התקשרו עכשיו

072-256-9000

חשיבות התמונה

2019-04-02_2231

חשיבות התמונה

2019-02-21_1611

אם תמונה הייתה דיגר היא הייתה אוכלת את המילה

מי מאתנו לא מכיר את האמרה הלעוסה “תמונה אחת שווה אלף מילים”, אמרה שאותה הגה הפילוסוף הסיני קונפוציוס עוד לפני כ2,500 שנה, תקופה שבה עוד לא הומצאה המצלמה ובטח שלא האינסטוש. אז למה הוא התכוון וכיצד הוא חזה כ”כ הרבה קדימה? ובכן אותו פילוסוף סיני בעל שם שלא ניתן להגות אמר “תמונה”, אך התכוון למבט ישיר – התכוון שאין כמו לראות סיטואציה, להבדיל מלשמוע שמועה.

שנחזור להווה?

מרשתית העין לרשתות החברתיות – התמונה כיום מתקבלת באמצעות מצלמה ומעובדת באמצעות פילטרים ותוכנות מתקדמות. אפילו אותו מבט ישיר שהיה מקובל ליזום בעת שיחה אישית, כיום מופנה כלפי המסך, אם כי השיחה וירטואלית ואם כי אנשים נשאבים למדיה.

שנקפוץ לשיווק?

מצד אחד האמרה “תמונה אחת שווה אלף מילים” לעוסה עד לבלי די, אך מצד שני היא עדיין נכונה ובעולם השיווק שווה לא מעט כסף, כי כל עוד תצליחו להטמיע תמונה שתופשת את תשומת הלב ומעוררת עניין (לטוב או לרע), הרי שאתם שם – עושים את עבודת השיווק נאמנה.

פי 60 אלף יותר מהר

אז כיצד הופכים את האמרה הידועה (חס וחלילה שנחזור עליה שוב) וגורמים לה לא להיות שווה אלף מילים, אלא אלף לייקים? זו השאלה שעבורה התכנסנו, אך ראשית נציין את העובדה המדהימה הבאה: המוח האנושי מעבד תוכן ויזואלי פי 60 אלף יותר מהר, מאשר המהירות שבה הוא מעבד תוכן טקסטואלי!

זוכרים את “מיפ מיפ” האצנית מבית “לוני טונס”? אז תמונה יותר מהירה!

לו היינו פיקאסו

לו היינו פיקאסו אולי היינו מצליחים לצייר תמונה מדויקת שמעבירה את המסר הרצוי, אך לצד העובדה שפיקאסו כבר לא נהיה, אנו כן אנשי קריאייטיב ובינינו מצויים אנשי גרפיקה מובילים.

התפקיד של משרד פרסום הוא למצוא (או ליצור) את התמונה המתאימה ביותר, כאשר התמונה “המתאימה ביותר” אינה בהכרח יפה או הרמונית, אך כן כזו שמצליחה להעביר את המסר הרצוי באמצעות מבט בודד.

גם טקסט הוא סוג של תמונה

המוח האנושי מקטלג כל סוג של מידע, ועל כן בין היתר חשוב לקחת בחשבון כיצד מציגים את הטקסט: האם כגוש חסר אוויר לנשימה, או לחלופין באופן מאוורר, מחולק לפסקאות ואף ממוספר.

מחקרים מראים שלא רק שאנשים מעדיפים את האופציה השנייה, אלא לא פעם מתעלמים מראש מהאופציה הראשונה, ולו כי היא מלחיצה.

general_namer_
-טופז-_3_web

כוחה של תמונה

רגע לפני שנסביר כיצד בוחרים בתמונה המתאימה, נסביר מדוע המשימה כה חשובה. ובכן בעוד שתוכן מילולי מסייע לחברה להתברג במקום גבוה במנוע החיפוש, הרי שתמונה איכותית מסייעת במלאכת הקידום (מסייעת לקדם תוכן, אתר, פוסט וכדומה). בנוסף, תמונה איכותית נטמעת בזיכרון, כי גם אם שכחנו מה שם החברה או מה בדיוק היא מציעה, הרי שאת התמונה (ואת המסר שהיא באה להעביר) סביר ביותר שכן נזכור. מבקשים לבחון אותנו? תענו על שתי שאלות:

  1. על מה דיברנו לפני שלוש פסקאות?
  2. איזו תמונה פרסמנו ומה היא באה להביע?

ובכן סביר ביותר שבשאלה הראשונה גמגמתם, אך בשאלה השנייה כבר לא היססתם.

