רשתות חברתיות

בעולם שבו האינטרנט והרשתות החברתיות בפרט הופכים להיות כלי הפרסום היעיל והפופולארי, אין ספק שכל עסק קטן או גדול חייב להימצא שם. הרשתות החברתיות הפופלאריות ביותר כיום הן: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד. ניתן לראות כי חברות ועסקים שאינם מופיעים ברשתות החברתיות נשארים הרחק מאחור. כיום, ניהול דפים ברשתות החבריות הוא חובה לכל עסק.

פייסבוק

האימרה “מי שלא שם, לא קיים” נכונה גם כאשר מדברים על פייסבוק, שהיא הפלטפורמה הפופולארית ביותר ובעלת קהל המשתמשים הגבוה ביותר ויש לה חשיבות רבה לא פחות מאתר אינטרנט. במידה ויש לכם אתר ואין לכם עמוד עסקי בפייסבוק זה ידליק באופן אוטומטי נורות אדומות אצל הגולשים ויקטלג אתכם כחברה לא מקצועית. הפייסבוק צריך לפעול במקביל לאתר האינטרנט ולהוות פלטפורמה לקידום האתר באמצעותו וכך להיפך. בעמוד העסקי שלכם תוכלו לפרסם תכנים מעניינים שיניעו את המשתמשים לפעולה בין אם זה ע”י פרסום פוסטים רגילים ובין אם זה ע”י קמפיינים ממונים.
פייסבוק היא כלי שיווקי בעל חשיבות רבה אשר מעניקה למשתמשים בה מידע רב. בנוסף, היא מאפשרת לעסקים אפשרויות רבות לקידום העסק בצורה הממוקדת והיעילה ביותר כיום. פייסבוק דואגת כל הזמן לשדרג, לחדש ולמקסם את רמת הביצועים שלה כך שיניבו את התוצאות הטובות ביותר. היא מאפשרת לנו להגיע לקהל יעד ממוקדם באמצעות פילוח מדויק שנעשה עפ”י נתונים דמוגרפיים כמו מין, גיל, אזור מגורים, מצב משפחתי, תחומי עניין, עיסוק וכו’. בנוסף, היא מאפשרת ליצור פילוח ממוקד עוד יותר המתבסס על המידע שהם אוספים עלינו כמו דפים שבהם אנו חברים, מה הם התחביבים שלנו, מה אנחנו אוהבים לאכול ועוד.

ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות לעומת קמפיינים במדיה המסורתית

בניגוד למדיה המסורתית שבה קשה לאמוד הצלחה, בקמפיינים המתבצעים באינטרנט וברשתות החברתיות בפרט יש לנו יכולת לבצע פילוח מדויק ולבדוק את אפקטיביות הפרסום בעזרת כלים וטכנולוגיות מיוחדות שנועדו לבצע ניתוח נתונים שיעזרו לנו להגיע לתובנות ומסקנות בנוגע לפרסומים – מה עובד ומה לא וכיצד ניתן לשפר. המדדים של הבדיקה מאפשרים לנו להגיע עד לפרטים הכי קטנים שיתנו לנו נתונים על רמת החשיפה, הקלקות ובגדול היעילות של הפרסום למול ההשקעה הכספית. לאחר קבלת הנתונים, נוכל לבצע השוואה בין הקמפיינים השונים ולבדוק מה עבד טוב יותר ומה הסיבה. למשל: רמת העיצוב והקריאייטיב, התוכן וכו’.
דבר נוסף וחשוב לא פחות, הוא שבניהול קמפיינים באינטרנט יש לנו יכולת לבצע שינויים או לבטל את הקמפיין ולהעלות מחדש גם לאחר שעלה לאוויר ואילו בקמפיין המנוהל בעיתונות, טלויזיה, רדיו וכו’ ברגע שהקמפיין כבר באוויר אין אפשרות לתקן. כתוצאה מכך, אנחנו עלולים להפסיד כסף רב שירד לטמיון ולא יספק את התוצאות הרצויות. בקמפיין האינטרנטי יש לנו יכולת לשלוט על הביצועים וההשקעה הכספית.

רשתות חברתיות - פרסום ok