התקשרו עכשיו

072-256-9000

פרזנטורים, מובילי דיעה – למה באמת ?

פרזנטורים, מובילי דיעה – למה באמת ?

מבר רפאלי ועד מיקי בוגנים – סיור מודרך עם הפרזנטור הישראלי

האתגר ידוע והצורך לכבוש אותו מסתייע בספר חוקים לא כתוב, חוקים שנותנים מקום לשלל כיוונים מנוגדים.

על מה אנחנו לעזאזל מדברים?

על האתגר שלאורך שנים נשאר קבוע, למרות שהשיטות והכלים רק משתכללים.

האתגר הוא כזה: ליצור פרסומת שבו זמנית תענה על ארבעה יעדים:

  1. תמשוך את תשומת הלב של קהל היעד
  2. תתקבע בתודעה
  3. תעלה חיוך
  4. תעביר את המסר הרצוי

נשמע מסובך? כן ולא, הכול תלוי בראש שמאחורי הקונספט ובמקרים רבים בפרזנטור שמעביר את המסר, וכיוון שגדולי משרדי הפרסום מעידים שלא קל למצוא את הפרזנטור המתאים עבור צורך נקודתי, נדון בעולם הפרזנטורים הישראלים (מבר רפאלי ועד מיקי בוגנים), בשיקולי בחירה ובצורת ההתאמה הראויה.

 

טוק טוק מי שם?

בשביל שיהיה מצחיק (ולא רק משכיל), נתחיל משיקולי הומור, ולו כי רוב הפרסומות היותר מוצלחות כוללות נגיעה הומוריסטית. מדוע? כי גם במדינה רצינית כמו שלנו, בה כל שעה עגולה החדשות מצליחות לבאס, יש מקום של כבוד להומור, ואם נדייק להומור הישראלי, כאשר אם ננסה להגדיר מהו הומור ישראלי, נציין שהוא ממש כמו החומוס: עדיף להגישו בסיבוב ולא ב”דוך”, פשוט כי הקהל הישראלי מבקש לחוש שמעריכים את רמת הIQ שלו.

*אם כבר ציינו חומוס..  

מדוע הומור טוב לבריאות ולפרסומות?

  • הומור מצליח לרכך נושאים שישראלים אוהבים לשנוא (כמו בנקים למשל).
  • מצליח לגרום לצופה לבחון נושאים מוכרים מזווית חדשה.
  • אנשים מזלזלים במוצרים שמנופחים בחשיבות עצמית (כולה יוגורט…).
  • הומור מעביר מסרים טוב יותר ממילים.

אין כמו בבית!

הרבה פעמים על מנת להעביר ביעילות הומור, מוטב להיעזר בקומיקאים, ואם מדובר בפרסומת ישראלית, הרי שמוטב לדבוק בקומיקאים ישראלים, ולו כי הנתונים מראים שההומור הישראלי עובד טוב יותר מ”הומור מיובא” ואף פרזנטורים מקומיים עדיפים מכוכבים בינלאומיים.

כיצד נסביר את התופעה? אנשים הם בסך הכול פשוטים, אוהבים שמדברים בשפה שלהם ואף גאים באנשים שצמחו מהסביבה שלהם (מעט כמו “גאוות יחידה”).

על אותו משקל ניתן להבין מדוע סדרה כגון “ארץ נהדרת” הרבה יותר מצליחה בארץ מאשר הסדרה האדירה “המפץ הגדול”.

אז סה”כ הכול טוב בעולם השיווק? לוקחים קומיקאי, מחברים לו טקסט, דוחפים לו ליד מוצר, מוסיפים מעט תאורה ופודרה ויש לנו פרסומת?

U WISH!

להצחיק זה מאוד מורכב ובטח כאשר הפרסומת מסתכמת בכמה שניות, בהן יש לספר סיפור, להעביר מסר ולהעלות חיוך, כך שכל מילה, תנועה, הברה ובחירה חייבת להיות מדויקת – אין מקום לבינוניות! יצא בינוני? עדיף להשקיע את הכסף באפיקי שיווק אחרים.

