לא מעט בעלי אתרים מחפשים בנרות אחר “מכירת לידים חמים” ובאותה נשימה לא מעט בעלי אתרים נזהרים שמא הלידים שימכרו להם יהיו בטמפרטורה הלא נכונה – קרי לא יעילים מספיק, וממש כפי שסטייק מדהים עשוי להיות סטייק סוליה בהפרש של מעלה, כך הדבר גם פה.

כיצד אם כן ניתן לוודא שהתמורה אכן רצויה, שהלידים אכן חמים? ובכן אם אתם עדיין תקועים באנלוגיה על הסטייק (ועל התוספות האפשריות שלצדו) נראה שהמשמעות שמאחורי המילה “ליד חם” אינה ברורה לכם, ועל כן ראשית נעצור להסביר:

“ליד חם” מתייחס אל פירטי התקשרות של לקוחות שאינם רק “פוטנציאליים”, אלא שבאמת מבינים מהו המוצר שלכם, כמה הוא עולה ומה הוא מצריך מהם, ולמרות כל המידע, הם עדיין מוכנים לעבור שלב

להפוך ללקוחות, וזאת להבדיל מאדם שרק מתעניין במוצר, אך אין לו בו צורך כעת, או לחלופין יכולת כלכלית לרכוש.

לידים

בין קליק לליד

בעוד שקליק הוא פשוט כניסה לאתר, הרי שליד הוא חץ רציני בדרך למטרה – פנייה של לקוח פוטנציאלי אשר משתף פעולה ומשאיר פרטים הכרחיים, ולו על מנת שתוכלו לחזור וליצור עמו קשר.

בין קר לחם

ליד איכותי הוא כאשר לקוח פוטנציאלי פונה אליכם בעצמו (או לפחות כך הוא חושב) על מנת לקבל הצעת מחיר, וזאת להבדיל מרשימה של אנשים אשר עונים נכונה על פרופיל קהל היעד שישבתם להגדיר, וזאת כי ליד חם הוא הרבה יותר מאשר “סימון וי” על נתונים יבשים.

קהל יעד

מיהו קהל היעד עבור מכירת לידים חמים? בעלי עסקים אשר מבקשים למקד מראש את איכות הפניות.

כיצד רוכשים מבלי לפשוט את המכנסיים?

רכישת לידים נשמעת כדאית? אכן! נשמעת יקרה? גם כן! יש להבין שרכישה של ליד חם אכן מבטיחה מכירה, אך יחד עם זאת על הדרך תדרשו לשלם לא מעט.

לאור הדברים אם העסק שלכם אינו מוכר מוצרים שעולים אלפי שקלים (למשל רכבים או נדל”ן), סביר ביותר שההשקעה לא תשאיר לכם הרבה פרנסה, ולו כי על איכות יש לשלם ומאחורי ליד חם יש מגוון נדבכים שדורשים שכר טרחה – כרישי שיווק, שטח פרסום, בעלי אתרים, מובילי דעה ועוד.

לאור הדברים אתם תהוו ליד חם ומבטיח עבור חברת הלידים, אך היא עשויה להיות בור ללא תחתית עבורכם.

מה עושים? בוררים את האופציות – מראש נציין שלא כולן כדאיות!

לבחור את הלידים הנכונים

לא מהמרים

מכירת לידים חמים בפייסבוק עשויה להוות הימור, וזאת כי לא מעט גולשים נוגסים בפיתיון (שנזרק לעברם באופן כמעט בוטה), אך מהר מאוד יורקים, כלומר מגיעים לאתר אך מהר מאוד יוצאים מבלי שהשאירו פרטים. מה עושים? פועלים חכם!

חוזרים הביתה – לאתר שלכם!

נתחיל עם אופציה מבטיחה, חזרה הביתה לאתר שלכם. יש לזכור שאתר איכותי אמור לשרת אתכם, ולא לדרדר לרעות בשדות זרים. במה מדובר? ובכן כל עוד האתר שלכם איכותי, הוא אמור למשוך לקוחות רציניים ופה רק נשאר למנף זאת.

סוס טרויאני

כפי שציינו משיכה של לקוחות פוטנציאליים לאתר אינה מספיקה, ועל כן פה יש לחפש כלי עזר, כגון סוס טרויאני.

