התקשרו עכשיו

072-256-9000

לימודי הייטק בשנת 2019 – לא מה שאתה חושב

Business seminar

לימודי הייטק בשנת 2019 – לא מה שאתה חושב

 

לימודי הייטק בשנת 2019 – לא מה שאתה חושב

מאז ומעולם, לאנשים היה קשה למצוא את התחום בהם רוצים ללמוד ולעבוד בו. גם בתחום של לימודי הייטק, רבים מהם עדיין מתלבטים אם באמת יתאימו לעולם הזה, כי המון מהם בטוחים ש: “עולם ההייטק, תכנות? ממש לא בשבילי”.

אני כבר הבנתי שאותה גישה לא הכי נכונה שיש, בעיקר כי ענף ההייטק עבר אין סוף שינויים בשנים האחרונות. לדוגמא, המון בוגרים של מרכזי לימודים שונים, כמו האקריו (HackerU), חשבו שאף תחום בענף הייטק לא ידבר אליהם, אך לאחר כמה חודשים, הבינו שהם טעו כשהם מצאו את הנישה והתחום שלהם.

תעשייה שהולכת ומתפתחת

כל תחום וההתפתחות שלו

בעולם המודרני של היום, אנו עדים לאינסוף מקצועות חדשים שקמים בכל שנה, לאו דווקא אפילו בעולם ההייטק, אלא במלא תחומים אחרים ושונים. כמו ברפואה אלטרנטיבית, כושר, יצירה וכו’. כך בהתאם גם ענף ההייטק התפתח.

למשל, בתחום בדיקות התוכנה, שנחשב לאחד הפופולריים והמוכרים ביותר שיש בענף ההייטק, התפתח גם הוא בשנים האחרונות. ככל הנראה מדובר באחד התפקידים המבוקשים ביותר בתעשייה. מדוע? מכיוון שבודק התוכנה הוא “עמוד התווך” האחרון רגע לפני שהאפליקציה או התוכנה שהוא בודק יוצאת לאוויר.

לבדוק שהכל עובד כמו שצריך, כל הזמן

ולא רק בזכות העובדה שעבור בודקי התוכנה התפתחו עוד כלים ואמצעים משונים, אלא גם שהתפתח בו תחום חדש לגמרי, שנקרא אוטומציה, מה הרעיון שלו? במקום שאיש ה-QA יבדוק בעצמו את התוכנה, הוא יתכנת קוד מסוים ובעזרתו הם יבדקו את התוכנה יחדיו.

כמובן שיש לכך יתרונות וגם חסרונות, לצד שני התחומים, הן הידני והן האוטומטי. אבל חשוב להדגיש שעצם העובדה שהתחום התפתח, זה לא אומר שתחום בדיקות התוכנה הידניות ייעלם. ייתכן שזה יקרה, אבל אך ורק בעתיד הרחוק.

ברמה העקרונית, כמעט וכל תחום בהייטק מתפתח. לא רק מבחינת המשכורות או הביקוש בו, אלא במרכיבים שבו. כשבוחרים מרכזי לימודי שיכשיר אותך לשם כך, חשוב לדעת שהם בקיאים בכל שינוי או כל דבר אחר שמתרחש בתחום, על מנת שתצא לתעשייה בצורה המקצועית, הטובה ולא פחות חשוב – מעודכנת.

האם גם עולמות הקריאייטיב “פלשו” לענף ההייטק?

כיום, מקצועות מענפי הקריאייטיב הצליחו לעשות את דרכם לעולם ההייטק, הרבה ארגונים, הבינו את הצורך הבסיסי בעולמות הללו ובהתאם לכך התחילו לגייס אנשים מהתחומים האלה.

האם אני חושב שתחומים כמו בניית אתרים, בדיקות תוכנה, מנתחי מערכות מידע וכו’ הם משעממים ולא דורשים יכולת קריאייטיבית? חלילה. אני חושב שקיים שם פחות דגש על חושים יצירתיים, אלא יותר על טכניים, מסוגלות לעבוד וללמוד המון וכו’.

עולמות הקריאייטיב

כשמדברים על תחומים קריאטייבים, אני חושב על התחומים הבאים:

  • שיווק דיגיטלי
  • אנימציה תלת מימדית
  • יצירת משחקי מחשב
  • כתיבת תוכן
  • עיצוב גרפי
  • UX/UI
  • קופירייטינג

למשל, נחשוב על חברה מסוימת שתרצה לפתח אפליקציה לעולם הדייטינג, נניח ונקרא לה  “LoveLink”. לאחר שהמיזם התחיל להתפתח, המפתחים התחילו לעבוד על האפליקציה והיא כבר ממש בשלבי סיום, חשוב שאנשי UI ו-UX יעברו עליה. תפקידם העיקרי הוא לוודא שחווית המשתמש תתבצע בצורה האיכותית והטובה ביותר.