עוד נציין שלמרות שמתבקש ללהק לפרסומת קומיקאי מוכר (כמו אסי כהן המלך), הרי שיש להיזהר. מדוע? מצד אחד בחירה בקומיקאי מראש מובילה את הצופה להבין שעומד להיות מצחיק (כך שניתן לחסוך כמה שניות), אך באותה נשימה יש לשים לב שהקומיקאי אינו גונב את ההצגה, סוגיה שמביאה אותנו לפסקה הבאה:

מוצלח מדי שווה = מסוכן מדי

אין שאלה שלפרזנטורים יש משקל רב בעולם השיווק, אך רצוי להיזהר שבסוף היום הלקוח לא יזכור אותם וישכח את מה שהם מבקשים לפרסם. כך למשך יש אנשים שרואים את המספר 9 מיליון ושוכחים שמדובר במספר טלפון, אלא חושבים שמדובר בשם המשפחה של “שוקה” (דמות פיקטיבית שכלל אינה מצויה בפרסומת). כדוגמה נוספת נבחר את הפרסומת שבה בר רפאלי מככבת על שלטי ענק מטעם רשת פוקס. רבים מודעים לפרסומת, אך מפספסים את העובדה שהיא הפרזנטורית של הרשת, פשוט כי הם מהופנטים ויודעים שבר רפאלי מדגמנת מותגים נוספים.

 כיצד תוקפים את הבעיה? מפתיעים!

בתחילת המאמר ציינו ש”בעולם הפרסום מצוי ספר חוקים לא כתוב, חוקים שנותנים מקום לשלל פרשנויות וכיוונים מנוגדים”. עתה לאחר שהחכמנו נחדד את הכוונה.

מצד אחד כדאי לקחת פרזנטורים כגון קומיקאים, אך מצד שני הדבר לא תמיד מומלץ. מצד אחד מומלץ לקחת דמויות ידועות, אך מצד שני (כמו במקרה של בר רפאלי) הצעד יתגלה כמוטעה. כיצד תוקפים את הבעיה? מפתיעים!

הרבה פעמים נכון לקחת דמות מוכרת ולשייך אותה למוצר מפתיע. כך למשל אם ניקח את “מיכל הקטנה” וניתן לה פרסומת של דגני בוקר זה יהיה נחמד, אך לא הרבה מעבר לכך. עם זאת, כאשר מחסני תאורה בחרו כפרזנטור את מיקי בוגנים, הם פעלו ממקום מתוחכם ומושכל. מיקי בוגנים הנו אושיה בעולם העיצוב. מעצב שיער ובעיקר איש אופנה. מכאן שהשילוב בין מחסני תאורה לבינו עורר השתאות, אך כיוון ששאר התסריט הוביל לחיבור מקורי ומדויק, הרי שהפרסומת הוכרזה כהצלחה – הקונטרסטיות סייעה להישאר בתודעה.

בכל זאת כיצד בוחרים פרזנטור?

כן מוכר, אך שלא יגנוב את ההצגה.

כן מצחיק, אך לא תמיד.

כן להשתמש בהומור, אך לזכור שלהצחיק אינה המטרה.

כיצד בכול זאת בוחרים פרזנטור טוב?

הכול חוזר למיתוג – ממש כפי שבוחרים פונט, לוגו, צבעים ונראות כללית, כך גם בוחרים פרזנטור. אין לצאת לדרך לפני שבונים מיצוב ברור של ערכי המוצר ולפני שעורכים רשימת מאפיינים של קהל היעד. רק כשמבינים מה ואיך מבקשים לפרסם ניתן להתחיל לחפש פרזנטור, כאשר ראשית רצוי לקבל החלטה: האם על הפרזנטור ליישר קו עם הערכים, או לחלופין להוות קונטרה, ולו על מנת למשוך את תשומת הלב ולרכך את הרושם הראשוני.

שנסכם?

יש כוח רב לייצוג של מוצר ע”י פרזנטור מוכר ואהוב, אך היכולת לבצע התאמה, לספר סיפור בכמה שניות, לוודא שהמוצר מקבל את חזית הבמה (ולא הפרזנטור) ולהטמיע את המסר הרצוי הוא האתגר האמתי.

יש לכם כמה שניות לחייך? להלן כמה דוגמאות:

Share this post

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד