התקשרו עכשיו

072-256-9000

אמזון משנה את חוקי המשחק עבור כולם!

amazon.co.il

אמזון משנה את חוקי המשחק עבור כולם!

המטרה של כל העסקים זהה: למכור כמה שיותר! עם זאת, בעוד שרכישה מקוונת באמצעות אתרים גדולים מחו”ל מעמידה רף גבוה ותחרות מאיימת, הרי שנכון להיום יש חדשות משמחות עבור המוכרים הישראלים: אמזון מנערת את החוקים, כאשר מי שאינו בקיא בחומר מוזמן להשלים פערים, להבין שעד היום הדברים התנהלו באופן עקיף ולא רווחי עבור שני הצדדים – מוכרים ישראלים בעלי חשבון באמזון מכרו ללקוח הישראלי בדרך לא דרך, דרך מחסנים שישבו בארה”ב, הליך יקר ומסתבר שגם מיותר.

אמזון כחול לבן

אז מתי הכול התחיל? ממש עכשיו! במאי 2018 אמזון גייסה עובדי תוכן בעברית ובאפריל 2019 היא הציעה למגוון מוכרים ישראלים שכבר עובדים עמה למכור ישירות לקהל הישראלי. בנקודה זו נעצור לבחון מה צפוי לנו בעתיד, כאשר מביני דבר צופים שהמהלך הבא יהיה להקים אתר בעברית, שבו המוכרים הישראלים יקבלו קדימות משמעותית, ואם בכך לא די, הרי שגם צופים שאמזון תשכור מחסנים בארץ ודרכם תספק את הסחורה בישראל, כך שיש למה לחכות.

הודעה משמחת למוכר הישראלי

כיצד כל זאת משפיע על המוכר הישראלי? באופן משמעותי! פתאום המוכר הישראלי מקבל פלטפורמת שיווק מדהימה, כך שגם אם המוצר שלו אינו היו מוכר לפני כן, הרי שפתאום מתאפשרת חשיפה רחבת היקף (הן בארץ והן בחו”ל). עם זאת, חשוב להבין שלא כל עסק יכול להצטרף לחגיגה, אלא נכון לעכשיו רק מי שכבר יש לו חשבון פעיל באמזון. מה עושים אם אמזון בכבודה ובעצמה לא פנתה לעסק שלכם? אין זה סוף דבר, אלא מי שמבקש לנצל את ההזדמנות, פשוט צריך להחזיק כתובת שילוח בישראל, מלאי זמין ולהיצמד להנחיות.

הלקוח מרוויח

מה עם הלקוח? גם הוא כמובן מרוויח ובגדול, כאשר ראשית כל הוא נהנה מסטנדרטים אמריקאים מחמירים, ולו כי אמזון דורשת מהספק להתחייב לשלוח את ההזמנה עד כחמישה ימי עסקים (לכל היותר), עובדה שגורמת להרבה יותר עסקים להטיב את איכות השירות. בנוסף, לקוחות ישראלים זוכים לרכוש כחול לבן מבלי לצאת מהבית, מבלי לשלם הרבה יותר ומבלי לחכות זמן רב עבור האספקה. כמו כן, מתאפשרת חשיפה עצומה למגוון מותגים חדשים (מוצרים ישראלים ומוצרים מחו”ל), הלקוחות נהנים מהפחתת דמי המשלוח המקומיים, משיפור מוקד השירות (יותר לקוחות ויותר חידושים דורשים יותר מענה של מוקדנים) וכפי שציינו, בעתיד יתאפשר ליהנות מאתר נגיש בשפה העברית.

האיום על הקניון

דיברנו על הלקוח והמוכר, אך לא על מוקד הקנייה המועדף על רבים – הקניון. אומנם רק עתה אמזון יצאה עם ההודעה, אך כבר הבורסה מצביעה על ירידה חדה של מניות ששייכות למגוון קניונים גדולים, ולו כי בין היתר, עתה מותגים בינלאומיים יכולים להגיע ארצה, מבלי לעצור ולהשכיר נדל”ן בקניון, כך שיותר רכישות אונליין עשויות להתממש, כי למרות שהצורך לשלם מע”מ נישאר, דמי המשלוח קטנים, וכאשר את הכול חובקת חווית הרכישה האמינה של אמזון, ניתן להבין את החשש של הקניונים.

 העולם הדיגיטלי מצטרף למסיבה

אמזון מגיעה ארצה ובין היתר גם עולם השיווק הדיגיטלי יגדיל את הפעילות. מדוע? התחרות המקומית תגדל, הן מול עצמה והן מול מותגים מוכרים מחו”ל, עובדה שתגדיל את השיווק ברשת, ולו על מנת שהעבודה מאחורי הקלעים תסייע ל”תפוס מקום טוב” בפלטפורמה של אמזון, כאשר “מקום טוב” מתייחס לרביעיית המוכרים הראשונים שנוגעים לאותה קטגוריה. מכאן שאם עד כה היינו רגילים לפרסומות ברשת, הרי שהן עתידות להגדיל את המחזור שלהן, ואם רק נהיה מעט אופטימיים, נמצא שהן ילמדו להיות יותר חכמות ורצויות, ופה נזכה לראות כיצד חברות השיווק ממנפות את הסיטואציה באופן כלכלי ויצירתי.

לרכישה באתר: www.amazon.com

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
גלילה לראש העמוד