גוגל הכריזה רשמית:
מ – 21.4 אתרי אינטרנט, שאינם מותאמים למובייל – ירדו בדירוגי תוצאות החיפוש!

אתרכם לא מותאם למובייל? תקראו

גוגל מעלה את הדירוג של האתרים הריספונסיביים

חברת “גוגל” בעלת מנוע החיפוש הפופולארי והמתקדם ביותר בעולם, שינתה את תפיסתה והחלה לבצע שינויים באופי דירוג האתרים. המגמה שלה מאוד ברורה – אתרי מובייל ואתרים רספונסיביים מובילים בראש הדירוג. “גוגל” עדכנה את האלגוריתם שלה, כך שאתרי מובייל (רספונסיביים) יקבלו עדיפות עליונה בחיפוש ובנוסף תאפשר לתוכן מאפליקציות להופיע ברשימות החיפוש.

אנו עדים לכך, שמרבית האוכלוסייה עושה שימוש במובייל ובמכשירים החכמים לצורך חיפוש מידע. הסיבה לכך, היא שמכשירים אלה מאפשרים לגולשים להשיג את המידע מכל מקום ובכל זמן. גוגל זיהתה את השינויים המתחוללים בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט בפרט והחלה בשינוי התפיסה ואופן דירוג האתרים. הדגש הוא על מתן עדיפות לאתרים רספונסיבים, כלומר בעלי עיצוב המותאם למובייל, המאפשרים חווית משתמש חיובית לגולשים.

מומחים רבים טוענים כי החל משנת 2015 כמות החיפושים באמצעות הטלפונים הניידים תהיה גבוהה בהרבה מחיפוש באמצעות מחשבים רגילים. גולשי האינטרנט מצפים מכל אתר בו הם גולשים לחווית גלישה מהנה, אשר תאפשר להם לנווט בפשטות בין דפי האתר ותקל עליהם בחיפוש המידע ומבלי להיות תלויים בסוג המכשיר שדרכו הם גולשים.

השינויים האחרונים מצביעים על כך, שחווית המשתמש של הגולשים הוא הפרמטר העיקרי והמשפיע ביותר על תוצאות החיפוש בגוגל. בנוסף לכך, בכדי שגוגל תיתן דירוג גבוה לאתרים, היא דורשת מהמפרסמים ובעלי האתרים להכניס לאתרים תוכן איכותי אשר יספק לגולשים ערך מוסף וחווית גלישה נוחה מהנה. גוגל מבצעת אופטימיזציה אשר תעניק לגולשי המובייל את חווית גלישה אופטימאלית מכל מכשיר בו הם גולשים בצורה הטובה ביותר.

יחד עם זאת, גוגל ביצעה מספר מהלכים נוספים לצורך התאמת החיפושים למכשירים הניידים. ראשית, גוגל פיתחה כלי שבעזרתו ניתן לאתר בעיות תאימות למובייל וחווית משתמש (UX/UI) באמצעות כתובת URL אשר נותנת חוות דעת על עמוד אינטרנט.
כלי נוסף הוא Mobile usabiility report,המפענח בעיות תאימות למובייל של אתר אינטרנט. כמו כן, גוגל מאפשרת סימון לעמודים המותאמים לסלולארי.

גוגל, שבד”כ אינה נוטה לשתף בשינויים שהיא מבצעת בכדי למנוע מבעלי האתרים והמפרסמים לעקוף את דרישותיה בצורה מניפולטיבית, הצהירה באופן פומבי ומפתיע על כך שאתרי רספונסיב המותאמים לסלולארי יקבלו עדיפות בדירוג על פני אתרים שאינם תואמים. בדרך זו, היא מגייסת את מקדמי האתרים והמפרסמים להיות שותפים באופן פעיל במגמת ההפיכה של אתרי האינטרנט למותאמים למובייל.

מלבד אתרי האינטרנט, גם אפליקציות המופיעות במערכת אנדרואיד זוכות לדירוג ע”י גוגל והן מקודמות באמצעות התוכן שלהן. גוגל מציגה בפני מפתחי האפליקציות הנחיות ברורות על אופן הצגת התכנים בצורה כזו שתאפשר לה לזהות אותן בקלות.

לסיום, ידוע שגוגל נוהגת לבצע שינויים באופן דירוג האתרים בתדירות גבוהה וכך גם בכל נושא ההתאמה למובייל.הפער וההבדל בין תוצאות החיפוש דרך מחשבים ניידים ונייחים לעומת תוצאות חיפוש דרך הסלולאר, רק הולך וגדל.המטרה העיקרית של גוגל ביצירת שינויים אלה, היא לאפשר לגולשיה חווית משתמש אופטימאלית ויצירת המרה גבוה.

אתר רספונסיבי הוא בעל יתרון רב לא רק מבחינת גוגל, גם בעלי האתרים ירוויחו מכך רבות משום שכיום,מרבית האוכלוסייה גולשת באינטרנט דרך מכשירים חכמים. ההתאמה למובייל תאפשר לגולשים לצפות באתר ולנווט בו בצורה נוחה ובכך תספק חווית גלישה חיובית ומהנה. מהלכים אלו ישימו את האתר שלכם בדירוג גבוהה ובמקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, מה שיהפוך אותו לפופולארי ומצליח.