פייסבוק הינה הרשת חברתית הפופולארית והמצליחה ביותר בעולם. פרסום בפייסבוק הינו דרך יעילה וזולה מאוד בהשוואה לאמצעי פרסום אחרים, המעניק חשיפה ממוקדת לאלפי גולשים בעזרת פילוח ממוקד לקהל יעד לפי גיל, מין, איזור מגורים, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד.

בעלי עסקים המשתמשים בפייסבוק לצורך פרסום ושיווק העסק שלהם יודעים שזו אחת הפלטפורמות הזולות והיעילות ביותר הקיימות כיום. הפילוח הממוקד של קהל היעד והאפשרות לקבל נותנים על הקמפיין בזמן אמת, מאפשרות לנו לנתח את יעילות הפרסום ולערוך שינויים במידת הצורך.

אולם, גם את אתם כבר מכירים היטב פלטפורמה זו, ישנן מספר שיטות שכדאי לכם להכיר שבעזרתן תוכלו למקסם ביצועים ולייעל את הפרסום בפייסבוק. להלן הטיפים החשובים אשר יביאו את הקמפיין שלכם להצלחה מסחררת:

הכנת תשתית לפרסום

השלב המקדים לפרסום בפייסבוק והעלת קמפיינים הוא הגדלת כמות האוהדים בעמוד העסקי ע”י יצירת עניין ומשיכה של הגולשים אל העמוד. ניתן לעשות זאת באמצעות עיצוב יפה ונכון של העמוד העסקי – תמונת קאבר ופרופיל, מילוי פרטי העסק ודרכי התקשרות, כתיבת תוכן שיווקי מעניין ורלוונטי לקהל היעד ובנוסף פרסום של פוסטים שיצרו עניין ויגרמו לגולשים להישאר בעמוד שלכם.

פרסום מותאם וממוקד לקהל יעד

הפרסום בפייסבוק הינו ממוקד מאוד ומאפשר לפלח את קהל היעד עפ”י נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, עיסוק ועוד. מלבד הפילוח הכללי ניתן למקד אותו עוד יותר בעזרת מילות מפתח או לפי אוהדים של עמוד דומה הפונה לאותו קהל היעד שלך.

עיצוב מודעה בצורה נכונה

על מנת שפרסום בפייסוק יעבוד, הדבר החשוב ביותר הוא בחירת תמונה ועיצוב נכון שימשוך את עיניי הגולשים. בנוסף לכך, גם הקופירייטינג הנלווה למודעה צריך להיות מושך, קצר וקולע. נתונים אלה, הם שיקבעו אם הגולשים יקליקו על המודעה או לא. לכן, מומלץ לנצל את המקום שפייסבוק מאפשרת לשים בו טקסט שיווקי על גביי התמונה.

התמונה והמסר השיווקי שתבחר, תקבע במידה רבה את כמות הגולשים המתעניינים. לכן, חשוב להשקיע בבחירת תמונה ועיצוב איכותיים , גם אם זה כרוך ברכישת תמונה ממאגר או צלם או בעיצוב גרפי מקצועי. כמובן, חשוב שהמסר השיווקי ימוקם בצורה טובה שתשתלב עם התמונה.

תמונה מוצלחת צריכה להיות איכותית, ברורה וייחודית, אשר תתפוס בקלות את עיניי הגולשים בין כל המודעות האחרות המופיעות בניוזפיד שלהם.

הפניית הגולשים

אם מטרתכם היא ליצור מעורבות של הגולשים, כלומר לייקים לעמוד, תגובות, שיופים ופניות, מומלץ שהמודעה תישאר בתחום הפייסבוק ולא תקושר לדפים חיצוניים. אולם, אם המטרה שלכם היא לקבל לידים חדשים, מומלץ להפנות את הגולשים לאתר שלכם או לדף נחיתה הבנוי בצורה טובה וממוקדת מטרה. הפרסום בפייסבוק יכול להגדיל בצורה משמעותית את התנועה באתר שלכם ע”י פרסום קישורים של מאמרים מהאתר שלכם בפייסבוק.

פרסום מודעות

בפייסבוק ניתן לפרסם מודעות במספר דרכים:

  1. פרסום דרך מנהל המודעות של פייסבוק
  2. קידום ממומן לפוסטים בעמוד (Boost Post)
  3. קידום עמוד דרך Promote Page

מבין אפשרויות אלו, הדרך המומלצת והזולה ביותר אשר תיתן לכם פילוח ממוקד ביותר עפ”י קריטריונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכו’ היא דרך מנהל המודעות. האפשרויות האחרות יקרות בהרבה והפילוח בהן אינו ממוקד. לכן, מומלץ לקדם את המודעות ואת העמוד דרך מנהל המודעות ולהימנע מהוצאות כספיות גבוהות.

תוצאות

כאשר מטרת הפרסום בפייסבוק היא לייצר לידים ופניות מלקוחות, כדאי לבדוק כמה גולשים הקליקו על המודעה. חשוב לתת למודעה לרוץ כמה ימים לפני שמגיעים למסקנות משום שצריך לזכור כי באינטרנט יש לוח זמנים. כלומר, יש ימים ושעות מסוימות ביום שבהן התנועה בפייסבוק היא דלה יחסית בהשוואה לימים ושעות שבהן יש תנועה רבה.

הצלחת הפרסום בפייסבוק

חשוב לזכור את המטרה העיקרית שלשמה פרסמתם מודעה בפייסבוק והיא קבלת פניות מלקוחות פוטנציאלים שיביאו להגדלה במכירות. לכן, חשוב מאוד לדאוג לפרסם דרכי התקשרות לבית העסק שלכם.

לסיכום, לאחר שקיבלתם מאיתנו את כל הטיפים החשובים לפרסום בפייסבוק, אתם מוזמנים לנסות זאת בעצמכם ולהיווכח בעצמכם לכוח השיווק הגדול שיש לפייסבוק