UX (User Experiance) – חווית משתמש ו-UI (Graphical User Interface) – ממשק משתמש, אלו מונחים טכנולוגיים מתחום עיצוב ופיתוח אתרים וקל מאוד להתבלבל ביניהם. UI הוא ממשק משתמש, כלומר כלי שבעזרתו מבצעים פעולות. הממשק הוא מרכיב אחד בתוך חווית המשתמש הכוללת מרכיבים כמו: טכנולוגיה, עיצוב גרפי, ארכיטקטורת מידע, שיווק ופסיכולוגיה.

חווית משתמש UX

היא גישה הכוללת בתוכה מגוון רחב של מרכיבים ליחסי הגומלין בין משתמש לעסק, למוצריו/שירותיו. גישה זו טוענת שהצלחתו של המוצר/שירות של העסק תלויה בחווית משתמש נכונה שתענה על צרכי המשתמש. כלומר, אופן השימוש צריך להיות פשוט וקל, כך שיצור חוויה נעימה, חיובית וברורה. חווית משתמש אמיתית מספקת למשתמש הרבה מעבר למה שהוא מצפה, בצורה שתספק אותו ותענה על צרכיו.

דהיינו, מטרת חווית המשתמש היא להניע את הלקוח לפעולה באמצעות יצירת חוויה כלשהי. בכדי ליצור חווית משתמש טובה, צריך לעבוד לפי כללים ובצורה מסודרת לאורך התהליך כולו החל מהתכנון ועד העיצוב והשיווק. חשוב לזכור שהמשתמשים מחפשים נוחות, ופשטות. כמו כן, יש לשים דגש על הרושם הראשוני, כיוון שהמשתמש הוא בעל זיכרון סלקטיבי והוא יזכור את מה שבולט, שונה ומיוחד בעיניו. כאן, נכנס תהליך עיצוב האתר וחווית המשתמש. מטרתו של העיצוב היא להניע לפעולה וליצור חוויה חיובית בעלת ערך מוסף למשתמש שתוביל להשגת המטרות ולהצלחה עסקית.2

המונח חווית משתמש נכנס אל עולם האינטרנט עם התפתחות הטכנולוגיה והאתרים. אנשי מקצוע מהתחום כמו: מעצבים, חברות עיצוב אתרים, מתכנתים, אנשי שיווק ועוד התחברו יחדיו על-מנת ליצור חווית גלישה חדשה באתרי האינטרנט. בעזרת יצירת קונספט לאתר, בניית תפריטים ועיצוב גרפי המותאמים לצרכים השיווקים של העסק ולמטרותיו אנו משפיעים על חווית המשתמש של הגולש, אשר תקבע את המשך פעולותיו באתר ואף תניע אותו לבצע פעולה עסקית כלשהי.

חוקר אתרי אינטרנט בשם ג’ייקוב נילסן טוען כי חווית משתמש מתחלקת ל- 5 רמות המשפיעות על השימוש באתר:

מאפייני האתר – עיצוב המאפיינים הקיימים באתר.

מראה האתר – העיצוב הגרפי והויזואלי של האתר בעזרת פונטים, תמונות, צבעים וכו’.

תוכן האתר – בחירת תכנים שיווקיים: טקסטים ומולטימדיה.

ארכיטקטורת המידע באתר – קביעת מיקום התוכן באתר: בחירת מבנה, עמודים וכו’.

ניווט באתר – יצירת כפתורי ניווט שיניעו את הגולש לפעולה ויאפשרו לו לנווט בקלות בין התכנים באתר.

כמו כן, טוען נילסן כי עלינו לבצע 3 פעולות הכרחיות שיובילו להצלחה בעיצוב אתר אינטרנט. ראשית, עלינו לבדוק מי הם המתחרים, איזה סוגי אתרים הם מציעים ולנתח את היתרונות והחסרונות בהם. כך נדע כיצד לתכנן את עיצוב האתר שלנו וליצור ממשק אתר יעיל ונוח למשתמש. שנית, עלינו לעבוד בשיתוף עם אנשי מקצוע מתאימים כמו מתכנתים, מקדמי אתרים וכו’ על מנת שנדע להתאים אפיון נכון לאתר בהתאם לצרכי העסק. לבסוף, עלינו לבצע את הפעולה האחרונה והחשובה מכולן והיא להיכנס לכובעו של הגולש הפוטנציאלי באתר. ברגע שנסתכל על האתר מנקודת מבטו של הגולש נוכל לזהות את הקשיים שהוא יכול להיתקל בהם במהלך ניווטו באתר ולדאוג לשנותם על-מנת ליצור אתר פשוט וקל לתפעול ע”י המשתמש.

מכאן, ניתן להסיק כי שימוש מקצועי ונכון של כלי עיצוב אתרים אינו תלוי רק במתכנת ומעצב גרפי, אלא צריך להכיל בתוכו גם את הידע של מפתחי אתרים, אנשי שיווק, מנהלי פרויקטים, קופירייטרים ועוד.

אנו בפרסום אוקיי שמים דגש רב על תהליך עיצוב אתרים וחווית משתמש בפרט. אנו עובדים עם אנשי המקצוע המובילים ביותר בתחום. בנוסף, אנו שמים דגש רב על פיתוח טכנולוגי וחידושים בעולם האינטרנט. מטרתנו, היא להקים אתר מקצועי בעל אפיון ועיצוב נכון אשר יותאם לצרכיו של העסק. בעזרת תכנים שיווקים מקצועיים המותאמים לדרישות מנועי החיפוש אנו דואגים לקדם את האתר למקומות הראשונים ובכך להביא להצלחה עסקית ולהשגת המטרות שלשמם הוקם האתר.

השארת תגובה