מיד כשהאפליקציה תהייה מוכנה לצאת לאוויר, במקום שהסטארט-אפ המתחיל יצטרך למצוא משרד פרסום שיעשו לו את העבודה מבחינת השיווק שלה. היא תגייס כמה וכמה אנשי דיגיטל, שיעבדו בצורה המקצועית והטובה ביותר על מנת להפיץ אותה.


אפליקציה – לא רק תכנות ופיתוח

כיצד הם יוכלו לעשות זאת? האמת, שיש אינסוף גבולות, אבל הם יתמקדו בעיקר בפלטפורמות הפרסום של גוגל ופייסבוק. הרי לפרסם במקומות האלה זה לא עניין של “קליק וגמרנו”, הם יצטרכו ללמוד בצורה המקצועית והטובה ביותר את המקצוע שלהם (לכן, גם תחום השיווק נכנס אל לימודי הייטק).

אבל העבודה של אותם אנשי דיגיטל ומעצבים גרפיים לא נגמרת, הם כל הזמן יצטרכו לבדוק כיצד הם משפרים את העבודה שלהם, מתי ניתן לתקן כשיש תקלה מסוימת ותמיד לדעת שיש להם לאן לשאוף.

“גם אתה יכול, רק צריך להאמין בעצמך ולעבוד קשה”

אני יודע שהכותרת הזאת נשמעת כמו קלישאה ששומעים מאיזה מנטור או מסרט הוליוודי, אבל כשמדובר על מקומות כמו אקדמיה, לימודי הייטק או קורסים, זה משפט שהוא באמת נכון. למה? ובכן, יש לי סיפור על חבר קרוב, שעבר מסלול לא פשוט בחייו, אבל בסופו של דבר – הצליח למצוא מקצוע שהוא אוהב לעסוק בו.

נתחיל מזה שאמציא לו שם אנונימי, לצורך הדוגמה בובי. בובי היה ברמן בחיי הלילה של תל אביב. איש שעבד קשה כל חייו ועד גיל 28 הוא הבין שהוא מיצה את התחום, השעות אינן שעות, המשכורת יחסית גבוהה, אבל היא לחלוטין לא שווה את זה.

הוא התחיל לחפש את התחום שהתאים לו, הוא חשב בתחילה חשוב על תחום ראיית החשבון, הוא התחיל להתעניין בקורסים, בסילבוסים וכו’. בשורה התחתונה, לאחר כחודש של התלבטות, הוא הבין שזה ממש לא בשבילו.

למה? כי לבובי יש ראש יצירתי, קריאייטיבי, כזה שפועל כל הזמן, נון סטופ. הוא שמע על האקריו (HackerU) ונכנס לאתר שלהם, בדק כמה קורסים שונים, ביניהם את שיווק דיגיטלי, הוא סיפר לי תוך כדי הגלישה באתר שתחום הדיגיטל תמיד עניין אותו אבל הוא קצת חשש מלהיכנס אליו.


להאמין בעצמך

ישבתי איתו לשיחה והסברתי לו שהכרתי כמה אנשי דיגיטל ושהוא בעצמו יכול להיות מנהל דיגיטל המושלם. “אתה יצירתי, מוכשר, כל מה שאתה צריך הוא להיכנס אל הקורס, לעבוד קשה, אבל באמת קשה, מבלי לתת לעצמך הנחות והכי חשוב – ליהנות ממה שאתה עושה”.

בובי השתכנע, הוא נכנס אל הקורס וכבר במהלכו התחיל לשווק באופן עצמאי מספרה (ברבריה) ומסעדה איטלקית שהכיר עוד לפני כן, כיום הוא מודה לי על אותה שיחה. הוא במהלך הקורס תמיד שאף ללמוד כמה שיותר חומרים חדשים, להתעדכן בכל מה שקורה, להקשיב למרצים ולא לפחד לנסות לבקש מהם עזרה במידת הצורך.

לסיכום, לימודי הייטק לא צריכים להפחיד אף אחד, כל מי שטיפה רוצה להכיר את התחום, יכול להגיע אל ייעוץ לימודים באותו מקום שהוא רוצה ללמוד ולהיות בטוח שהתחום שהוא מעוניין בו באמת מתאים לו.

 

 

Share this post

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד