מצד אחד אנשים הם טיפוסים שצמודים להרגלים באופן בלתי ניתן להפרדה, גם אם אותם הרגלים אינם בהכרח הגיוניים, אך מצד שני אנשים הם גם טיפוסים ורסטיליים, טיפוסים שמרגע שהם נחשפו לשינוי שהוכיח את עצמו, הם פשוט יתמכרו לדרך חדשה – כל עוד היא תמשיך להצדיק את עצמה.

היכן זה תופס אותנו? בכול הנוגע לתפישה של אנשים לגבי רכישות און ליין.

משלימים פערים

עברו השנים בהם אנשים חששו לבצע רכישה דרך הרשת והעלו בראשם שלל תרחישים מופרכים בכל הנוגע לרגע בו הם יעזו להזין את פרטי האשראי שלהם.

אלא שכיום אנשים מבצעים רכישות ברשת בדיוק באותה הקלות בה הם מתעדכנים דרכה בחדשות ובדיוק באותה הקלות בה הם מתפעלים דרכה מערכות יחסים וירטואליות.

אי לכך כל בעל עסק צריך להכיר בעובדה אחת פשוטה – כיום אנשים גולשים לא מעט ברשת ואף רוכשים דרכה באופן שגרתי אינספור מוצרים.

מבקשים נתונים יבשים אך מרעננים? עברו על שורת הנתונים הבאה:

  1. רק בארץ ניתן למצוא כ800 אלף איש אשר מנצלים את אופציית התשלום פייפאל.
  2. כ2.5 מיליון מתושבי המדינה מבצעים רכישה מקוונת.
  3. בזכות המדיניות שמאפשרת החזרה של מוצרים, הרבה יותר ישראלים חשים בטוח לבצע עסקה מקוונת, למרות ש86% מהקהל הישראלי אינו מממש את אופציית ההחזרים.
  4. 80% מהישראלים מעניקים חוות דעת חיובית על אופי הרכישה המקוונת, בהמשך ניגע בסיבות שמובילות לכך.
  5. כיום יש עלייה דרסטית בכול הנוגע לחיפוש מקוון – הן דרך הסלולר והן דרך הטאבלטים – כ72% יותר מהשנה הקודמת.
  6. כיום 70% מבני הנוער מבצעים רכישות ברשת.
  7. יותר מ70% מבני הנוער מחוברים לאפליקציות של קניות ברשת.

 

אתם לא רוצים להיות שם גם?

שיווק חנות באינטרנט

קרדיט: https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3642127,00.html

 

לעיתים החיים יכולים להיות קלים

אם פעם כל מי שהחזיק במוצר מסוים ישר מיהר לבחון הסכמי שכירות, מיהר לראיין עובדים, להדפיס שלטים ולתלות על דלת החנות את שעות הפתיחה, הרי שכיום יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שני דברים חשובים:

האחד שגם אם יש חנות פיזית אין מדובר בחלופה עבור השקעה בשיווק דיגיטלי

ושנית כיום אין הכרח לפתוח חנות פיזית – אלא ניתן מראש להסתמך רק על חנות און ליין אשר מגובה בשיווק דיגיטלי וזאת כי בעוד שלקיומה של חנות פיזית יש לא מעט חסרונות, הרי שלקיומה של חנות און ליין לצד פרסום באינטרנט יש כוח רב, שלא פעם מאפשר לוותר על כאב הראש שכרוך בניהול חנות פיזית.

הבעיה שמאחורי הפתרון

רגע לפני שנבין מדוע כיום הרשת מוצפת בשלל חנויות און ליין, נעצור להבין מהי הבעייתיות בניהול חנות פיזית, ואם אתם כבר בעלי חנות, אתם מוזמנים לדלג לפסקה הבאה, כי סביר להניח שאתם חווים את הקשיים באופן יומיומי.

נשארתם? עברו על רשימת הסיבות:

  • הנתונים מראים שהמכירות במתחמי הקניות רחוקים מלהיות כבעבר, ולו בשל כוחה הרב של הרכישה המקוונת.
  • החזקת חנות פיזית כרוכה במגוון תשלומים ללא מעט ספקי ונותני שירות.שיווק חנות באינטרנט
  • החזקת חנות פיזית מצריכה תחזוקה של מדפים, ניקיון יומיומי, השקעה בעיצוב, פרסום באינטרנט (ובמוקדים נוספים) וכדומה.
  • החזקת חנות פיזית מצריכה את הבעלים להיות נוכחים בחנות פרק זמן משמעותי, פרק זמן שניתן היה לנצל עבור מגוון פרמטרים משלימים – כגון שיווק דיגיטלי, פיתוח השירות, או תיאום מול ספקים.
  • החזקת חנות פיזית אינה מאפשרת חופש בשעות הפתיחה.
  • החזקת חנות פיזית לא פעם כרוכה במגע פרונטלי מול מגוון לקוחות שרק מבקשים להעביר את הזמן – על חשבון הזמן שלכם בעלי החנות..
  • לא פעם החזקה של חנות פיזית מובילה להתמודדות מול ביזה והרס של ציוד.

לקפוץ למים

כיום לשיווק הדיגיטלי יש לא מעט יתרונות, לא רק עבור בעלי עסקים אשר מבקשים להגדיל את נתח הרווחים, אלא גם עבור לא מעט יזמים שמבקשים למכור מוצר בפעם הראשונה – מבלי להתחייב לחוזה שכירות, מבלי לקפוץ למים עמוקים מדי ומבלי יותר מדי לחשוש, וזאת כי כיום שיווק דיגיטלי הפך להיות כלי מאוד פופולארי, כך שעם הביקוש המתעצם, כך גם ההיצע גדל ומי שיודע לעשות אחד ועוד אחד, במהרה מבין שהתחרות על כל לקוח גדלה, כך שהשורה התחתונה היא שהן העלויות עבור הקמת חנות און ליין והן ההשקעה בפרסום באינטרנט (שבין היתר כולל שיווק באמצעים דיגיטליים) הפכו להיות הרבה יותר זניחים – כלומר הרבה יותר זולים.

