עיצוב תוכן באתרים

עיצוב תוכן באתרים

מעצב אתר מקצועי יודע כי לבחירת הצבעים בעיצוב אתר יש חשיבות רבה. הצבע הוא אחד מהאלמנטים הראשונים שאליהם יש להתייחס בתחילת תהליך העיצוב.

לצבעים ישנם חשיבות רבה מבחינת הסדר והמראה הוויזואלי של האתר. שימוש בצבעים נכונים יוצרים אווירה נעימה ומושכים את הגולש להישאר באתר. לעומת זאת, שימוש בצבעים לא נכונים שאינם נעימים לעין, יכולים להפוך אתר בעל תוכן איכותי ופוטנציאל הצלחה רב , לכישלון.

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עיצוב אתר הוא העברת המסר שאותו רוצה להעביר העסק לגולש באמצעות האתר. לכן, האתר צריך להיות מעוצב בצורה שתעביר את המסר באופן הטוב והברור ביותר.

עיצוב תוכן קריא –

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא התוכן. לנושא התוכן חשיבות רבה בהצלחתו של האתר וקידומו. המידע הקיים באתר הוא זה שמושך את הגולשים להיכנס אליו. עיצוב התוכן באתר נעשה כחלק מתהליך עיצוב האתר והוא צריך להיות תואם לכך. גם כאן, מלבד התאמת הגופן, הגודל והכותרות ישנה חשיבות רבה לבחירת צבע הטקסט. מעצב האתר צריך לדעת לבחור צבעים נעימים לקריאה, אשר ישתלבו בצורה הרמונית עם הרקע ויבליטו את התוכן על גביו. בנוסף, הצבעים הנבחרים לטקסט צריכים להיות ניגודיים לצבעי הרקע.

במחקרים שנעשו בנושא קריאת תוכן ממחשב נמצאו תוצאות ברורות. ראשית, התוצאות הראו כי טקסט שחור על גביי רקע לבן היה הקריא ביותר. שנית, נמצא כי טקסט כהה על גביי רקע בהיר היה נוח יותר לקריאה מאשר טקסט בהיר על רקע כהה. כמו כן, נמצא כי רקע עמוס ומקושקש מקשה על קריאת הטקסט.

המסקנות ממחקרים אלה מלמדים כי טקסטים בעלי הניגודיות צבעים גבוהה בין התוכן לרקע קלים וברורים יותר לקריאה מאשר טקסטים בעלי ניגודיות צבעים נמוכה בין התוכן לרקע. בנוסף, ניתן ללמוד כי רצוי שהרקע יהיה נקי עד כמה שאפשר ובעל גווני צבע בהיר ואילו התוכן שעליו יהיה בעל גווני צבע כהים. כמו כן, רצוי להימנע משימוש בתמונות כרקע לתוכן. בנוסף, רצוי להשתמש בצבע טקסט אחיד ככל האפשר ולהימנע בשימוש במספר רב של צבעים. במידה ורוצים להדגיש חלק מסוים בתוכן, כדאי לעשות זאת בעזרת הדגשת הטקסט ולא ע"י משחקי צבעים.

מטרת עיצוב התוכן, היא להעביר לגולשים תוכן קריא וברור. עלינו להקל על המשתמשים עד כמה שניתן בקבלת המידע שאותו הם מחפשים ולספק להם חווית גלישה חיובית ונעימה.

לאחר בחירת הצבעים ובסיומו של תהליך העיצוב, רצוי להסתכל על עיצוב האתר הכולל ולבדוק האם האתר נעים לעין מבחינת הצבעים, האם ניגודיות הצבעים טובה, האם הטקסט קריא וברור והאם הצבעים מתאימים למיתוג העסק, להעברת המסר ולקונספט של האתר. אם התשובות לשאלות הנ"ל חיוביות, אזי בחירת הצבעים טובה ונכונה.

זכרו ! המטרה העיקרית של אתר היא העברת תוכן ומידע לגולשים. לכן, ישנה חשיבות רבה לעיצוב התוכן. בשל כך, חשוב להיעזר במעצבי אתר מקצועיים שיידעו לעצב לכם אתר מקצועי הכולל בתוכו אלמנטים גרפיים, צבעים נכונים ותוכן קריא וברור. כל אלו יצרו עיצוב נעים לעין ונוח לשימוש ובכך יצרו חווית משתמש חיובית בקרב הגולשים ויביאו להצלחתו של האתר.

חיפוש

פופולארי

גלילה לראש העמוד

בואו

רגע, אולי אנחנו כן מה שחיפשת?

לשיחת הכוונה 
עם יועץ דיגיטל
מע"וף משרד הכלכלה
072-2569000