על איזה סוס טרויאני אנו מדברים? על צ’ט אנושי. ברגע שהגולש רואה לנכון לעבור לצ’ט (גם בכך יש לטפל עם סיבות מניעות לפעולה), ניתן ללמוד עליו לא מעט, ואף להניע אותו אל עבר המטרה (השארת פרטים, רכישה..).

באמצעות הצ’ט ניתן ללמוד על הגולש את הדברים הבאים:

  • באלו מילות חיפוש הוא השתמש בטרם הגיע לאתר.
  • באלו אתרים קודמים הוא ביקר.
  • מה בדיוק הוא מחפש.

השתכנעתם?

קחו לדוגמה סיטואציה בה מגיעים למסעדה, אך טרם יושבים מבקשים לעבור על התפריט. מכאן שישנה השפעה ישירה לנראות התפריט, לתיאור האוכל ולעלות של כל מנה.

כמו כן, ברגע שתיגש המארחת היא עשויה לתאר את מנות היום באופן מפתה, לעדכן ששעת Happy hour הוארכה, להצביע על מקום ישיבה עם נוף וכדומה, כך שהסיכוי שנסיים להתלבט וניכנס לסעוד גדלים באופן משמעותי, ולו כי נוצרה אינטראקציה בינאישית – אותו הדבר על לידים!

עלויות

ראשית נציין שאין שאלה האם שווה ללקוח לשלם על ליד איכות, השאלה היא כמה שווה לשלם.

אם כן מהו מחיר ריאלי, ובכן פה נציין שהכול תלוי סיטואציה, אך באופן כללי יש לתעדף שיטת תמחור בהתאם לאיכות ולכמות הלידים, וזאת כי באופן שכזה גם ה”מוכר” תלוי בשביעות הרצון של הלקוח, כך שמדובר ברווח דו צדדי.

רכישה חכמה

כיצד בוחרים מחיר של ליד? בהתאם להחזרת ההשקעה. כלומר ייתכן ששווה לרכוש לידים חמים מספק יותר יקר, ולו כי אצלו אחוזי הסגירה הרבה יותר גבוהים. מכאן שאין לבחון את המחיר, אלא את הגוף שמאחורי מכירת הלידים!

תשלום פר ליד

שיטת “תשלום פר ליד” אידאלית גם אם תחילה היא נראית יקרה. מדוע? בחנו חלופות ותגיעו למסקנה בעצמכם:

*רכישה בפייסבוק

כאשר משכללים כדאיות של לידים שמגיעים דרך פייסבוק, יש לחשב את סך העלות שמשלמים עבור הרמת הקמפיין, ניהול רציף ודף הנחיתה, כאשר כל זאת יש לחלק בכמות הלידים שקיבלתם. מה קיבלתם אתם שואלים? מחיר גבוה ביותר יחסית לליד בודד.

אם כל זאת לא מספיק, נוסיף ונציין שיש לקחת בחשבון עלויות משניות, ופה הזמן שלכם נכנס לתמונה. יש להבין שריבוי פניות (שסביר להניח שרובן מיותר) דורש מכם זמן רב על מנת לחזור אל אותם “לקוחות אופציונאליים”. שווה? פחות!

*רכישה מיוטיוב

לשחרר סרטון ביוטיוב אינו דורש השקעה רבה, אך יש לקחת בחשבון שרוב הלידים יהיו קרים ובמקרה הטוב פושרים.

לידים חמים מהיוטיוב

*רכישה מדיוור אלקטרוני

אופציה כדאית הינה לרכוש רשימות דיוור שמראש מפולחות בהתאם לשורת דגשים (בהתאם למאפייני קהל היעד). כל היופי שבאמצעות שליחת מייל אחד, ניתן לקבל שלל לידים.

לידים חמים מניוזלטר

רצוי להבהיר לקהל היעד שבהנחה והוא מבקש לצאת מהרשימה אין בעיה, וזאת כי אנשים לא אוהבים לקבל “דואר זבל”, אלא אוהבים לחוש שהם אלו אשר בוררים בפינצטה כל סוג של צריכת תוכן.

Cost Per Lead / Cost Per Qualified Lead*

כותרת ארוכה ומאחוריה משמועת פשוטה – לקוח יכול לבחור בין רכישת ליד לבין ליד איכותי שעבר בקרת איכות, ולו באמצעות שיחת טלפון אנושית.

