מיתוג מוצר הוא תהליך בו מבדלים את המוצר הקיים (או זה אשר מיועד לצאת למכירה) משאר המוצרים הקיימים בשוק.

המיתוג יכול לכלול עיצוב אריזה, מוצר, לוגו, בחירת סלוגן שיתאים לקדם את המוצר יחד או לחוד.

חשיבותו של מיתוג מוצר

למיתוג של המוצר חשיבות רבה היות והוא משפיע על המכירות שלו ובהתאם על הצלחת העסק המשווק או מייצר אותו.

את התהליך עצמו אפשר לעשות בכל שלב של חיי המוצר כאשר היום נהוג לבצע מיתוג ברגע עוד לפני שמתחילים בייצור או בייבוא שלו.

זאת כדי להחדיר אותו בצורה הטובה ביותר לשוק.

עם זאת, גם מוצרים אשר כבר קיימים תקופה ועוד לא הצליחו לחדור אל השוק.

כמו כן, לעתים יש צורך לבצע את התהליך גם במקרים בהם המוצר סובל מתדמית שאינה חיובית מכל סיבה שהיא.

מיתוג מוצר

מיתוג מוצר יתבצע לרוב בעזרת חברה חיצונית שיש לה אפשרות לראות את תהליכי החברה מעיניים מקצועיות.

יתכן ובמהלך המיתוג יהיה צורך בביצוע סקרי דעת קהל.

כמו כן בחינת המוצר על נסיינים (בדרך של מתן דוגמיות) ובכל דרך אחרת שתוכל לעזור לקבל החלטות מהי הדרך הנכונה להגדיר את המוצר.

איך מבצעים מיתוג בצורה הנכונה

כדי לבצע מיתוג מוצר יש לבחון את הפרמטרים השונים אשר משפיעים על כל בחירה במהלך הדרך ובניהם:

  • המוצר עצמו – המוצר יהיה לרוב הנתון הקיים (אלא אם מדובר בייצור מוצר שאפשר לשנות אותו). לכן, יש לבחון אותו על פי פרמטרים של מהו המוצר עצמו, כיצד הוא נראה, מה הייחוד שלו (כלומר איזה יתרון הוא מביא ללקוחותיו) וכל נתון אחר שיכול להשפיע על תפיסתו של הלקוח את המוצר.
  • קהל היעד של המוצר – כל מוצר וכל חברה או עסק צריכים לכוון עצמם אל קהל יעד ספציפי. הקהל יכול להיות רחב או צר וחשוב לאפיין אותו. בעת מיתוג מוצר יש להביא בחשבון את האנשים שאמורים לרכוש אותו ולבנות את המסרים בהתאם אליו.
  • המסר שהעסק רוצה להעביר – התחשבות במסרים קודמים של העסק או בנייה של חדשים חשובה ביותר. המסרים השונים ייגזרו מפעולות שונות של העסק, קהל היעד וגם המטרות עבור המוצר המדבר. מיתוג המוצר משפיע גם על תפיסת הלקוחות את העסק ולכן יש להתחשב בכל פרט שיכול להשפיע על תפיסה זו.

ליווי של חברה מקצועית בתהליך

הליך של מיתוג מוצר הוא הליך מקצועי.

תוצאותיו יכולות להשפיע על הצלחת העסק (או החברה), המכירות של המוצר והתפיסה של הלקוחות כיוון שלתהליך השפעות רבות.

חשוב לעשות אותו במקצועיות.

רוב בעלי העסקים שמבינים את חשיבות המיתוג, פונים לחברה בעלת ניסיון בתחום כמו למשל למשרד פרסום OK.

המשרד ממוקם בצפון הארץ, נותן שירות של קידום עסקים ומחזיק בניסיון רב בתחום.

בין השירותים שנותן משרד הפרסום אפשר למצוא גם מיתוג מוצר.

התהליך הוא תמיד חלק מתפיסה כללית של קידום העסק.

משרד הפרסום OK בוחן היטב את הצרכים של העסק, קהל היעד שלו, המוצר ובהתאם יוצר את המיתוג.

התהליך עצמו מחייב הקשבה לעסק ובמקביל שימוש בכלים מקצועיים והובלה שלו.