טיפים לתפעול מושכל של תמונות

הבטחנו תשובה לשאלה כיצד תמונה יכולה להיות שווה 1000 לייקים ועתה נקיים!

עברו על הטיפים הבאים:

  1. יש להקדיש מחשבה לבחירת התמונה.
  2. העדיפו תמונה צבעונית, צבעוניות מניעה לקרוא את הטקסט המקושר.
  3. חשוב שהתמונה תהיה רלוונטית, ולו בדרך עקיפה.
  4. אם מבקשים להעביר מידע רב, מומלץ להעבירו באמצעות גרף או כל ממד ויזואלי אחר, כאשר אינפוגרפיקה עובדת נהדר ואף ידועה באחוזי שיתופים ולייקים מאוד גבוהים.
  5. אם הסיטואציה מאפשרת, ביחרו בתמונה שמציגה פנים, פי 38% יותר תגובות.
  6. תמונות מצולמות מושכות התעניינות, ולו כי עידן הריאליטי ממכר.
  7. אם מצלמים, נצלו את סך המאפיינים עבור קבלת תמונה איכותית, ואף תבחנו קומפוזיציה שתיצור עניין.
  8. העובדה שיש לכם מצלמה בקצה האצבעות אינה אומרת שיש לפרסם כל מה שלא התאפקתם וצילמתם.
  9. אם הנושא רלוונטי, שלבו תמונות עם חיות, שקיעות ותינוקות, החמידות האינסופית עושה את העבודה.
  10. תמונת פרופיל בפייסבוק תהיה מרובעת ובעלת 180 פיקסלים.
  11. אם מבקשים לשנות גודל של תמונה, ניתן להיעזר במגוון תוכנות חינמיות.
  12. תחליפו מדי פעם את תמונת הפרופיל, ולו בשביל ליצור עניין.
  13. אם פונים לעזרים משלימים ניתן לשלב מגוון תמונות, כגון שאלוני פלייבאז.
  14. אם מדובר בתמונת פרופיל, תזכרו שהיא קטנה ועל כן הימנעו מלהאביס אותה בתוכן.
  15. שילוב מנצח! קחו תמונה ושלבו על גביה משפט / מסר קצר.
  16. ברוב המקרים יש עדיפות לתמונות רוחב.
  17. יש לשים לב שאיכות התמונה אינה פוגמת במהירות הטעינה של האתר. על מנת לסדר זאת יש מגוון אפליקציות ייעודיות. 

מעבר למילים

יש לנו אהבה גדולה למילים. לתנועה, לקצב ולחוכמה שלהן, אך יש דברים שתמונה יכולה להעביר הרבה יותר טוב, ולו כי תמונה יכולה להעביר בשנייה את התחושה הרצויה. אי לכך אין זה מוגזם לציין שגם בתחום התמונות האופטימיזציה רוחשת ומשפיעה.

אופטימיזציה ויזואלית

במה מדובר? בין היתר בדיקת המהירות של גוגל מושפעת ממשקל התמונה ועל כן יש להימנע ממשקל יתר, מתמונות כבדות. כמו כן, יש לזכור שגוגל לא מזהה את תוכן התמונה, ועל כן מוטב לסייע באמצעות התגית ALT (תג שמתאר בקצרה מה מופיע בתמונה), או באמצעות תוספת של טקסט מתומצת.

מה עושים אם מדובר באתר מסחרי שמכיל עשרות תמונות? ובכן על מנת שמנוע החיפוש גוגל יישאר מעודכן, מומלץ לבנות מפת אתר שמעדכנת באופן קבוע את הרשימה. כיצד פייסבוק נכנסת לתמונה? ובכן עסקים רבים בוחרים למשוך באמצעותה תנועה לאתר, ועל כן חשוב שהקישור לאתר לצד התמונה הרצויה יופיע כראוי. לשם כך ניתן להיעזר בפורמט Open Graph, פורמט שמאפשר שליטה מלאה הן על התמונה שתופיע בתצוגה המקדימה והן על התיאור המילולי שמשלים את התמונה.

תיזכרו את “מיפ מיפ”!

שנסכם? חפרנו!

אבל בפעם הבאה שתעמדו לבחור תמונה לצורכי שיווק ותיזכרו ב”מיפ מיפ” (עוף מהיר כסילון שנוטה להתחמק מהזאב), גם תיזכרו במאמר הזה, תיכנסו אליו ותקבלו מענה נקודתי.

-טופז-_web
-לייף-_2

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
גלילה לראש העמוד