התקשרו עכשיו

072-256-9000

הקמת חנות באינטרנט

הקמת חנות באינטרנט

אין זה סוד שכיום במקום לתפוס מקום בחנייה של החנות, לקוחות תופסים מקום מול המחשב, ובזמן שהם שותים קפה (ושומעים מוזיקה) הם עורכים קניות שוות, כאלו שמאפשרות לחסוך זמן וכסף, ועל כן ממש כפי שברור מדוע לכל עסק צריך להיות אתר, כך גם ברור מדוע יהיה זה פשע לא להקים חנות אינטרנטית, כזו שפתוחה 24 שעות ביממה, שתמיד נקייה ומאורגנת ואף שאינה דורשת תשלומי ארנונה, מים וחשמל.

קודם מקימים אח”כ משווקים

כל עוד אינכם בקיאים בתחום המחשבים והשיווק הדיגיטלי, אתם זקוקים לעזרה מקצועית עבור הקמת חנות אינטרנטית, כי גם אם תבחרו באופציה של הקמת חנות באינטרנט באמצעות פלטפורמה קיימת שרק מותירה לשבץ נתונים אישיים, הרי שעדיין יש צורך לסייע לאנשים למצוא את החנות, ופה כבר לא מדובר בהקמת חנות וירטואלית, אלא כבר יש צורך במערך שיווקי מקיף, בין אם ממומן ובין אם אורגני, עובדה שמובילה לצורך להסתייע בחברת שיווק שמעניקה שירותים מקיפים: הן שנוגעים להקמת חנות והן שנוגעים לשיווק דיגיטלי.

חמש יתרונות שיגרמו לכם להקים אתר אינטרנטי

  1. תקומו בבוקר ותגלו שבזמן שישנתם סגרתם כמה עסקאות שוות.
  2. תגיעו לקהל יעד הרבה יותר נרחב ושאינו תלוי במיקום הגיאוגרפי.
  3. תשדרו רצינות ומקצועיות.
  4. לא תאפשרו למתחרים ליהנות מיתרון יחסי, רק כי להם יש חנות וירטואלית ולכם אין.
  5. הזדמנות להעביר ללקוח מידע מלא אודות המוצר, מבלי לנהל שיחה ארוכה ומתישה.

חיסרון לצד פתרון

לצד שלל היתרונות שזה עתה ציינו, אין להתעלם מהחיסרון המהותי של חנות אינטרנטית, אותו חסרון שעוד עשור מהיום עתיד להתנדף לגמרי. במה מדובר? בתחושת חוסר האמון שרבים מהלקוחות חשים כאשר הם מבקשים לרכוש מוצר באופן מקוון – מבלי לגעת, להריח, למדוד ולנסות. כיצד מתגברים על כך? ראשית חשוב להכיר בבעיה ולחדד אותה, ובהתאם למצוא את האפיק הנכון ביותר בכדי ליצור מענה. 

כדוגמה נציין את חברת נקסט שזיהתה בעיה והצליחה לגבור עליה. החברה הבינה שרבים חוששים לרכוש דרכה נעליים, ולו כי המידות של נעלי המותג אינן תואמות מידות אחרות, ועל כן היא הוסיפה דף מידות שמיועד להדפסה, כך שהלקוח זוכה להניח את הרגל באופן פיזי על הדף ובהתאם לסימון הוא מוודא איזו מידה להזמין. 

מדוע ציינו עוד בהתחלה שמדובר בחיסרון שעומד אט אט להתנדף? כי הדור של היום גדל לתוך הסיטואציה – רגיל לרכוש באופן מקוון, כך שאותה תחושת חוסר אמון כבר לא תשפיע עליו. עם זאת, כן קיימים עזרים שמחזקים את תחושת האמון ופה נציג אותם:

  1. השקעה באמצעי רכישה מאובטחים שכוללים אייקונים מוכרים, קרי אייקון של פייפאל, מנעול, חברות האשראי וכדומה.
  2. מתן במה לתגובות של לקוחות מרוצים וציון כמות המוצרים שעד עתה נרכשו. מהי המטרה? ככול שהלקוח יחוש שהחנות הווירטואלית יותר עמוסה (ועדיין אין תורים בקופה), כך הוא יחוש יותר בטוח וימהר לסגור עסקה. 
  3. הטמעה של עמוד אודות שבין היתר כולל מידע אישי. באופן שכזה הלקוח חש שיש אדם אנושי בצד השני.