 

*רכישה מגוגל אדוורדס

לידים דרך גוגל אדוורדס נחשבים איכותיים, במיוחד כל עוד נעשה שימוש בממשקי קידום אורגני. הנתונים מצביעים שאל מול כל עשרה קליקים זוכים לפנייה אחת.

*רכישה מאתרי השוואות מחירים

אנשים שכבר מגיעים לאתר של השוואת מחיר ומעוניינים במוצר ספציפי, עשויים להוות ליד רותח. האם ניתן ליהנות מליד שכזה גם אם הלקוח הפוטנציאלי טרם מכיר את החברה שלכם? חד משמעית כן – הכול שאלה כיצד מתנהלים מולו ועד כמה מקצועי האתר שלכם (תסמכו על הלקוח שהוא כבר יכנס לבדוק).

בלעדיות

אתרים להשוואת מחירים מעלים את הסוגיה הבאה – עבור אלו מקרים ישנה חשיבות לבלעדיות הליד.

ובכן יש מקרים בהם שווה לרכוש לידים בלעדיים ויש מקרים שהצורך מיותר.

כיצד מבדילים? ובכן יש לבחון האם הרכישה מערבת רגש.

כאשר אדם מחפש שירות שמעורר בו רגש (למשל טיפול רפואי עבור הילד), הרי שכן ישנה חשיבות שהליד יהיה בלעדי. עם זאת, כאשר השכל מעורב הבלעדיות פחות חשובה, ולו כי אותם לקוחות ישוו בכל מקרה בין מספר נותני שירות.

*השורה הירוקה – יש לא מעט מקורות להשיג לידים, שבסופו של יום מהווים צעד משמעותי בדרך ליעד הרצוי.

השלב הבא

לידים חמים

יש לקחת בחשבון שגם אם תשלמו יפה על ליד וגם אם תקבלו לידים איכותיים, עדיין יש להמשיך הלאה אל עבר סגירת עסקה, כלומר יש להבין כיצד לחזר אחר לקוחות ופה רק המוניטין של העסק ויכולת המכירה שלכם משפיעים על האינטראקציה מול הלקוח.

עם זאת, יש שלושה דברים שעשויים לעזור לכם:

  1. האתר שלכם – כל עוד מדובר ברכישה מקוונת והאתר מעוצב נכון, ניתן להבטיח מראש שהממשק יעשה עבורכם את העבודה.
  2. חברת שיווק – חברת שיווק דיגיטלית עשויה לסייע לכם הן לרכוש לידים חמים והן לייעץ לכם כיצד ניתן לסגור עסקה.
  3. מעקב – לאחר שרכשתם והעגלה עמוסה בלידים, יש לעבור לשלב ב’ – לעקוב אחר הלידים, על מנת שתדעו מתי נכון לתקוף וכיצד, כלומר יש לדעת מתי לחזור ללקוח ועם איזו הצעה.

עולם של מתמטיקה

בסופו של יום הכול מתמטיקה:

  • 92% מסך החיפושים מתבצעים בגוגל.
  • רק מתחת ל3% מסך הגולשים טורחים להשאיר פרטים בטופס “צור קשר”.
  • לפני רכישה אנשים נוטים לפנות ל3 נותני שירות, ולו עבור השוואה.
  • עוד + עוד = הרבה יותר, משמע אנשים שמשלמים יותר על לידים מתייחסים אליהם יותר ברצינות ומכאן שגם מרוויחים מהם יותר.

מסקנה? לא סתם אנשים מעדיפים לידים חמים ומוכנים לשלם יותר, ואם נחזור לאנלוגיית הסטייק, נציין שבעוד שנקניקייה בלחמנייה היא אוכל לילדים, סטייק זה גורמה לאנשים שמבינים!

איך אתם אוהבים את הסטייק שלכם?

כיצד אנחנו נכנסים לתמונה? אנו משרד פרסום OK רואים את התמונה הגדולה, ועל כן מלבד היכולת להוביל אתכם אל עבר לידים חמים ואיכותיים, אנו גם מוודאים שכלל הזירה תסייע לכם לסגור עסקה, וזאת לצד טיפול באתר, ייעוץ אישי וליווי צמוד לכל אורך הדרך, כאשר דוחות חודשיים מוכיחים חד משמעית שהדרך אכן נכונה! מוזמנים לדבר עם הלקוחות שלנו ולהצטרף דרכנו אל העולם הדינמי שמסייע גם לעסק שלכם להגיע למקומות הרבה יותר גבוהים!