שליחת ניוזלטר ודיוור אלקטרוני הינו חלק חשוב בתהליך שיווק העסק באינטרנט. לפלטפורמה זו יתרונות רבים משום שהיא זולה, מהירה ואפילו ירוקה. בעזרתה ניתן לשמר את הקשר עם אלפי לקוחות ולהשאיר את העסק בתודעה. אולם, גם בדיוור אלקטרוני יש מספר כללים ונקודות שחשוב לשים עליהן דגש, על מנת ליצור ניוזלטר מקצועי וטוב שימשוך את הקוראים להיכנס אליו.  להלן מספר כללים איך לעצב ניוזלטר מוצלח:

פילוח שוק

חשוב מאוד לחלק את רשימת התפוצה שלנו לקבוצות, למשל: לקוחות, ספקים, נתונים דמוגרפים וכו’. ככל שהחלוקה תהיה יותר ממוקדת כך יהיה לנו יותר קל להתאים את הניוזלטר אל המדוורים ובכך אנו נקטין את הסיכויים שהנמענים יסירו עצמם מרשימת התפוצה שלנו.

כותרת הניוזלטר

הכותרת צריכה להיות תמציתית וקולעת ולתאר בקצרה את נושא הניוזלטר ואת התוכן והמידע שהוא מכיל בתוכו. חשוב להימנע מכותרות משעממות או כותרות שאנו בד”כ רואים בדואר זבל כמו “מבצע של פעם בחיים” או “לחצו כאן וקבלו מתנה חינם”. ראשית, המייל עלול לעבור ישירות לתיקיית דואר זבל של המדוור או שהמדוור עצמו יראה את המייל כדואר זבל ויתייחס אליו בהתאם. דבר זה, גם יוצר חוסר אמון מצד הלקוח, משום שהוא ירגיש שמנסים לשווק לו בכוח ומבלי שהוא יקבל ערך מוסף כלשהו.ניוזלטר

מטרת הניוזלטר

כמו באתר אינטרנט, גם בניוזלטר צריך ליצור עיצוב הכולל בתוכו כפתורי ניווט, שיניעו את הקורא לפעולה. המטרה העיקרית של הניוזלטר היא לקדם את העסק ולהניע את הגולש לפעולה עסקית. כמו כן, רצוי להוסיף אפשרויות לשיתוף הניוזלטר ברשתות החברתיות וכמובן קישור לאתר הבית של העסק.

תזמון הניוזלטר

עפ”י מחקרים שנעשו הגיעו למסקנה שהזמן המתאים ביותר לשליחת דיוור אלקטרוני הוא בשעות הלילה ובסופ”ש, כיוון שבשעות היום ובאמצ”ש המיילים עמוסים ואנשים עסוקים בעבודתם, כך שהסבלנות ותשומת הלב שלהם נמוכה ולכן סביר להניח שלא יתייחסו אל מיילים שאינם קשורים לעבודה. אולם, רמת המעורבות של המדוורים לאחר שעות העבודה היא גבוהה ביותר, כיוון שיש להם יותר זמן וסבלנות להתייחס למיילים שמעניינים אותם. חשוב שהניוזלטר ישלח בזמן ובאופן קבוע, למשל: פעם בחודש, ביום חמישי,  בשעה 17:00. עקביות, היא דבר אשר מחזק את האמון של הלקוח.

ניוזלטר רספונסיבי

מרבית המיילים נקראים דרך הסמארטפונים, בשל כך, חשוב ליצור עיצוב רספונסיבי לניוזלטר שיתאים לכל סוגי המכשירים.

בסך הכל, דיוור אלקטרוני הוא דרך יעילה לקדם ולפרסם את העסק משום שניתן להגיע לתפוצה רחבה של אנשים ולמקד את הפרסומים לקבוצות מסוימות. כמו כן, העלויות הן מאוד נמוכות וניתן אף למצוא חברות המספקות שירות דיוור אלקטרוני בחינם. באמצעות הניוזלטר ניתן לעדכן את הלקוחות ולהשאיר את העסק בתודעה ובעיקר לקדם את המכירות. חשוב כל הזמן לרענן את רשימת התפוצה, לעדכן פרטים של אנשים קיימים ולהוסיף חדשים. ניוזלטר מקצועי המורכב מתוכן מעניין ועיצוב נכון יניע את הקוראים לפעולה ולהשגת המטרות.

השארת תגובה