מכאן שאם לצורך הדוגמה ניקח תכשיטן שמבקש למכור את הקולקציה ללא השקעה יתרה, נראה שהפתרון האידיאלי עבורו מצוי מאחורי שיווק דיגיטלי שבין היתר כולל פרסום ממוקד באינטרנט.

 

למי קראת פראייר?

הישראלים ניחנו בכול מיני תכונות, אך בכול הנוגע לרכישות – יש תכונה אחת שמאפיינת כל ישראלי באשר הוא – ישראלי הוא לא פראייר!

אי לכך ישראלי אינו ממהר להוציא את הסכום הנדרש מבלי לבצע השוואה וכל ישראלי מרגיש הרבה יותר טוב כאשר הוא יודע שהוא השיג יותר בפחות, גם אם על הדרך הוא שיתף פעולה עם מהלך מתחכם כגון "קנה יותר ושלם פחות" (מהלך שגם בשיווק הדיגיטלי עובד יפה מאוד).

למה הזכרנו כל זאת?

א' על מנת להחמיא לאופי הישראלי וב' על מנת לציין שישראלים למדו שכאשר הם מבקשים לוודא שהם רוכשים חכם, הזירה האינטרנטית מהווה עבורם כלי מהותי עבור השוואות מחירים ומתחרים.

אי לכך אם אתם לא משקיעים בפרסום ברשת האינטרנטית – אתם פשוט לא קיימים עבור לא מעט רוכשים.

לא חבל?!

 

יתרונות שגם אתם צרכים להכיר

ציינו מדוע מאוד משתלם לפתוח חנות און ליין ולהשקיע בשיווק דיגיטלי עבור בעל עסק חדש או קטן, אך יש לקחת בחשבון שגם עסקים בינוניים ואף גדולים מרוויחים מכך לא מעט, וזאת כי לצד השקעה מזערית, הם זוכים לחשיפה יעילה – ולו באמצעות פרסום באינטרנט.

מכאן שבעל עסק אשר מבקש לחיות את הקידמה ולהפיק את המרב, כבר מזמן גילה את שורת היתרונות הבאה:

  • כיום 92% מהישראלים נכנסים לרשת לפני ביצוע רכישה כזו או אחרת.חנות באינטרנט
  • אנשים רבים מבינים שבמקום לצאת מהפיג'מה, למלא דלק ולחפש חנייה – הם יכולים תוך כדי ארוחת הבוקר (או אפילו העבודה), לסיים את משימת הרכישה, ואף לדעת שהם השיגו מחיר טוב וחסכו זמן.
  • אנשים אוהבים חופש, במיוחד בעידן בו יש מרדף בלתי פוסק אחר הכנסה ומגוון התחייבויות וסידורים. אי לכך שיווק דיגיטלי מאפשר לבצע הזמנה בכול שעה רצויה, ולו בשעות הערב לאחר שכול החנויות הפיזיות כבר מזמן נעלו את הדלתות.
  • בכול הנוגע למדידת בגדים, יש להבין שלא כולם אוהבים לעמוד מול המראה שלידם רוכשים נוספים. מכאן שרכישה מקוונת אשר מאפשרת החלפה, מניעה הרבה יותר אנשים לסגור עסקה.
  • ציינו שישראלים אינם פראיירים ופה נוסיף ונציין מאפיין נוסף – ישראלים לא חזקים בלעמוד בתור. אי לכך חנות און ליין לא רק פותרת זאת, אלא גם מונעת שיעקפו אתכם בתור.
  • הכנסה פאסיבית היא שם המשחק בכול הנוגע לשיווק דיגיטלי. מכאן שניתן ללכת לישון ובבוקר לגלות שבזמן שהתהפכתם מצד לצד וצחצחתם שיניים – בעצם הייתם מאוד יעילים, מכרתם מגוון מוצרים.
  • עובדים עשויים להיות יעילים, אך גם לבקש הפסקת צהריים, העלאה במשכורת, החלפה במשמרת וימי מחלה. עם זאת חנות און ליין לא רק שאינה מצריכה תלושי חג, אלא גם לעולם לא תשמעו אותה מתלוננת.
  • אין לטעות שפתיחה של חנות אן ליין סוגרת את הפינה, אלא גם פה יש צורך בשיווק דיגיטלי חכם ומדויק, אך יחד עם זאת פרסום באינטרנט שנעשה נכון, עשוי להיות הרבה יותר יעיל ואפקטיבי מכל פלטפורמה שיווקית אחרת.
  • בין אם יש לכם סחורה רבה או מועטה, פרסום באינטרנט אינו מסגיר את כמות הסחורה, ומאפשר לכל כמות להיראות במיטבה.
  • כפר גלובאלי זה כאן! שיווק דרך המדיה הדיגיטלית מאפשר למכור מוצרים מהצפון גם לקהל יעד מהדרום, כך שהיקף הפריסה הרבה יותר גדול.לעמוד בתור

צועדים עם הקידמה

לסיכום נציין שעבור הרבה רוכשים אם אתם לא במדיה אתם פשוט לא קיימים, כיום הפרסום האינטרנטי הרבה יותר נגיש ומדויק וכיום רוב הציבור בא במגע כזה או אחר עם הרשת האינטרנטית – כך שחבל לא לנצל זאת עבור הגדלת היקף המכירות. בהצלחה!