 דגשים חשובים

הקמת חנות אינטרנטית מצריכה לבחור האם מדובר בנדבך שמהווה חלק מאתר החברה, או לחלופין האם מדובר בפורטל ייעודי שעומד בפני עצמו. מה עדיף? אין למהר להעניק תשובה, הכול תלוי בסוג המוצר, באופי האתר, בדגשים אישיים, בתקציב שמיועד עבור שיווק וכדומה. בכול אופן יש כמה דגשים שכל חנות אינטרנטית חייבת ליישר עמם קו, וזאת על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל. במה מדובר? עברו על הרשימה הבאה:

  • חשוב ביותר שההתמצאות בחנות תהיה אינטואיטיבית לשימוש.
  • חשוב ביותר שאופי סגירת העסקה ידרוש מהלקוח מינימום שיתף פעולה, אחרת הוא עשוי להתייאש מראש ולוותר על הרכישה.
  • חשוב ביותר שהחנות תציע כמה שיותר מידע אודות המוצרים שעומדים למכירה (תורם לתחושת האמינות), אך זאת באופן תמציתי.
  • מוטב לצרף עמוד אודות, וזאת על מנת שלקוח חדש יחוש יותר ביטחון לרכוש באופן מקוון.
  • רצוי לבחון מה אידאלי להדגיש, למשל אייקונים של רכישה מאובטחת.
  • יש לוודא שעיצוב אתר החנות מיישר קו עם עיצוב האתר הכללי (ועם אופי המוצרים). אחידות בשפה העיצובית תמיד חשובה.
  • מוטב לנצל את העובדה שהחנות אינטרנטית, ולו בשביל למשוך תנועה מפלטפורמות אחרות, כגון פייסבוק, מייל ואינסטגרם. כיצד? באמצעות שיתוף המוצרים והקישורים ביעדים אחרים.
  • האתר צריך להציע ללקוח מספר שיטות משלוח, ולו על מנת שהוא יחוש בשליטה מלאה.
  • אם קהל היעד אינו ישראלי, חשוב שהאתר יאוחסן על שרת שמצוי במדינה הרלוונטית, בהתאם  לקהל היעד. 

ניהול מקצועי של חנות באינטרנט

 עד עתה נגענו בקצה המזלג במגוון דגשים חשובים עבור הקמת חנות אינטרנטית ואילו עתה נציין שאם אכן בחרתם להיעזר במשרד פרסום, תזכו לייעל את האתר באמצעות נדבכים נוספים, כגון “הטמעת חיפוש מתקדם”, “ניהול קופונים”, “ניהול מוצרים”, “ניהול מלאי”, פיענוח “סטטיסטיקת רכישה”, “ניהול דו”ח תקופתי” ועוד.

עלויות

גם אתם הגעתם לידי החלטה שמגיע לעסק שלכם אתר – מגיע לו הזדמנות אמתית להיראות ולהישמע? ובכן חשוב להבין בפני מה עומדים, ולו מבחינת עלויות, כי אם נודה באמת, אין שאלה שלו השירות היה ניתן בחינם הייתם מבקשים את האתר הכי מושקע, הכי חכם והכי מושך, אך כיוון שסנטה קלאוס לא באמת קיים (וכסף לא גדל על העצים), כל עסק צריך לקבל החלטות מושכלות וכלכליות, ופה נסייע לכם להבין בפני מה אתם עומדים, ולו כי קיימות הוצאות משלימות וישירות:

הוצאות משלימות

  • דומיין – כל אתר צריך כתובת URL שמובילה לאתר, ועל כן יש לשלם עבור דומיין. מהי העלות? סמלית, בערך כ 70 ש”ח. 
  • שרת – ממש כפי שכל חנות צריכה מחסן, כך כל אתר צריך מערכת אחסון ופה המחיר נע בי 50 ל-  300 ש”ח, כאשר מגוון משתנים משפיעים על המחיר: מהירות הטעינה, איכות וזמינות התמיכה הטכנית, שירותי גיבויי משלימים, גישה משלימה עבור דוא”ל שמחזיק באותו שם עסק, רמת האבטחה ואיכות  שירותי הגיבוי.

הוצאות ישירות

עבור הקמת חנות אינטרנטית נמצא טווח בלתי נדלה של מחירים, ועל כן חשוב להכיר ממה המחיר מושפע: 

  • חנות מושתתת קוד סגור – ראשית נציין שיש חנויות שמושתתות על קוד סגור, כך שגם אם החנות הוקמה בחינם, מהר מאוד תגלו שעבור כל שינוי והטמעה של מידע (או שירות) תידרשו לשלם בנפרד. באופן כללי הקמת אתר באמצעות תבנית עולה סביב ה5,000 ש”ח ואם בוחרים בעיצוב אישי, כבר אפשר להגיע ל17,000 ש”ח. אופציה זו בעיקר אידאלית לבעלי תקציב נמוך שמבקשים לבצע מכירות ברשת. מצד שני, יש להיות מודעים לחיסרון – אם תבקשו להחליף חברה, תעזבו בידיים ריקות ועל הדרך תאבדו את סך הנקודות שצברתם במערכת של גוגל.
  • חנות מושתתת קוד פתוח – במקרה זה אתם בעלי העסק גם בעלי החנות. פה העלויות כבר יותר גבוהות, נעות בין 10,000 – 20,000  ש”ח, אך בתמורה זוכים לבנות את החנות בדיוק כפי שרוצים, למשל לצד פיצ’רים מתקדמים ושירותים חיצוניים. האם ההוצאה שווה? ובכן קחו בחשבון שהיתרון המהותי טמון ביכולת להרחיב את יכולות החנות ללא השקעה גדולה ואף בכול רגע נתון ניתן לקבל החלטה שעוברים לחברה אחרת.

  • חנות פרטית – לבסוף נציין שישנה חנות פרטית שמושתתת על קוד חברה. במה מדובר? לא נלאה אותכם במונחים מדעיים, אלא רק נציין שאופציה זו בעיקר משרתת חברות ענק, קרי בנקים, קופות החולים וכדומה. פה זוכים במענה מלא ומדויק בהתאם לצורכי החברה, ואם תבקשו להחליף נותן שירות, מהר מאוד תגלו שכל שינוי קטן מצריך עלות גבוהה, ולו כי אין תוספים מובנים, כך שבכול פעם מחדש נדרשת “עבודת יד”, כאשר העלות הראשונית בעצמה מאוד גבוהה – מתחילה מ 50,000 ש”ח. מכאן שאם עלות גבוהה אינה מרתיעה אותכם, אתם עתידיים ליהנות מגמישות מלאה ומאיכות מרבית. 

ליווי צמוד וקשוב

 משרד פרסום בקיא בתחום, מסייע להוזיל עלויות ובו זמנית מחזיק בשורת אנשי מקצוע מובילים בתחומם. המשרד מקפיד על ביצוע אופטימיזציה (הן של אתרים והן של מודעות וחנויות אינטרנטיות) ובאופן כללי ילווה אותכם באופן צמוד וקשוב משלב הבנת הצורך ועד שלב קבלת הכסף לחשבון וביצוע רימרקטינג ללקוחות קבועים ופוטנציאליים. חושבים על חנות אינטרנטית? הגיע הזמן ליישם – הגיע הזמן להעניק לחברה שלכם הזדמנות אמתית להגדיל את מעגל הלקוחות והמכירות!

גלילה לראש העמוד