כאשר בונים אתר אינטרנט, חשוב לבצע תכנון מקדים להקמת האת וזאת ע”י זיהוי קהל היעד, ניתוח וכתיבת בריף שיווקי. לאחר ניתוח התוצאות ניתן לקבל תמצית ממוקדת לפרטים המרכזיים והחשובים ביותר שאנו רוצים להעביר לקהל היעד, כלומר המסרים השיווקיים המתאימים ביותר. מסרים אלה חשובים ביותר לשלב הקופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר האינטרנט או כל אמצעי מדיה אחר. שלב זה הוא בעל חשיבות רבה ויש לקחת אותו בחשבון לפני בניית אתר אינטרנט.

אתר אינטרנט מבודל מהמתחרים

לפני שמתחילים לבנות אתר, מומלץ לעשות מחקר מעמיק על המתחרים של העסק ולבדוק מהן נקודות החוזק ומה הן נקודות החולשה. כמו כן, לבדוק את היתרונות שלנו אל מול המתחרים. לאחר ניתוח הממצאים ניתן יהיה לתכנן את האתר בצורה אפקטיבית, שתתאים לקהל היעד הן מבחינת העיצוב והן מבחינת התוכן.

יש לשאול את השאלות הבאות:

  1. מי הם המתחרים?
  2. האם האתרים שלהם מעוצבים בצורה טובה ונעימה לעיניי הגולשים?
  3. האם יש להם תוכן איכותי ומקצועי?
  4. נקודות לשיפור, האם יש לי רעיונות חדשים ומקוריים שאין אצל המתחרים שיכולים למשוך את העין?