boost Post)
  3. קידום עמוד דרך Promote Page

מבין אפשרויות אלו, הדרך המומלצת והזולה ביותר אשר תיתן לכם פילוח ממוקד ביותר עפ"י קריטריונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכו' היא דרך מנהל המודעות. האפשרויות האחרות יקרות בהרבה והפילוח בהן אינו ממוקד. לכן, מומלץ לקדם את המודעות ואת העמוד דרך מנהל המודעות ולהימנע מהוצאות כספיות גבוהות.

תוצאות

כאשר מטרת הפרסום בפייסבוק היא לייצר לידים ופניות מלקוחות, כדאי לבדוק כמה גולשים הקליקו על המודעה. חשוב לתת למודעה לרוץ כמה ימים לפני שמגיעים למסקנות משום שצריך לזכור כי באינטרנט יש לוח זמנים. כלומר, יש ימים ושעות מסוימות ביום שבהן התנועה בפייסבוק היא דלה יחסית בהשוואה לימים ושעות שבהן יש תנועה רבה.

הצלחת הפרסום בפייסבוק

חשוב לזכור את המטרה העיקרית שלשמה פרסמתם מודעה בפייסבוק והיא קבלת פניות מלקוחות פוטנציאלים שיביאו להגדלה במכירות. לכן, חשוב מאוד לדאוג לפרסם דרכי התקשרות לבית העסק שלכם.

לסיכום, לאחר שקיבלתם מאיתנו את כל הטיפים החשובים לפרסום בפייסבוק, אתם מוזמנים לנסות זאת בעצמכם ולהיווכח בעצמכם לכוח השיווק הגדול שיש לפייסבוק.

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע"וף משרד הכלכלה
072-2569000