פרסום אפקטיבי באינטרנט

פרסום באינטרנט הינו פלטפורמה שיווקית יעילה ביותר, המאפשרת לתפוס נתחי שוק גדולים בהרבה בהשוואה לפרסום המסורתי כגון: רדיו וטלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ועוד. האינטרנט ודרכי הפרסום והשיווק שבתוכו מתפתחים כל הזמן בד בבד עם החידושים הטכנולוגיים.

פרסום באינטרנט הינו אפקטיבי ביותר, בשל העובדה שכיום השימוש באינטרנט הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. אנו נוהגים לגלוש באינטרנט יותר מאשר אנו מאזינים לרדיו, צופים בטלוויזיה או קוראים עיתונים. מרבית האנשים מעדיפים להיות מעודכנים, לקבל מידע או חדשות באמצעות האינטרנט.

העובדה כי הפרסום באינטרנט הפך להיות אפיק השיווק המרכזי משום שהוא כ”כ יעיל ואפקטיבי, מאפשרת למשרדי הפרסום להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, גם ללקוחות הרחוקים מבחינה גיאוגרפית. למשל, משרד פרסום בצפון יכול להציע את שירותיו גם ללקוחות במרכז הארץ ובדרומה וזאת משום שהיום הכול מתנהל באמצעות האינטרנט ואין צורך להיות קרובים פיזית.

האפשרויות הרבות הקיימות באינטרנט מקנות לו יתרונות רבים על פני אפיקי השיווק האחרים. ראשית, הפרסום באינטרנט מאפשר לנו לקבל פידבקים ונתונים שאותם ניתן לנתח לראות האם הפרסום עבד או לא. שנית, האינטרנט מאפשר לנו להגיע לקהלי יעד גדולים הרבה יותר. כמו כן, האינטרנט מאפשר לנו לבצע פילוח שוק וליצור פרסום ממוקד עבור קהל היעד הרלוונטי עבורנו. יתרון נוסף וחשוב, הוא המחיר הזול יחסית בהשוואה לאפיקי הפרסום המסורתיים. לצורך ההשוואה – בעלות של עמוד פרסום בעיתון ארצי יכול להשתוות לתקציב שנתי של פרסום באינטרנט.

לפרסום באינטרנט ישנן אפשרויות רבות, אשר הפופולאריות ביניהן הן באמצעות: אתר אינטרנט, קידום אורגני, קידום ממומן, באנרים, פרסום משולב תוכן ופרסום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק.

 

משרד פרסום מקצועי ידע להתאים ללקוח שלו מבין אופציות הפרסום הקיימות באינטרנט את מה שמתאים ביותר עבורו.
להלן סקירה קצרה על כל אחת מאפשרויות הפרסום הנפוצות ביותר כיום בעולם האינטרנט:

אתר אינטרנט

בימינו, אתר בית לעסק הוא דבר הכרחי, משום שכבר כולם מבינים שמי שלא מופע באינטרנט, כאילו לא קיים. אתר אינטרנט מאפשר להגדיל את החשיפה לקהלי יעד רחבים יותר, להגדיל מכירות ולספק ללקוחות מידע על העסק ועל מוצריו או שירותיו. כיום, קיימים מגוון רחב של אתרים מסוגים שונים החל מאתרי תדמית ועד אתרי חנות. משרד פרסום המתמחה בהקמת אתרים ועיצוב אתרים ידע להתאים עבור העסק, אתר האינטרנט אשר יענה על הצרכים והמטרות שלו בצורה אופטימלית.

קידום אורגני

מטרת הקידום האורגני הוא להגיד את החשיפה ונוכחות של אתר האינטרנט ברשת האינטרנט ובמנועי החיפוש בפרט. משרד פרסום מקצועי יכלול בתוכו גם מקדמי אתרים מקצועיים אשר ידאגו לקידום האתר למקומות הרשונים באמצעות בלוגים, קישורים, רשתות חברתיות והכי חשוב – מאמרים ותוכן שיווקי מקצועי אשר מותאם לדרישות מנועי החיפוש.

