אבולוציה במסלול המהיר.

אין דרך אחרת להגדיר את מה שעבר על הצרכן הישראלי בכל הנוגע לקניות ברשת ורכישות און-ליין.מאדם קדמון חששן שלפני 10 שנים רעדו לו הידיים בכל פעם שהזין פרטי כרטיס אשראי באינטרנט, עד לצרכן מתקדם שמבצע עסקאות חובקות עולם אפילו בהחלקת אצבע בסמארטפון.יותר ויותר תחומי מסחר נוטלים נתח מהעוגה האינטרנטית והישראלים פשוט קונים הכל.כרטיסי טיסה, חופשות, ביגוד, טלוויזיות, מחשבים, מזון לכלב, סופרמרקט, קוסמטיקה, מכשירים אלקטרוניים ואפילו ביטוח רכב.

יש לך חנות ואין לך אתר? הנה הנתונים שכדאי להכיר

החדירה של אתרי הקניות לשוק המקוון הינה חסרת תקדים.מחקר שנערך על ידי eBay ישראל מצא שלמעלה מ-95% מאזרחי המדינה המחוברים לאינטרנט רכשו מוצר כלשהו ברשת בשנה החולפת. יותר מהספרדים, יותר מהגרמנים ואפילו יותר מאחינו האמריקאים.כ-65% מהגולשים בסקר של איביי אף העידו שהקנייה ברשת היא פתרון מושלם ליוקר המחיה.לא לחינם חברת האופנה הבריטית נקסט (Next) זיהתה את הפוטנציאל שטמון בקהל הישראלי ודאגה להקים במיוחד אתר בעברית.בקיצור, אם יש לכם חנות בישראל ועדיין אין לכם חנות ברשת הרי שאתם עומדים להישאר מאחור.משרד פרסום ידע להגיד לכם היכן טעיתם עד עכשיו.יתרה מכך, וזאת חשוב לדעת – על אף הפופולאריות הגבוהה של אתרים בינלאומיים, רבים מהישראלים מעדיפים לקנות דרך אתרים מקומיים (40%). מדוע? מכמה סיבות:
  • ביטחון – אתרים ישראלים נותנים ללקוח הישראלי תחושה של מוכרות. לדוגמה, הגולש מסיק כי משום שהעסק הוא ישראלי, במידה שמשהו ישתבש יהיה פשוט לפתור את הסוגיה. הדברים נכונים במיוחד כאשר מאחורי האתר עומדת חנות ממשית עם כתובת, טלפון ושעות פעילות.
  • זמן אספקה מהיר – תוך מספר ימים מועטים, ולעיתים אף באותו יום, ניתן לקבל את המוצר באתר מקומי. באתר הפופולרי Ali Express, לשם השוואה, זמן המשלוח עבור חבילה קטנה עומד על 25-41 ימים (לא כולל עיכובים בלתי צפויים שהם עניין שגרתי).
  • העדפה לסחורה מקומית – לקוחות ישראלים תמיד יעדיפו לרכוש מוצר ממותג מוכר ובעל מוניטין. במרבית האתרים הבינלאומיים אין בהירות לגבי המוכר והמותג ויש חשש לזיופים או איכות ירודה. בקבוצות פייסבוק רבות העוסקות בקנייה און ליין תוכלו למצוא בנק עשיר של תמונות שהועלו על ידי רוכשים מאוכזבים המשווים בין המוצר שהוצג באתר לבין הפריט שהגיע בפועל.
  • שירות – חנות אינטרנטית ישראלית מספקת שירות לקוחות זמין, נגיש ומעל הכל בעברית. שירות לקוחות מסוג זה הוא יתרון עצום עבור הרוכשים אם מתעוררת בעיה כלשהי או צצות שאלות לגבי מידה, צבעים, זמינות, תכונות, חומר גלם, מדיניות החזרות וכדומה.
  • עברי, דבר עברית – גם אם הלקוחות הישראלים בסה”כ מסתדרים באתרים בינלאומיים ואין להם קושי מיוחד בניווט בהם, ישנה חשיבות לקריאת האותיות הקטנות וההסכם המפורט. שם יימצא מידע מהותי שלא ייכלל בכותרת ולכן רוכשים מעדיפים לבצע קניה און-ליין באתר ששפת המקור שלו היא עברית ושהם מרגישים שהם שולטים ברכישה.

חנות קיימת, הגיע הזמן לפתוח את הסניף הראשון ברשת

הקמת “שלוחה אינטרנטית” לחנות ישראלית קיימת היא צעד פשוט ואפקטיבי גם כחלק משיווק דיגיטלי.הקמת חנות ONLINE כאמור תביא להגדלה מיידית של מחזור המכירות ותשדרג את המותג באופן כללי.כמו שכבר אמרנו, הלקוחות נמצאים ברשת ומחפשים את הפלטפורמה שתאפשר להם לסיים את תהליך הרכישה מבלי לקום מהמחשב או באמצעות הטלפון/הטאבלט. שיעור הולך וגדל בקרב העסקים בישראל מוכרים את המוצרים שלהם באינטרנט והם עושים זאת בין היתר בשל היתרונות הבאים:
  • צורך של הלקוחות – אמרנו כבר שהלקוחות שלכם גולשים ברשת ברגע זה ממש? אם לא תהיה לכם חנות פעילה, אותו מאגר קונים פוטנציאלי יפנה למתחרים שלכם. ממש ככה.
  • אמון רב בחנות האינטרנטית – פלטפורמה לקניה אינטרנטית שמאחוריה ישנה חנות קיימת נהנית מהמוניטין של העסק ויוצרת ביטחון רב אצל הצרכן. חנות קיימת שיש לה אתר אינטרנט משדרת ללקוחות שהיא חדשנית, טכנולוגית ודיגיטלית.
  • זמינות 24/7 – חנות אינטרנטית זמינה לטובת הלקוחות ברמת 24/7. כן, אפילו בסופי שבוע כשאתם יושבים לאכול עם המשפחה ארוחת שישי ומבקשים שמישהו יעביר את החומוס. החנות שלכם ממשיכה לעבוד ושעריה האינטרנטיים פתוחים ללקוחות שונים ומשונים שרוצים לקנות דווקא ב-3 לפנות בוקר.
  • אין תלות במיקום – במסחר ברשת שאלת המיקום של העסק או של הצרכן יוצאת מהמשוואה. עסק קטן במצפה רמון לא צריך להיות תלוי בתיירים ובמקומיים ויכול לשלוח סחורה לכל הארץ. כך גם חנות לאביזרי סלולר ברמת גן אינה מספקת מוצרים רק לתושבי השכונה אלא לכל קצוות המדינה.