התקשרו עכשיו

072-256-9000

משרדי פרסום קטנים – הצלחה גדולה

662x316_new13

משרדי פרסום קטנים – הצלחה גדולה

בעבר, משרדי הפרסום הקטנים התחרו ביניהם מי יתאחד עם משרד פרסום גדול משתי סיבות שאפיינו את ענף הפרסום באותה תקופה. ראשית, באותה עת העדיפו הלקוחות לעבוד מול משרדי פרסום גדולים משום שזה נחשב ליוקרתי יותר. הסיבה השנייה הייתה, הרצון של משרדי פרסום לזכות בהסכמים עם חברות פרסום מחו”ל שהביאו איתם קרדיט פרסום כדוגמת GGBD, DDTI וכו’.

סיבות אלה הובילו להקמת חברות פרסום ענקיות בישראל, אשר רבות מהן חתמו על הסכמים בינלאומיים וזכו בתקציבי פרסום של בנקים, תאגידים וקונצרנים גדולים. מנגד, נוצר חשש גדול כי עתידם של משרדי הפרסום הקטנים הולך ונעלם בטענה שהם לא יוכלו להתחרות מול משרדי הענק.

יחד עם זאת, באותה העת הרוח שאפיינה את ענף הפרסום השכיחה את העסקים הקטנים והבינוניים. משרדי הפרסום שמו במרכז את העסקים הגדולים ולא ייחסו יותר מדיי חשיבות לשאר. כתוצאה מכך, הלקוחות הקטנים של משרדי הפרסום הגדולים זכו לפרסומים שכלל לא התאימו לאופיים או לצרכים שלהם. כלומר, הם לא קיבלו תמורה הוגנת בעבור ההשקעה הכספית הרבה וכל תקציב הפרסום שהועבר למשרד הפרסום לא נוצל כהלכה וירד לטמיון.

בשלב זה, החלו משרדי הפרסום הקטנים להבין את הפוטנציאל הטמון בעסקים הקטנים והבינוניים והחלו בתהליך איתור וגיוס הלקוחות שלהם. בשנים האחרונות, אנו עדים לכך שדווקא משרדי הפרסום הקטנים ומשרדי “בוטיק” הפכו להיות פופולאריים מאוד.

הסיבה לכך שהמשרדי הפרסום הקטנים הפכו למצליחים ומבוקשים היא משום שיש להם יתרונות רבים על פני משרדי הפרסום הגדולים:

יחס אישי והתאמה ללקוח

 בניגוד למשרדי הפרסום הגדולים, שבהם הלקוחות נטמעים האחד בשני והמשרד לא תמיד מכיר את הלקוחות באופן אישי, דבר אשר יכול לחוסר התאמה של הפרסום ללקוח. במשרדים קטנים הלקוחות זוכים ליחס אישי וכל לקוח נלמד היטב ע”י משרד הפרסום. ההכרות המעמיקה מאפשרת למשרד הפרסום ליצור קמפיין מדויק, מותאם אישית וממוקד.

התאמה לתקציב

 משרדי פרסום גדולים שאינם מכירים באופן אישי את הלקוח יכולים לבנות ללקוח פרסום שכלל לא מתאים לו וכך מבזבז הלקוח את תקציב הפרסום לחינם. לעומת זאת, משרד פרסום קטן ידע לקחת את התקציב הקיים ללקוח מתוך ההיכרות האישית ולבנות לו פרסום אישי וממוקד התואם לתקציב ולחלק אותו בצורה מושכלת ויעילה.

לסיכום, ניתן לומר כי משרדי הפרסום הקטנים הפכו להיות אטרקטיביים מאוד בענף הפרסום ולקוחות מעדיפים לקבל שירות ויחס אישי, בנוסף למחירים האטרקטיביים שמציעים המשרדים הקטנים לעומת המשרדי הגדולים. בדרך זו, זוכה הלקוח לקבל תמורה מלאה בעבור תקציב הפרסום שלו.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
גלילה לראש העמוד