קידום ממומן

הדרך הנפוצה ביותר לקידום ממומן ושיווק באינטרנט, היא באמצעות Google Adwords . הקישורים הממומנים מאפשרים להגיע אל קהלי יעד ממוקדים אשר חיפשו ביטויים או מילים ספציפיות אשר הוגדרו בקידום הממומן. מחיר ההקלקות בשיטה זו הוא נמוך יחסית וכל עסק יכול להגדיר לעצמו תקציב בהתאם ליכולותיו. בד”כ מודעות הקידום הממומן מפנות את הגולשים אל אתר הבית של העסק. חשוב לבנות אתר אינטרנט מקצועי ובעל תוכן איכותי, אשר יגרום לגולשים להישאר בו ויצור אצלם חווית משתמש חיובית ואפקטיבית.

באנרים

שיטה זו ישנה יחסית ופחות יעילה ורבים מהגולשים רואים בבאנרים כמטרד ולכן מתעלמים ממנו, אולם עדיין נעשה בהם שימוש רב בתהליכי פרסום ושיווק באינטרנט. מחקרים שנעשו בנושא מצאו כי באנרים הממוקמים בצידי המסך כמעט ולא זוכים לתשומת לב. יחד עם זאת, אם הבאנרים יעוצבו בצורה אשר תמשוך את תשומת ליבם של הגולשים וכל התהליך יעשה מתוך מחשבה בצורה יעילה וחכמה, הפרסום יכול להצליח וניתן יהיה להגיע לתוצאות חיוביות.

פרסום משולב תוכן

זוהי שיטה חדשה יחסית, אשר מכילה בתוכה גם ערך מוסף לגולשים. פרסום זה יכול לכלול בתוכו קידום ממומן, קידום אורגני וקידום ברשתות החברתיות. תוכן שיווקי הוא אחד הדרכים הטובות ביותר למתג את העסק ולהציג את מוצריו ושירותיו. באמצעות תכנים אלה הגולשים מקבלים אינפורמציה ומידע אותו הם מחפשים. כאשר פרסום מעניק ללקוח ערך מוסף, זה יוצר אצל הלקוח תחושה חיובית כלפיי העסק.

פרסום בפייסבוק

פרסום ברשתות החברתיות כחלק מתהליך הפרסום באינטרנט הינו פופולארי ביותר כיום. העובדה כי התכנים המפורסמים בפייסבוק מצטיירים בעיניי הגולשים כתכנים בעלי אמינות גבוהה מקנה לה יתרון רב. יתרה מכך, פייסבוק מאפשרת ליצור פרסום ממוקד באמצעות פילוח לקהל יעד מוגדר עפ”י נתונים דמוגרפים, תחומי עניין ועוד. כמו כן, פייסבוק מאפשרת למפרסמים ליצור אינטראקציה עם הגולשים ע”י גירויים שונים ולהניע אותם לפעולה. למשל – חברת קסטרו השיקה ג’ינס מחטב וביקשה מהגולשות להציע שם לג’ינס – השם הזוכה זיכה את המשתמשת שהשם שלה נבחר בפרס. קשר ישיר עם הגולשים ישמר את הלקוחות הקיימים ויביא לקוחות חדשים ובכך העסק יניב רווחים. מלבד זאת, עלויות הפרסום בפייסבוק הן זולות מאוד והתקציב נקבע ע”י המפרסם בהתאם לצרכיו ויכולותיו.

לסיכום, ניתן לומר כי פרסום באינטרנט הינו יעיל ואפקטיבי הן מבחינת המחיר והן מבחינת ההצלחה שלו, הרבה יותר משיטות פרסום מסורתיות. באמצעות האינטרנט ניתן לחשוף את העסק לקהלי יעד רחבים, להרחיב את קהל הלקוחות ולהניב רווחים – שזוהי המטרה המרכזית של הפרסום.

אנו פרסום Ok, משרד פרסום בצפון, מעניקים שירות איכותי ומקצועי ללקוחות מכל רחבי הארץ.
נשמח לייעץ לכם וללוות אתכם לאורך כל תהליך השיווק והפרסום של העסק שלכם וכל זאת בהתאמה אישית לצרכי העסק ומטרותיו.