שיווק דיגיטלי – העתיד הדיגיטלי של החברה שלך

 

שיווק דיגיטלי משרד פרסום OKלפעמים מעצם היותנו עוסקים בדבר ומצואים בתוכו בצורה עמוקה כל כך, איננו שמים לב לדקויות ולהגדרות.

כתב על זה גם הדלהי למה וזה מצוין בספרו של הקארט טול – “כוחו של הרגע הזה“.

אבל לעיניינו, הרי אם באמת נחשוב על זה, אנחנו צורכים שירותים בסמארטפון מרבית היום,שימוש בלתי פוסק באפליקציות, רוכשים מידע וצרכים דרך הרב גוגל, מתקשקשים בווטסאפ, מתעדכנים בפייסבוק – אנחנו נמצאים ברשת בצורה כזו או אחרת לאורך כל היום, בין אם אנו מודעים לזה ובין אם לאו. כל הפעולות הללו הן עולם שיווק דיגיטלי.

 

שיווק דיגיטלי לחברה – מדוע ?

כשאנחנו גולשים ברשת הפייסבוק אנחנו נחשפים למודעות פרסומיות שכידוע לכולם כיום, פרסומות אלו הן בעצם לרוב כיום עם שיטות הפילוח והטרגוט פורצות הדרך, הן מידע רלוונטי (או לא) לתחומי העניין שלנו, בהמשך נוסיף רימרקטינג.

כמו כן, מתייעצים עם חברים ולמעשה ניזונים מתוכן שמעניין אותנו, מה שמאפשר לכם – בעלי החברה או סמנכ”לי השיווק שלה למנף את החברה באמצעות כלי השיווק פייסבוק.

כשאנחנו משוטטים בין האפליקציות, שוב אנו נחשפים לפרסומות מסוגים שונים.

באפליקציית הניווט waze למשל, כאשר אנו נמצאים במיקום גיאוגרפי שקרוב אלינו, ״סיכות״ שונות מופיעות על המפה וחושפות אותנו למגוון עסקים כמו מסעדות, בתי קפה, תחנות דלק, אטרקציות וכדומה – גם שיטה זו היא חלק בלתי נפרד מקבוצה שלמה של פעולות החוברות תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי.

קידום אתרים בגוגל או כמו במאמר המצליח שלנו “העיקרון השוויוני של האינטרנט – קידום בתוצאות החיפוש מעולם לא היה מרגש יותר

ופרסום ממומן באדוורדס המשלים את הקידום האורגני בגוגל (גם על זה כתבנו מאמר מעניין הטומן בחובו הבדלים רבים על כלי הפרסום קראו פה) ,

הקמת חנות אינטרנטית, באנרים, ניוזלטרים שמגיעים לרשימת התפוצה שלנו למייל, עמודי נחיתה, בועות צפות שנמצאות באתר מסוים במטרה ליצור הכרה של העסק שלנו ולהגדיל את החשיפה, אלו ועוד הן פעולות של שיווק דיגיטלי.

שיווק דיגיטלי בצורה חכמה

זכרו – אם עד לפני מספר שנים, היינו מחפשים בעיתון או במגזין לפרסם את החברה שלנו – היום מרבית הפרסום מתבצע ברשת האינטרנט. גם אתר אינטרנט שאנו מקימים או אפילו בלוג שאנו פותחים לטובת החברה שלנו הם חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק והפרסום הדיגיטלי.

 

 

היתרונות של שיווק דיגיטלי?

זה כאן ועכשיו – אין צורך לחכות! באמצעות שיווק דיגיטלי אתם משיגים חשיפה מיידית ולא צריכים לחכות שהעיתון יופק מהדפוס לתפוצה ולהמתין שמישהו יחליט לרכוש אותו ולקרוא בדיוק את העמוד שבו החליטו עבורכם לפרסם את החברה שלכם.

בדיגיטלי הכל קורה באותו רגע שבו הגולש עושה שימוש במיקום הרלוונטי אליכם וכך אתם יכולים ליצור חשיפה אדירה במינימום זמן.

כוחו של הכאן ועכשיו כבר אמרנו קודם??

ממוקד – באמצעות פרסום ושיווק דיגיטלי התואמים את מטרות העסק שלכם, אתם יכולים ליצור חשיפה ממוקדת.

יש המון שיטות וטכניקות מתקדמות שמאפשרות לכם להגיע אל קהל היעד שלכם בין אם זה דרך הפייסבוק דרך גוגל, דרך יח”צ אונליין כמו טאבולה ואאוטבריין ואפיקי פרסום שונים נוספים.

ברגע שאתם מגיעים לאנשים שאתם מעניינים אותם מלכתחילה (הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם), הסיכוי שלכם להגדיל את אחוזי המכירות שלכם גדל פי כמה, בעוד אם אתם מפרסמים לכולם ובאופן פחות ממוקד – הפרסום לא יהיה אפקטיבי.

כולם נמצאים שם כמו שאמרנו בתחילת הפוסט, כל אחד ואחת מאיתנו נמצא ברשת בשלב כזה או אחר של היום.

יש מאיתנו גם כאלה שנמצאים שם יותר מאשר מבמקומות אחרים ולכן הכלים השיווקיים הדיגיטליים מגיעים לכמות גדולה מאוד של אנשים.

שיווק דיגיטלי העתיד של החברה

נחזור מעט להתחלה.

גם אם אתם עוד לא מכירים מהו שיווק דיגיטלי, סביר ביותר שאתם מתחילים את הבוקר עם בדיקת החדשות במכשיר הנייד, בהחזרת מייל לקולגות, בשליחת תמונה לקבוצת הווטסאפ המשפחתית, בהתעדכנות במאורעות הלילה של הרשת החברתית, בבחינת אפליקציה חדשה, בחיפוש אחר סרטון הדרכה, במעורבות בבלוג, בקריאת מאמר בנושא שמעניין אותכם וכדומה, וכל זאת עוד לפני שהזמנתם מהאתר טייק אווי לארוחת צהריים.

מכאן שהזירה הדיגיטלית עוטפת אותנו מכל עבר והפכה להיות חלק אינטגרלי משגרת יומנו, ועל כן אם ניתן לנצל כלי זה עבור צרכי שיווק, הרי שמדובר ברווח נקי.

דוגמאות לפרסום דיגיטלי

מבקשים דוגמאות לפרסום דיגיטלי? הרשימה מוכנה וכל הזמן במגמת צמיחה:

  • קידום אתרים אורגני – השקעה בתוכן ואתר איכותי על מנת שגוגל ימליץ בעצמו על האתר ויקדם אותו אל ראש תוצאות החיפוש.
  • קידום ממומן הן בגוגל והן ברשתות החברתיות.
  • פרסום ברשימת תפוצה וביוטיוב
  • נוכחות ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין מיטאפ וכו’)
  • שיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים, כגון יח”צ אונליין (דוגמת טאבולה ואאוטבריין).
  • פרסום מאמרים בעלי ערך מוסף
  • באנרים
  • מודעת טקסט
  • נוכחות באפליקציית הניווט waze
  • הקמת חנות אינטרנטית

אופציות פעולה

הזירה הדיגיטלית מאוד אידאלית אך גם דורשת עמלה, ועל כן ניתן לבחור עבור איזה שירות מעדיפים לשלם. להלן מגוון דוגמאות מובילות:

  • לשלם על חשיפה, כלומר לשלם בכל פעם שנחשף המסר הרצוי.
  • לשלם על תוצאה, משלמים רק כאשר הצד השני הקליק על המודעה, או לחלופין ביצע פעולה אחרת רצויה, כגון השארת פרטים אישיים.
  • משלמים על יצירת עניין ונוכחות במדיה, למשל באמצעות תגובות למאמרים, תחרויות, השתתפות בפורומים וכדומה.
  • שימוש בנכס דיגיטלי, כגון ספרים דיגיטליים ותכני וידאו.

יתרונות השיטה

  • מדובר בשיטה מדידה – בהוצאה כספית מבוקרת. ניתן לעקוב בכול נקודת זמן אחר אחוזי ההצלחה, בהתאם להגדרת היעדים.
  • פילוח קהל יעד – ניתן לפלח ביעילות את קהל היעד ולברור בתבונה את אופציות השיווק הנכונות עבורו (בהתאם למיקום גיאוגרפי, גיל, מקצוע, סגנון חיים, היסטוריה מקוונת, סוג האינטראקציה המתאימה, תחומי עניין, אזורי תוכן, שעות פעילות, שפה וכדומה).
  • שליטה על חוקי המשחק – שליטה מלאה על התחושות שהלקוח יחווה, מבחירת התוכן אליו הוא ייחשף ועד ביצוע הפעולה הרצויה.
  • המרה – הפיכת גולשים אקראיים ללקוחות, ולו באמצעות הליך הסקת מסקנות ותיקון ממוקד.
  • ניתן ליהנות מתוצאות של כאן ועכשיו – ניתן ליהנות מחשיפה רבה בתוך זמן מינימלי.
  • פועלים בזירה בה כולם כבר נמצאים ובאיזשהו מובן רק מחכים לכם שתפעלו.
  • פרסום ממוקד – פחות הוצאות לצד יותר לידים רצויים.

דעו לאן ניתן לשאוף

מלבד העובדה ששיווק דיגיטלי מצליח לעזור לעסקים לשגשג, יש להבין אלו תתי מטרות הוא מסייע להשיג. מבקשים הצצה?

  • שיווק דיגיטלי מסייע להגדיל חשיפה
  • לחזק את המוניטין
  • לייצר באז’
  • להטמיע את הסטטוס והמוניטין הרצוי
  • ליצור רשימת לקוחות פוטנציאליים
  • ליצור רשימת תפוצה
  • לייצר כניסות לאתר
  • להשאיר ביקורות חיוביות
  • לבצע הזמנה
  • להשאיר פרטים

קהל היעד של שיווק דיגיטלי

  • תאגידים
  • עסקים גדולים
  • עסקים בינוניים/ קטנים
  • עצמאיים
  • סטרטאפים

יוצאים לדרך

השתכנעתם ומבקשים להתקדם, אלו השלבים שעליכם לעשות:

  1. להגדיר מטרות
  2. לאפיין נכונה את צרכי העסק
  3. לאפיין נכונה את מהות העסק, כולל ערך מוסף או יתרון יחסי
  4. להיכנס לראש של קהל היעד
  5. לעבור על שלל האופציות הדיגיטליות
  6. לבחון אלו כלי מדידה יסייעו לכם למדוד את אחוזי ההצלחה
  7. מראש להיות מוכנים להליך ממושך ולצורך להיות גמישים
  8. להגדיר תקציב תקרה
  9. לפלח רשתות חברתיות בהתאם לסטטוס ולדרישות המוצר / השירות שמבקשים לקדם.

בואו נדבר תכל’ס

אנו פועלים בארץ ועל כן נגיע לשאלה המתבקשת (לא כמה זה עולה) – מתי תכל’ס רואים תוצאות, ועל כן נציין שיש שתי אופציות: או בזמן יחסית מידי (ולו כי מדובר בקידום ממומן), או לאורך זמן, ולו כי מדובר בקידום אורגני.

למה לא ללכת ישר על קידום ממומן אתם שואלים? ובכן לא מטעם שיקולי עלות, אלא כיוון שקידום אורגני ימשיך להוביל לתוצאות הרצויות גם לאחר הפסקת ההשקעה, ואילו קידום ממומן מוכיח את עצמו רק כל עוד ממשיכים להשקיע. מה עדיף? אין למהר להעניק תשובה, ראשית יש להבין לעומק צרכים לצד יעדים, כאשר לעיתים התשובה הנכונה תהיה לתקוף בו זמנית בשתי החזיתות.

שנסכם?

לשיווק דיגיטלי יש כוח רב להניע, לשכנע, להוביל, למכור, לקדם ובשלוש מילים – ליצור אינטראקציה רצויה!

כמו כן, אנו חיים בעידן שאינו חדל להתפתח בתחום, ועל כן יש להיות ערים לשינויים, וממש כמו ציד טוב – לדעת לקרוא את התנאים ובאופן מידי להגיב בהתאם.