כיום, קיימים ברשת האינטרנט אינספור אתרים מסוגים שונים, חלקם מצליחים וחלקם פחות. אך מה הוא הגורם המרכזי שמושך את הגולשים לאתר מסוים? כמובן שזה המראה הוויזואלי והרושם הראשוני שמקבל הגולש עם כניסתו לאתר. עיצוב ויזואלי נכון לאתר יגרום לגולש להישאר באתר ויניע אותו לפעולה ולנווט בין העמודים השונים. כלומר, הצלחתו של האתר תלויה במידה רבה בעיצוב אתר מקצועי שיכיל בתוכו עניין, חדשנות ומראה אלגנטי שימשכו את תשומת ליבם של המשתמשים ויגרמו להם להישאר באתר. הנה מספר נקודות שיש לשים עליהן דגש ושיעזרו לכם בתהליך עיצוב אתרים:

יצירתיות

ישנן מגוון רחב של תבניות אתר (טמפלט) מוכנות, אך מומלץ דווקא להיות יצירתיים ומקוריים ולעצב תבנית אתר ייחודית שתהיה שונה. אתרים מקוריים ולא שגרתיים יישארו בזיכרון של הגולש יותר מאשר אתרים רגילים.

גדלים

לפני תחילת העיצוב חשוב לדעת מה גודלו של האתר המיועד מבחינת האורך והרוחב וזאת בכדי שלא תיווצר בעיה מבחינת העיצוב. איננו רוצים לסיים את עיצוב האתר ולגלות שגבולות האתר אינם תואמים לעיצובו.

  • רוחב האתר – צריך לאפשר גם לגולש ברזולוציה הנמוכה ביותר לגלוש באתר בנוחות מבלי שיצטרך לגלול לצדדים. הדבר החשוב ביותר לגולשים באתר הוא שיהיה נעים לעין ונוח לתפעול. שימוש בפס הגלילה הרוחבי מעיק על המשתמש, לכן כדאי להימנע מכך על-מנת לא ליצור מצב שהגולשים יעזבו את האתר.
  • אורך האתר – ההתייחסות לאורך כאן היא במקרה שאינכם מעוניינים שהגולש ישתמש בפס הגלילה האנכי על אף שהגולשים רגילים אליו והוא אינו מהווה בעיה בשונה מפס הגלילה הרוחבי. יש להתאים את העיצוב, כך שהתוכן החשוב לא יחרוג מגבולות האורך של האתר.

רזולוציות

מרבית הגולשים משתמשים במכשירים בעלי רזולוציית מסך 1024/768 – זוהי הרזולוציה הסטנדרטית והנפוצה ביותר בקרב הגולשים. אולם, עדיין ישנם משתמשים ברזולוציות נמוכות יותר כמו 600/800. לכן, רצוי לבדוק מיהו קהל היעד שלכם ולהתאים את הרזולוציה כך שתאפשר למספר הגולשים הרב ביותר לצפות באתר בנוחות.

פיקסלים

כאשר העיצוב מתייחס לגודל סטנדרטי של 1024/768 יש להגדיר מספר פיקסלים של 970, ואילו כאשר מדובר ברזולוציה נמוכה יותר של 600/800 יש להגדיר 745 פיקסלים.

כמו כן, מלבד נקודות אלה, שעליהן חשוב לשים דגש בתהליך העיצוב, ישנם גם מספר עקרונות עיצוביים שחשוב להתייחס אליהם:

הלקוח

על מעצב אתר ללמוד ולהכיר היטב את על הלקוח – מאפייני העסק, מטרותיו, קהל היעד, מתחרים ועוד. חשוב לזכור שבניית האתר ועיצובו היא בעבור הלקוח ויש להתאים אותו אליו, גם אם לפעמים זה תואם לטעמנו האישי.

אתרים מתחרים

לפני שמתחילים בתהליך העיצוב של אתר מסוים, חשוב להיכנס לאתרים המתחרים לזהות נקודות חוזק וחולשה, מה אהבת ומה פחות. ברגע שנדע לזהות את המאפיינים הללו, כך יהיה לנו קל יותר לגבש רעיון עיצובי.

עיצוב מקורי

בעיצוב אתר יש להקפיד על הכללים בעיצוב אתרים ולא לנסות להפריז בעיצובים מוגזמים. אולם, חשוב מאוד להיות יצירתיים וליצור עיצוב מקורי שיבדל את האתר של הלקוח מאתרים מתחרים, כך שהגולשים יזכרו דווקא אותו.

עיצוב תוכן

תוכן הוא אחד המרכיבים הכי חשובים באתר אינטרנט. תוכן איכותי מרים את האתר כלפי מעלה. כמו כן, התכנים הם אלה שמניעים את הגולשים להיכנס לאתר ותוכן ברמה גבוהה יגרום להם גם להישאר בו.

תמונות

תמונות וסרטונים הם חלק מהתוכן של האתר. חשוב להקפיד שהקבצים לא יהיו כבדים על-מנת לא להכביד על האתר. קבצים גדולים מאטים את קצב הגלישה, דבר אשר עלול לגרום לגולשים לעזוב.

רקע

הרקע הוא מרכיב חשוב בתהליך העיצוב ויש להקדיש לו זמן ומחשבה. על הרקע להשתלב עם התוכן בצורה הרמוני. רצוי לבחור בצבעים וטקסטורות שיהיו נעימים לעיני הגולשים. כמו כן חשוב להקפיד על ניגודי צבע כדי שהטקסטים לא יבלעו ברקע.

לסיכומו של דבר, חשוב מאוד להקדיש זמן ומחשבה בתכנון, בטרם מתחילים את תהליך העיצוב. התייחסות לדגשים ולעקרונות העיצוביים שציינו יעזרו לכם לגבש רעיון ובסופו של דבר לעצב אתר ללקוח אתר מצליח בעל עיצוב איכותי שיקדם את מטרותיו.

השארת תגובה