מיתוג עסקים – מה המשמעות של מיתוג נכון ולמה זה כל כך חשוב?

 

פעמים רבות עולה המושג מיתוג ורבים נוטים להתבלבל בין מיתוג עסקים לפרסום.

ובכן, העיסוק הרב בפרסום, בעיקר בשנים האחרונות כאשר השיטה התחזקה ועוברת לinbound, גם – לרשת האינטרנט, אנו עושים שימוש בקשת רחבה של כלים פרסומיים במטרה לשווק ולחשוף את העסק שלנו החוצה.

דוגמאות לשיטות פרסומיות לאוו דווקא רשתיות, הם דפי נחיתה, מודעות פרסומיות (הממומן), באנרים, פוסטים, סרטוני הדרכה וכיו”צ.

בכול פעם מחדש המצב חוזר על עצמו. מדברים על שיווק וישר זולגים למיתוג.

רוצים להבין מדוע?

אנחנו יכולים להתחיל להסביר, להדגים ולהאדיר את חשיבות המיתוג, אך בשורה אחת נציין שמיתוג הוא זה שבסופו של יום נשאר בתודעה של הלקוח.

כאשר לקוח מבקש לרכוש מוצר מסוים, הוא לרוב יקשיב לעצמו, ואם נדייק לתודעה שלו.

כך למשל אם ביום חם אדם ירגיש צמא, סביר ביותר שהוא ידמיין כוס קולה צוננת שמונחת לצד בריכת שחייה תכולה, כך שיהיה קשה לשכנע אותו להפסיק לפנטז ולשתות פפסי.

אם כן מיתוג זה כל הסיפור. נשמע פשוט? כן ולא.

מדוע לא? כיוון שהקושי מצוי מאחורי ההצלחה להיכנס לתודעה, וכאן העבודה של אנשי שיווק יצירתיים ומקצועיים נכנסת לתמונה.

מבקשים הצצה לעבודת המיתוג? קיבלתם!

עבודת המיתוג מתחילה מתשאול של בעל החברה. לאלו שאלות יש להתכונן? ובכן הסיטואציה דינאמית, אך באופן כללי תצפו לשאלות הבאות:

  1. כיצד בעל החברה תופש את החברה שלו – מהמקום שחולם ומכוון הכי גבוה, בו אין שום מגבלות.
  2. כיצד כיום הלקוחות תופשים את החברה?
  3. היכן ניתן למקם את הפער שבין רצוי למצוי?
  4. מהו הערך המוסף של החברה?
  5. מהו היתרון היחסי של החברה?
  6. מי אלו המתחרים הישירים והעקיפים?
  7. מהו המיצוב של המתחרים וכיצד הם פועלים?
  8. מהי החולשה היחסית של המתחרים?
  9. מהם המאפיינים של קהל היעד?
  10. מיהו הלקוח האידאלי?

לאחר שמתקבלות התשובות, יש להסיק מסקנות שיובילו להגדרת תכונות ייחודיות. אותן תכונות יובילו למיצוב מדויק.

דקה על מיצוב

מיצוב אסטרטגי נועד ליצור יתרון תחרותי שקשה לחקות

ואילו מיצוב שיווקי עוסק בתדמית של המוצר/שירות, כך שמטרת המיצוב ליצור זהות ייחודית ולמקם את המוצר במשבצת שאינה מתערבבת עם המתחרים.

הכיף מתחיל

לאחר שמחליטים לגבי תכונות וערכים, עוברים לשלב היצירתי באמת, ואם תרשו לנו, לשלב המהנה! בשלב זה מפתחים ומעצבים שפה חזותית וטקסטואלית – מגדירים מאפיינים מילוליים וויזואליים. מה תכל’ס עושים? בוחרים צבעים מייצגים, צורניות, סיסמה, אריזה, לוגו, סלוגן, פונט ובאופן כללי פונים לרגש – לתודעה.

מבחן התוצאה

עברנו את כל הדרך וכעת יש לעצור ולבחון האם קלענו למטרה.

כיצד נדע?

אם המיתוג פשוט וקליט, ובאותה נשימה ראוי, יוצר חיבור רגשי ומניע לפעולה – ניתן לסמן וי גדול!

הכול טוב ויפה אף למה גם החברה שלכם זקוקה לכך? כיוון שייתכן שלחברה שלכם יש קונספט מדהים לצד תוצר משגע, אך ללא מיתוג נכון, פשוט תישארו מחוץ לתודעה, ועתה אתם כבר מבינים למה הכוונה.

שווה בדיקה..

מה בנוגע לעלויות?

חברות קטנות ובינוניות אינן יכולות לתקצב שיווק כמו חברות גדולות – זה ברור, מוצדק וידוע. אי לכך אנו בונים את תוכנית השיווק בהתאם – ללא פשרה, אך כן לצד יצירתיות, ניסיון, חשיבה אחרת וניתוב סך הכלים הדיגיטליים לטובתכם.

סקרנים?

רוצים לשמוע פרטים נוספים, סקרנים לראות כיצד תיראה החברה שלכם? פנו אלינו!

אצלנו במשרד פרסום OK נעבור את כל התהליך, נקשיב לסיפור האישי ונתפור מותג ייחודי ומדויק.

הקפה עלינו החלב עליכם (גם דרך למתג) …

OK!

סיכום
המוצר
שמחתי מאוד לעבוד עם ok
דירוג
51star1star1star1star1star