“את מוכרת לי מפעם, אולי מגלגול אחר…”. לא מעט אפשר ללמוד מהשיר המעולה הזה של דין דין אביב גם לגבי עולם שיווק דיגיטלי. במיוחד בימים בהם הגולשים (כלומר, אנחנו) נחשפים שנית (ושלישית, ורביעית..) למודעות שמגיעות אלינו היישר מאתרים בהם ביקרנו לאחרונה – וזו הסיבה גם לתמונה של ה”סטוקר” בפתיחה.

ואכן, אם התעניינתם בפריט כלשהו ברשת, בין אם מדובר על מכונת כביסה, מצעים או מגפיים, יש סיכוי רב שאלו “ידרשו בשלומכם” ויציגו בפניכם פרסומות מעת לעת ב-Feed בפייסבוק ובאתרים נוספים. כמובן שלא מדובר בגורל – נעים להכיר, רימרקטינג.

כ-1.5 מיליארד בני אדם משתמשים בפייסבוק מדי יום ובהתאם לכך היא מהווה שחקנית מרכזית בעולם בפרסום באינטרנט כפלטפורמת שיווק. עם הכנסות המגיעות על פי פרסומים רשמיים לכ-9 מיליארד דולרים אי אפשר להתווכח. ככל הנראה, כמו כל אדם המחזיק חשבון פייסבוק, גם ה-Feed שלכם מציג פעמים רבות מודעות ופוסטים מאתרים מסחריים שונים בהם גלשתם.

בנוסף, ישנה אפשרות לא מבוטלת שנוכחתם לראות שבסופו של דבר אתם קונים שירות או מוצר מסוים עקב מודעות אלו.

רימרקטינג בפייסבוק הוא כלי פרסומי פופולרי ואפקטיבי שדומיננטי מאוד בעולם השיווק הדיגיטלי ומופעל בעיקר ובאופן מיטבי תחת משרד פרסום וסוכנות דיגיטל. אז איך זה עובד? הנה ההסבר.

מבוא לרימרקטינג בפייסבוק

ראשית נכתוב שכבר מספר מאמרים כתבנו בנושא בעיקר על ההגדרה של רימרקטינג או ריטרגטינג ותוכלו לקרוא על כך במאמר הבא.

כאשר מופעל קמפיין רימרקטינג בפייסבוק למעשה מושתלת שורת קוד באתר של המפרסם המאפשרת לזהות גולשים בעלי חשבון פייסבוק ולצבור אותם כ”קהל מותאם אישית” Custom) Audiences). בעל העסק יכול ליצור קהל מותאם בכמה מסלולים שונים ביניהם הזנה של אי-מיילים, תנועה באתר, פעילות באפליקציה או מעורבות בעמוד החברה בפייסבוק. אותם גולשים שנרשמו כקהל יעד ייחשפו ב-Feed למודעות המשווקות את אותו מותג.

המסלול הנפוץ ביותר לפרסום ברימרקטינג בפייסבוק הוא עבור גולשים שנכנסו לאתר האינטרנט של העסק בעבר (“תנועה בעמודי האתר”). פייסבוק מאפשרת להגדיר פרסומות שונות לקהלים נבדלים ולהתאים את השיווק אליהם. למשל, גולשים שקראו כתבה על השירות אך לא נכנסו לאתר, גולשים שביקרו באתר במהלך 30 הימים האחרונים, גולשים שביקרו בדף הנחיתה אך לא המשיכו לטופס ההרשמה ועוד. בשורה התחתונה, המודעות משווקות לגולשים שיש להם הכרות מוקדמת עם העסק ומכאן שמו – רימרקטינג, ובלשון חז”ל- שיווק מחדש.

איך רימרקטינג שונה ממודעה סטנדרטית?

מחקרים שעסקו בנושא העלו כי יש צורך לחשוף את המותג לצרכן בין 7-12 פעמים לפני שהאחרון ימצא אותו אמין.

לכן, רימרקטינג הוא דרך שיווק דיגיטלי כה חזקה, משום שבאופן ממושך ובהדרגתיות נבנים המוניטין והאמינות של העסק / המותג אצל לקוח שהתעניין בעבר.

בהשאלה מעולמות אחרים, חישבו לרגע את מי הייתם מעדיפים לפגוש לקפה? זר מוחלט שמעולם לא נתקלתם בו או מכר שבפעם הקודמת שנפגשתם נהניתם מהנוכחות שלו? התשובה פשוטה. בחזרה לפרסום הדיגיטלי, הסיכויים שגולש שנחשף בעבר לאתר, השתמש באפליקציה או יצר קשר, יהפוך ללקוח הם גבוהים משמעותית בהשוואה לסיכוייו של גולש שנתקל במוצר בפעם הראשונה.

ואכן, מודעות רימרקטינג בפייסבוק משיגות מעורבות גולשים גבוהה פי שלושה ביחס למודעות הסטנדרטיות.

עוד אפשרויות טרגוט קהל יעד                       

בהתאם למעמדה המרכזי של פייסבוק ולשימוש הרווח בה כבמה שיווקית, הרשת החברתית מפתחת יותר ויותר את האפשרויות לטרגט קהל יעד בקמפיין רימרקטינג. הנה מספר שינויים שהוכנסו למתודולוגיה בזמן האחרון (מעודכן ל-6.4.17):

  • עמוד קנבס הוא דף נחיתה פנימי בפייסבוק שמתפקד למעשה כדף נחיתה לכל דבר אך הוא אינו מעביר את הגולש לדף חיצוני ונטען במהירות. כיום ניתן לטרגט משתמשים שפתחו בשנה האחרונה דף קנבס.
  • טופס לידים פנימי (Lead Ad Form) הוא טופס אשר בדומה לעמוד הקנבס משאיר את הגולש בפייסבוק במקום להעביר אותו לדף נחיתה חיצוני. לאחרונה נפתחה האפשרות לטרגט גם גולשים שפתחו טופס זה.
  • ישנה אפשרות לטרגט ספציפית גולשים שצפו ב-25%-95% מסרטון ווידאו (או לחילופין בין 3-10 שניות) בדף הרשמי של העסק ובחצי שנה האחרונה.